پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

چطور از به وجود آمدن مشکلات زناشویی جلوگیری کنیم

بسیاری از مشکلاتی که به وجود می آید بدلیل این است که ما یا نمی دانیم، یا نمی خواهیم باور کنیم که سالم و پرنشاط نگهداشتن یک زندگی و رابطه عاشقانه بین ما و همسرمان نیازمند چه چیزهایی است.

 

جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات زناشویی

بسیاری از مشکلاتی که به وجود می آید بدلیل این است که ما یا نمی دانیم، یا نمی خواهیم باور کنیم که سالم و پرنشاط نگهداشتن یک زندگی و رابطه عاشقانه بین ما و همسرمان نیازمند چه چیزهایی است.

اینکه به رابطه خود اهمیت ندهید، دقیقا مانند این است که دیگر به خانه ای که در آن زندگی می کنید نرسید و اهمیت ندهید. آن خانه به زودی کثیف شده، کهنه شده و در نهایت قابل زندگی کردن نخواهد بود.

به زمانی فکر کنید که برای اولین بار می خواستید روابط خود را با همسرتان نزدیک کنید. طبیعتا اینکار نیازمند رفتار هایی مانند خوش رفتاری، تعهد، سخت کوشی و شاید تخیلات قوی بوده است. اگر بدست آوردن همسرتان نیازمند یکسری از کار ها بوده است، چرا فکر می کنید نگهداشتن او نیازمند یکسری کارها نیست؟

اگر رفتار هایی که حال باعث به وجود آمدن مشکل شده اند را در ابتدای آشنایی از خود نشان می دادید، همسر شما به احتمال زیاد با شما ازدواج نمی کرد. پس چرا حال که او را بدست آورده اید همه چیز را در معرض خطر قرار می دهید؟

ما در این مقاله راهکار هایی برای شما آماده کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید و از بروز مشکلات زناشویی خود جلوگیری کنید.

 

1- با افرادی و زوج هایی معاشرت کنید که دارای رابطه ی سالم هستند

دوستان ما بخش مهمی از روابط و رفتار های مارا تشکیل می دهند و روی ما تاثیر مستقیم دارند. شما و همسرتان باید سعی کنید با افرادی در رفت و آمد باشید که خودشان با همسرشان رابطه ی خوب و سالمی دارند و از زندگی خود راضی هستند. افرادی که برای ازواج ارزش قائل اند و هنگامی که مشکلی برای ازدواج شما پیش می آید، راهکار هایی برای حل آن ارائه می دهند.

2- رابطه ی خود را نسبت به همه چیز در اولویت قرار دهید

متاسفانه زمان باعث می شود که ما از یکسری اولویت ها مهم زندگی خود غافل شویم. به همسرتان بفهمانید که او در زندگی نسبت به همه چیز، حتی فرزندان شما اولیت دارد. به او بگویید که مهمترین چیز در زندگی شما است.

وقتی که همسر شما اولویت دوم زندگی شما باشد، قطعا زندگی مشترک شما خوب پیش نخواهد رفت. تحقیقات نشان می دهد که خوشبخت ترین  خوشحال ترین کودکان آنهایی هستند که والدینشان عاشق یکدیگر هستند و هرچه این علاقه بین آنها بیشتر باشد، کودکان خوشحال تر خواهند بود.

3- روز های اول آشنایی خود را به یاد بیاورید

اولین باری که از او خوشتان آمد را به یاد بیاورید و دلیل آن را برای خود و همسرتان یادآور شوید. سعی کنید کارهایی که  در ابتدای آشنایی خود انجام می دادید را تکرار کنید. آخرین باری که برای ساعت ها با یکدیگر صحبت کردید، دست یکدیگر را حین پخش فیلم گرفتید، یا او را بطور غیر منتظره ای بوسیدید کِی بود؟

4- به خانواده ها یکدیگر نزدیک شوید

اینکه شما با خانواده ی شریک زندگی خود معشارت کنید به آنها نزدیک شوید برای او مانند یک هدیه ی بزرگ است. سعی کنید به آنها نزدیک شوید، با آنها معاشرت کنید، از آنها تعریف کنید، از احوالات آنها با خبر شوید و با آنها به خوبی رفتار کنید و لبخند بزنید. این یک حرکت بزرگ است و حتی ممکن است چالش بر انگیز باشد، بخصوص اگر خانواده های یکی از طرفین در زمانی نامزدی، به دیگری رفتاری خوبی نشان نداده باشد.

5- به مشاور مراجعه کنید

اگر مشکلی بین شما و همسرتان پیش آمد که خودتان نتوانستید آن را حل کنید، شاید بهترین گزینه این باشد که به یک مشاور مراجعه کنید. اگر با خودتان می گویید که از پس هزینه های آن بر نمی آیید، باید بگوییم، مطمئن باشید که هزینه های مادی و معنوی آن کمتر از طلاق خواهد بود. اکثر مورد های مشاوره، تنها به چند جلسه نیاز دارد تا مشکل آن زوج برطرف کردد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات