پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تفاوت های زنان و مردان را بهتر بشناسید

دانستن این تفاوت ها می تواند به ما کمک کند تا جنس مخالف خود را بیشتر شناخته و بهتر از قبل او را درک کنیم.

تفاوت های روانی میان زنان و مردان

بسیاری از مراجعه کنندگان ما که در حوضه زوج درمانی به ما مراجعه می کنند، بر این باورند که همسرشان درک درستی از خواسته ها و عواطف آنها ندارد و به بیان دیگر، او را نمی فهمد.

امروزه تحقیقات بسیار گسترده ای در زمینه ی زیست شناسی و روانشناسی صورت گرفته است که می تواند به خوبی برخی تفاوت های عمده ی میان زنان و مردان را بیان کند. دانستن این تفاوت ها می تواند به ما کمک کند تا جنس مخالف خود را بیشتر شناخته و بهتر از قبل او را درک کنیم.

برخی اوقات دلیل اصلی مشکلات برقراری ارتباطات میان زنان و مردان این است که آنها یکدیگر را به خوبی درک نمی کنند و متوجه تفاوت های یکدیگر نیستند.

این درصورتی است که اگر مردان و زنان در ابتدای زندگی، و یا پیش از ازدواج مطالعات کافی به عمل آورده، و درک درستی از خواسته ها و عواطف ذاتی جنس مقابل بدست آورند، به راحتی می توانند از بروز بسیاری از مشکلات زناشویی جلوگیری کنند و زندگی بهتر و شاد تری در کنار شریک زندگی خود داشته باشند.

تفاوت های اصلی میان زنان و مردان

در این مقاله، ما قصد داریم تا به برخی از تفاوت های روانشناختی اصلی میان زنان و مردان بپردازیم و شما را با جنس مخالف خود بیشتر آشنا کنیم.

عمده ترین این تفاوت ها شامل موارد زیر است:

مهارت های ارتباطی و زبان بدن

مرکز ارتباطی که در مغز زنان وجود دارد، بسیار بزرگتر از مرکز برقراری ارتباط در مغز مردان است. اصولا زنان در بکار گیری کلمات و استفاده از زبان گفتاری بسیار موفق تر از مردان عمل می کنند.

بطور عمده، زنان توجه ویژه ای به کلمات دارند و دقت بیشتری به نحوه صحبت کردن افراد و زبان بدنی آنها  (body language) و حتی حالات صورت مخاطبان خود دارند. این در صورتی است که مردان بیشتر توجه خود را روی موضوعی که درباره آن مکالمه می کنند متمرکز می کنند.

2- تفاوت در حل مشکلات و مسائل زندگی

بطور کلی تحقیقات نشان می دهند که مردان نسبت به زنان موجودات مستقل و خود مختار تری هستند. بطوری که مردان اکثر اوقات ممکن است مشکلات خود را با دیگران با اشتراک نگذاشته و حتی آن را به زبان هم نیاورند.

از سوی دیگر، زنان عمدتا مایلند مشکلات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، حتی اگر آن افراد نتوانند راه حلی به ارائه دهند. و معمولا اگر برای زنان مشکلی پیش آید و آنها نتوانند آن را با دیگران و دوستان خود به اشتراک بگذارند، دچار استرس و حتی شاید افسردگی شوند.

3- گرایشات و علایق جنسی

در نتیجه تحقیقات زیست شناسی که به عمل آمده است، بخشی از مغز که مربوط به علایق و روابط جنسی است، در مغز مردان به مراتب بزرگتر از مغز زنان است. همین امر باعث به وجود آمدن برخی تفاوت ها می شود که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

  1. مردان بیشتر از زنان به فکر برقراری رابطه جنسی می باشند.
  2. مردان بسیار بیشتر از زنان به ظاهر و فیزیک بدنی افراد اهمیت می دهند.
  3. تمایل به برقراری ارتباط در مردان معمولا بیشتر و زودتر از زنان رخ می دهد.

4- خشم و سیاست

زنان بطور کلی بسیار با سیاست تر از مردان هستند. همین امر باعث می شود که زنان سعی کنند تا حد امکان از بروز درگیری جلوگیری کنند، مگر در حالاتی خاص که باعث شود کنترل خود را از دست بدهند ( مانند تنفر از کسی، مواجه شدن با ظلم، یا عادت ماهانه).

از طرف دیگر، مردان بسیار تندخو تر از زنان هستند. تحقیقات نشان می دهد که مردان در شناسایی صورت ها و رفتار های عصبی موفق تر از زنان هستند که این امر به آنها کمک می کند تا به اصطلاح دشمنان خود را سریعتر شناسایی کنند.

یک زن معمولی تلاش می کند تا صلح و آرامش را برقرار کند، درحالی که مردان اگر احساس تهدید شدن یا به چالش کشیده شدن داشته باشند، به سختی عقب نشینی می کنند.

5- طرز تفکر عقلی و احساسی

مردان معمولا می توانند بدون اینکه اجازه دهند احساسات در آنها اثر کند تصمیمات مهم زندگی خود را بگیرند، درحالی که زنان در حین تصمیم گیری ممکن است تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله احساسات قرار گیرند، و چه بسا تصمیمات غلطی بگیرند که اثرات جبران ناپذیری داشته باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات