پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نشانه های فرسودگی ازدواج را بشناسید

فرسودگی ازدواج یکی از مشکلات، یا شاید خطرات ازدواج است که زوج ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

فرسودگی ازدواج

فرسودگی ازدواج یکی از مشکلات، یا شاید خطرات ازدواج است که زوج ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. اما متاسفانه برخی افراد بدلیل روحیات و شخصیت های غلط، که باعث می شود فکر کنند که از هر کاری بر می آیند، به آن توجهی ندارند و گرفتار آن می شوند.

افراد گاهی متوجه اینکه درحال مرتکب شدن اشتباهی هستند نبوده، و متوجه نیستند که سخت کاری بیش از اندازه ی آنها و درگیر شدن بیش از حد آنها با کارشان باعث می شود که فشار زیادی متحمل شوند، و آنقدر با کار درگیر می شوند که از همسر خود دور می شوند و درگیر فرسودگی زناشویی خواهند شد.

فرسودگی زناشویی چیست؟

اساسا فرسودگی ازدواج به نوعی احساس استرس و یا بی رمقی شدید می گویند که باعث به وجود آمدن حالات زیر می شود:

  • کاهش انرژی جسمی و روحی
  • خستگی و یا ضعف شدید فیزیکی و احساسی
  • بدبینی و ضعف روابط
  • دور شدن و فاصله گرفتن از شریک زندگی خود
  • احساس نا کار آمد بودن
  • عدم بدست آوردن موفقیت

هنگامی که شما و رابطه تان دچار فرسودگی می شوید، دیگر نمی توانید در زمینه ی شخصی و کاری تان مثل قبل عمل کنید و در نتیجه شاهد کاهش کیفیت زندگی خواهید بود. با این حال، فرسودگی زناشویی یک شبه و بطور ناگهان اتفاق نمی افتد.

فرسودگی زناشویی اینگونه نیست که یک شب از خواب بیدار شده و احساس کنید که دیگر شوق و احساس قبل را نسبت به خود، رابطه تان و همسرتان ندارید؛ بلکه طبیعت و ذات آن بسیار موذی است.

فرسودگی ازدواج به تدریج در ما به وجود می آید. مثل یک مریضی بی صدا عمل کرده و ریشه های  رابطه ما را خشک می کند. همین امر باعث می شود که تشخیص فرسودگی ازدواج کار سخت تر و پیچیده تری باشد.

اگر چه فرسودگی ازدواج بی سر و صدا اتفاق می افتد، اما ذهن و جسم های ما، به ما نشانه هایی از خطر را گوش زد می کنند، و اگر بتوانید از پس آن بر بیایید، می توانید رابطه خود را حفظ کنید.

نشانه های فرسودگی زناشویی

فرسودگی ازدواج ممکن است برای هر زوج و زن و شوهری اتفاق بی افتد، اما دانستن نشانه های آن می تواند به ما در جلوگیری از به وجود آمدن آن کمک بزرگی بکند و باعث شود بتوانیم آن را به موقع، و پیش از اینکه دیر شود شناسایی کنیم و جلوی آن را بگیریم.

برخی از نشانه های فیزیکی و احساسی فرسودگی ازدواج شامل موارد زیر می باشند:

  • خستگی زیاد. در مراحل اولیه، ممکن است یک یا هر دو طرفین احساس کمبود انرژی داشته شوند و اکثر روز ها دچار خستگی باشند. در مراحل بعد، فرد از نظر احساسی و فیزیکی احساس بی رمقی، خستگی شدید و بی انگیزگی خواهد داشت.
  • اختلال در خواب.  در مراحل اولیه، ممکن است دچار کم خوابی زیاد شده و بیش از حد معمول بخوابید. اما در مراحل بعد، اختلال در خواب شما ممکن است شدید تر شده، و علی رغم خواب آلودگی زیاد، نتوانید بخوابید و خواب راحتی داشته باشید.
  • فراموش و حواس پرتی. کمبود تمرکز و فراموشی اثرات اولیه هستند. پس از آن، مشکل ممکن است افزایش یافته و نتوانید روی کار خود تمرکز کنید و کار ها را به موقع انجام نمی دهید، که خود می تواند عامل بر هم خوردن روحیات شما باشد.
  • نشانه های فیزیکی. نشانه های فیزیکی این امر ممکن است شمال درد در ناحیه سینه،  افزایش ضربان قلب، تنگی نفس، مشکلات گوارشی، سرگیجه، ضعف و سر درد باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات