پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تحلیل انتقال

تحلیل انتقال تحلیل انتقال یا تحلیل سیستماتیک انتقال، ششمین مرحله از توالی پویشی محوری است، که مستقیماً پس از تجربه احساسات مخلوط غلیظ، گناه، اندوه/ ماتم، و عشق یا احساسات مثبت در قالب بازگشایی رخ می‌دهد. این نخستین مرحله ا

تحلیل انتقال

تحلیل انتقال یا تحلیل سیستماتیک انتقال، ششمین مرحله از توالی پویشی محوری است، که مستقیماً پس از تجربه احساسات مخلوط غلیظ، گناه، اندوه/ ماتم، و عشق یا احساسات مثبت در قالب بازگشایی رخ می‌دهد. این نخستین مرحله از توالی پویشی محوری است که در آن تاویل جایز است.

در مراحل پیشین، تاویل چه بسا به دامان عقلانی سازی فرو می‌غلتید. حال آنکه در وضعیت بازگشایی ناهشیار تاویل می‌تواند اثربخشی درمانی را به مراتب تشدید کند.

در خلال تحویل انتقال، درمانگر صورت‌بندی روان پویشی مشکلات بیمار را برحسب دو مثلث خلاصه سازی می کند: روابط میان احساس، اضطراب و دفاع در مثلث تعارض؛ و چگونگی ارتباط این الگوها با درمانگر T، زندگی گذشته P و زندگی کنونی C بیمار در مثلث شخص. برای حل مشکلات بیمار لازم است درمانگر دفاع ها ره به موارد زیر پیوند دهد:
• نشانه های مرضی بیمار مانند افسردگی، اضطراب، نشانه های جسمانی، و غیره.
• مشکلات شناسایی شده مانند خود انتقادگری مفرط، فوران خشم، کناره‌گیری از روابط، مصرف سیگار، خوردن، مصرف مواد و غیره.

خود تخریبی

افزودن بر این، درمانگر برای کاستن از قدرت سیستم تخریبگر بیمار، باید خودتخریبی او را به گناه ناهشیاری پیوند دهد که ناشی از غیظ نسبت به اشخاص مرتبط با دلبستگی اولیه او است. دوانلو بر ضرورت روشن‌سازی و جا انداختن بینش هایی از این دست تاکید کرده است، خاصه برای بیمارانی با مقاومت شدید به همراه واپس رانی، دفاع‌های واپس روانه و شکنندگی؛ به گفته او میزان تکرار این فرآیند مستقیما مرتبط است با میزان بهبود نشانه های مرضی.

باید دانست که تحلیل انتقال چیزی است بسیار فراتر از تاویل انتقال صرف و مولفه های زیر را شامل می‌شود:
• پیوند میان موقعیت‌های کنونی زندگی از جمله درمان و احساسات مرتبط با دلبستگی های اولیه؛ و 
• تاثیر منفی و مخرب این پیوند بر زندگی کنونی بیمار.
در مطالعه آثار اولیه دوانلو نباید از این نکته غافل ماند که او این مرحله را تحلیل انتقال می نامد. افزون بر این، دوانلو واپس رانی زدایی محدود یا عمده تعارض‌های کنونی یا گذشته اخیر C یا گذشته دور P را بخشی از این مرحله می داند، و در آثار اخیر خود آن را در مرحله هفتم، یا کاوش پویا در ناهشیار، جای می دهد



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات