پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

پایان بخشیدن به درمان

پایان بخشیدن به درمان از آنجایی که در زوج درمانی تلفیقی کوتاه‌مدت دلبستگی اولیه و انتقال بین زوج ها وجود دارد، پایان بخشیدن به درمان معمولاً به طور عادی صورت می‌گیرد ، زوج ها اغلب وقتی که علائم اصلی یا مشکلات اصلی شان حل م

پایان بخشیدن به درمان

از آنجایی که در زوج درمانی تلفیقی کوتاه‌مدت دلبستگی اولیه و انتقال بین زوج ها وجود دارد، پایان بخشیدن به درمان معمولاً به طور عادی صورت می‌گیرد ، زوج ها اغلب وقتی که علائم اصلی یا مشکلات اصلی شان حل می شود یا حداقل کاهش می یابد، درمان را متوقف می سازند.

هر قدر هم که درمانگر بخواهد که مداخله را در سطوح چندگانه اعمال کند، ولی ممکن است وقت کافی برای اینکار نداشته باشد. در نتیجه، با پیش‌بینی اینکه پایان درمان خیلی طولانی نیست، درمانگر درصدد است تا در سطوح چندگانه تجربه با روشی فعال مداخله کند به طوری که مواجهه ها را ایجاد کند و الگوهای مسئله ساز و فرافکنی شده پایدار را تغییر دهد.

زوج درمانی تلفیقی کوتاه مدت

در زوج درمانی تلفیقی کوتاه مدت، تماس با زوج ها، که با مسائل مشابه یا متفاوت از آنچه که درباره جلسه اول مطرح کرده اند، مجدداً مراجعه می‌کنند، به شکل کوتاه و به ندرت صورت نمی‌گیرد و تماس با زوج ها زیاد است. یکی از شاخص های درمان کوتاه مدت کارآمد عملی و از جمله زوج درمانی کوتاه مدت، ایجاد رابطه بین درمانگر - بیمار است که بی شباهت به رابطه بیمار با پزشک مراقبت های اولیه نیست که در آن بیمار به خاطر نیازهای زندگی اش و تغییرات لازم مرتب مراجعه می‌کند.

بنابراین زوج درمانی تلفیقی کوتاه مدت معمولاً پایان بخشیدن به درمان را پایان مراجعه نمی داند. درمانگر در این نوع درمان از تمام فرصت‌ها برای تقویت پیام درمانی خود در مورد تغییر رابطه استفاده می‌کند و با آگاهی داشتن از اینکه هیچ کس هرگز کاملاً جنبه‌های فرافکنی شده خود را رها نمی کند، به گونه ای حمایت کننده این سوال را مطرح می کند که آیا مسئله ای در مورد شیوه ارتباط تان با شریک زندگی تان هنوز وجود دارد که حل نشده باقی مانده است.

این سوال با پذیرش از دوگانگی های موجود در افرادی که خواهان تغییر هستند، صورت می گیرد. همچنین درمانگر در جلسه پایانی نه تنها از آنها می خواهد که تغییرات ایجاد شده را مرور کنند، بلکه همچنین آنها را ترغیب می کند تا هر دو، بتوانند نقش و سهم خود را در ایجاد تغییرات مثبت در خود و در شریک زندگی شان، بشناسند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات