پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انکار به تحریف در روجهای بدرفتار

انکار به تحریف در روجهای بدرفتار  خشونت و تحریف سارا و حسام استاد آزار دادن یکدیگر بودند. حسام همسرش را به خاطر نوع قرار دادن پسرشان در تخت خواب و مهارت‌های اجتماعی اش مورد انتقاد قرار می‌داد

انکار به تحریف در روجهای بدرفتار

 خشونت و تحریف

سارا و حسام استاد آزار دادن یکدیگر بودند. حسام همسرش را به خاطر نوع قرار دادن پسرشان در تخت خواب و مهارت‌های اجتماعی اش مورد انتقاد قرار می‌داد. سارا عصبی می شد، گریه می کرد و ادعا داشت که هر کاری برای شوهرش می کند اما او قدر نمی داند. حسام او را سرزنش می کرد و می گفت که او تنبل و معتاد به تلویزیون است. وقتی هم که زن احساساتی می شد به او پوزخند می زد.

زن عصبانی می شد و او را با القاب بد صدا می کرد و یا گاهی او را هل داده و سیلی می‌زد. وقتی آنها وارد درمان شدند، حسام مطرح کرد که سارا مشکل دارد و خیلی مضحک و حساس و هیجانی است. سارا ادعای اذیت شدن از جانب او را داشت و می گفت که دیگر نمی تواند این گونه زندگی کند. هیچ کدام آنها مسئولیت شکست در رابطه‌شان را بر عهده نمی‌گرفتند.

اگر شما با زوج های پر تعارض کار کرده باشید، حتما انکار و تحریف را دیده‌اید. این نمونه ها شامل کوچک جلوه دادن، بزرگ جلوه دادن، توجیه عقلانی و یا بد جلوه دادن آنچه در رابطه رخ می‌دهد، می‌شوند. تحریف معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که هیجانات بالا می‌گیرند، و همواره زمانی که تعارض تبدیل به بدرفتاری و خشونت شود، خود را نشان می‌دهد. وقتی هر دو همسر بد رفتار باشند، ممکن است از انواع مشابه تحریف و سرزنش استفاده کنند. برای مثال، آنها ممکن است رفتار خود را با سرزنش کردن دیگری توجیه کنند ( اگر تو اون کار رو نمی کردی، من تو رو احمق نمی نامیدم).

یا ممکن است در جزئیات اغراق کنند یا انگیزه های منفی را به رفتار نسبت دهند (تو با مرتب کردن تخت فقط میخوای مرا اذیت کنی). با این حال، وقتی خشونت بخشی از الگوی کنترلگرانه و زورگویانه باشد (معمولاً مرد به زوجهاب غیر همجنس گرا). تحریف ها از جانب فرد مرتکب شدیدتر می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که قربانی سرزنش می‌شود (می دونستی کنترلم رو از دست می‌دم، اما همین طور به غر زدن ادامه دادی)، تهدید صورت می‌گیرد (می دونم که بدون اجازه من در فیسبوک با مردا صحبت می‌کنی) یا دروغ هایی گفته می‌شود (ماه ها است که از  متادون استفاده نکردم).

تروریسم صمیمانه

این نوع سوء استفاده کنترل کننده (که تروریسم صمیمانه نام دارد) شدید است و باعث تردید به خود و همچنین خود سرزنشی قربانی می شود؛ به عبارت دیگر، در تروریسم صمیمانه شایع، فرد کنترلگر سرزنش کرده و رفتار خود را توجیه می‌کند و قربانی تا حدی این تحریفات را می‌پذیرد و خود را سرزنش کرده یا به ادراکات خود شک می کند. تحریف های مرد رفتارش را توجیه کرده و زن را کنترل و سردرگم می‌کند. زن ممکن است رفتارها را کم ارزش جلوه داده و توجیه عقلانی کند، اگر چه این راهی برای مقابله با موقعیت تروماتیکی است که فرد در آن احساس ترس و خفقان می کند. اگرچه هر دو در این پویایی ها ادراکات تحریف شده‌ای دارند، اما ما مسئولیت برابری را برای قربانی در ارتکاب پویایی‌های سوء استفاده گرانه را در نظر نمی‌گیریم. هرچند که تمام تحریف های زوج را از تغییر این الگوها باز می دارند. برای توقف سوء استفاده همسران باید با واقعیت موقعیت مواجه شوند و مسئولیت رفتارشان را برعهده بگیرند (در مورد تروریسم صمیمانه، مرد باید مسئولیت بیشتر خود برای کنترل و ظرفیت بیشتر او برای آسیب رساندن را تصدیق کند). عموماً این اتفاق بیشتر احتمال دارد که در خشونت‌ غیر کنترلگرانه رخ دهد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات