پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

زوج درمانی و خانواده گسترده تر

زوج درمانی و خانواده گسترده تر زوج درمانی و خانواده گسترده تر ازدواج در خلاء وجود ندارند. کودکان در ازدواج‌های نابسامان بیشتر احتمال دارد که دچار اضطراب، افسردگی، اختلال های رفتاری و بیماری‌های جسمانی شوند. به همین ترتیب،

زوج درمانی و خانواده گسترده تر

زوج درمانی و خانواده گسترده تر ازدواج در خلاء وجود ندارند. کودکان در ازدواج‌های نابسامان بیشتر احتمال دارد که دچار اضطراب، افسردگی، اختلال های رفتاری و بیماری‌های جسمانی شوند. به همین ترتیب، بیماری یا مشکلات کودکان فشار زیادی بر زوج ها وارد می‌کند.

در حالی که یک درمانگر حساس در زوج درمانی به طور منظم برای شنیدن مشکلات کودکان آمادگی دارد، در زوج درمانی تلفیقی کوتاه‌مدت تاکید بر کودکان، یا رابطه والدین - کودک صورت نمی‌گیرد. این حیطه های زندگی خانوادگی وقتی در زوج درمانی تلفیقی کوتاه مدت مطرح می‌شود که با مشکلات زوج ها ارتباط کارکردی داشته باشند، مثلاً زوج ها مرتباً درباره تفاوت‌های تربیت کودکان کشمکش داشته باشند یا کودک در کشمکش میان والدین نقش سپر بلا بودن را داشته باشد.

همچنین درمانگر در این نوع درمان، توجه زیادی به زندگی خانوادگی می‌کند، مثلاً به مباحث مهم تاریخی مربوط به خانواده اصلی هر یک از زوج ها و مسایل مربوط به خانواده گسترده که در حال حاضر مطرح است، توجه می‌کند، خصوصاً این جنبه‌ها وقتی مهم است که تحلیل کارکردی اولیه و یا تجدید نظر در تحلیل کارکردی حاکی از ارتباط کارکردی این جنبه ها با مسائل زوج‌ها باشد. از آنجایی که تحلیل کارکردی بالینی مفید صرفاً توصیف مسئله و اینکه چه عواملی مسئله را تداوم می بخشد، نمی پردازد
بلکه شامل تدوین برنامه مداخله ای و ایجاد تغییر است، ساختار مداخله ها در مسائل گسترده‌تر خانوادگی به دلایل علمی بسیار متفاوت است.

طرح بحث هایی با رویکرد خانوادگی

بنابراین طرح بحث هایی با رویکرد خانوادگی، در مورد اینکه چگونه تجارب کودکی زوج ها، موجب آسیب پذیری در روابط فعلی آنها می‌شود، همدلی شریک زندگی او را وقتی که رفتارش ناراحت کننده است، افزایش می دهد. همچنین درمانگر در مورد یک زوج ممکن است تصمیم بگیرد که به شوهر در رابطه با خانواده اصلی خودش تکلیفی، برای خارج از جلسه بدهد تا بتواند درک او را از خانواده‌اش افزایش دهد. در واقع در جریان درمان هر دو نوع مداخله های خانوادگی به کار برده می شود. تصمیم گیری در مورد این مداخله به طور طبیعی به دنبال فرمول‌بندی کارکردی از مسائل زوج ها به عمل می آید و مسلماً احتمال مداخله در سطح عوامل خانوادگی مطرح است ام ضرورتاً مداخله در مورد عوامل خانوادگی صورت نمی‌گیرد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات