پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

مقصر پنداشتن

مقصر پنداشتن  تقصیر یعنی انتساب عقلانی خطا یا مسئولیت اخلاقی. مقصر دانستن ممکن است به طرق مختلف کارکرد دفاعی مخربی داشته باشد. مقصر دانستن دیگران اغلب نوعی بیرونی سازی است، حال آن که مقصر دانستن خود غالباً نوعی حمله بهدخود

مقصر پنداشتن

 تقصیر یعنی انتساب عقلانی خطا یا مسئولیت اخلاقی. مقصر دانستن ممکن است به طرق مختلف کارکرد دفاعی مخربی داشته باشد. مقصر دانستن دیگران اغلب نوعی بیرونی سازی است، حال آن که مقصر دانستن خود غالباً نوعی حمله بهدخود است.

افزودن بر این، مقصر دانستن دیگران و خود ممکن است سیستمی دفاعی شکل دهد که در آن بیمار میان‌ دوره‌های حمله خود و بیرون سازی در نوسان است. این وضعیت را باید همچون نوعی سیستم روشن ساخت، مثلا می شه دید بعد از اینکه حسابی خودتون رو مقصر دونستید و سرزنش کردید از این کار خسته شدید و شروع کردید به مقصر دونستن دیگران، اما به نظر می‌رسه هیچ کدوم از اینها هیچ چیز رو حل نمیکنه. اینها واقعا دو روی یک سکه هستند.

از اونجا که این نوسان کمکی به شما نمی کنه، به نظر می‌رسه بهتر باشه پیدا کردن مقصر رو کنار بگذاریم و فقط بر احساسات شما تمرکز کنیم. از سوی دیگر، دیگر ممکن است بیمار این موضع را اتخاذ کند که مقصر دانستن، چیز بدی است تا از احساس غیظ به دیگران اجتناب کند: من نمی خوام والدینم رو مقصر بدونم. باید بیمار بفهمد مقصر دانستن نوعی عقلانی سازی است. تقصیر احساس نیست. دنبال این نیستیم که ببینیم چه کسی را باید مقصر بدونیم، بلکه سعی میکنیم بفهمیم وقتی... فکر می کنی چه احساسی داری. بیمارانی که به این شکل جلوی احساسات خود را می‌گیرند اغلب در دام الگوی عمومی تر دلیل تراشی گرفتار می شوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات