پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انحراف جنسی چیست؟

انحرافات جنسی بیماری هایی به شکل تکانه ها، خیال پردازی ها، یا رفتارهای جنسی غیر عادی و انحرافی یا عجیب و متناقض با فرهنگ هستند.

انحرافات جنسی


انحرافات جنسی بیماری هایی به شکل تکانه ها، خیال پردازی ها، یا رفتارهای جنسی غیر عادی و انحرافی یا عجیب و متناقض با فرهنگ هستند. در مردها بیش از زنان شایع هستند.علت آنها ناشناخته است ولی استعداد زیست شناختی و ژنتیکی مانند نوار مغزی غیرطبیعی، هورمونهای جنسی غیرطبیعی یا عوامل محیطی و روانی، مثل استرسهای شدید و سوء رفتار در زمان کودکی می تواند باعث این بیماری ها شود.
نظریه سایکودینامیک انحرافات جنسی را ناشی از تثبیت در یکی از مراحل رشد روانی - جنسی ، یا تلاشی برای دفاع در مقابل اضطراب ناشی از اختگی می داند. نظریه های یادگیری، ارتباط و همزمانی بین یک عمل یا برانگیختگی جنسی در دوران کودکی را که منجر به یادگیری و شرطی سازی می شود را عامل می داند.
رفتارهای انحراف جنسی به صورت وسواسی انجام می شوند. این بیماران مکررا در رفتار انحراف جنسی خود گرفتار می شوند و قادر به کنترل تکانه های جنسی خود نیستند. در شرایط پر استرس، اضطراب زا ، یا افسرده کننده احتمال انجام این رفتارهای منحرف جنسی بیشتر می شود.
ممکن است بیمار بارها تصمیم بگیرد که این رفتارها را ترک کند ولی اکثرا قادر به ترک آن برای مدت طولانی نیست و پس از چند روز رفتار نادرست را تکرار می کند سپس واکنش وارونه انجام داده و بعد از آن احساس گناه شدید اتفاق می افتد.


روشهای درمانی، که فقط به اندازه متوسطی موفقیت داشته اند عبارتند از:


روان درمانی تحلیلی، رفتاردرمانی، دارو درمانی به تنهائی یا همراه با روان درمانی.

انحرافات جنسی یا پارافیلیاهای شایع عبارتند از:
اختلال عورت‌نمائی

 یعنی نشان دادن آلت تناسلی به دیگران که اکثرا در مردان است و در زنان به ندرت دیده می شود.

نکات مهم در این اختلال

این بیماران تمایل دارند که به جنس مخالف شوک جنسی وارد کنند، واکنش‌ دیگران در مقابل عورت نمایی تاییدی برای سالم بودن آلت تناسلی  بیمار است. 
برای درمان از روان‌ درمانی تحلیلی و شرطی‌سازی انزجاری استفاده می کنیم.
اگر زنان به مرد عورت‌ نما توجهی نکنند بیماری تا حدی درمان می شود زیرا این بیماران خطرناک نیستند، اگرچه نفرت‌انگیز هستند ، می توان این افراد را به پلیس معرفی کرد.


اختلال یادگارخواهی

یعنی تحریک جنسی با اجسام بی‌جان مانند کفش، وسایل شخصی یا لباس شریک جنسی.
نکات مهم: این اختلال  تقریباً همیشه در مردان دیده شده است و اغلب به دنبال آن احساس گناه نیز دیده می شود.
برای درمان از  روان‌ درمانی و شرطی‌سازی انزجاری و دارو استفاده می شود.
روش موثر دیگر برای درمان این بیماران غرقه‌سازی تجسمی است یعنی بیمار با یادگار آن‌قدر خودارضائی کند تا یادگار اثر تحریکی را از دست بدهد.
 استفاده همزمان از دارو و رفتار درمانی و روان درمانی موثرتر است.

اختلال مالیدن

در این بیماری فرد آلت تناسلی خود را به جنس مؤنث برای ایجاد انگیختگی و ارگاسم می مالد.
نکات مهم: این اختلال معمولا  در مکان‌های شلوغ اتفاق می‌افتد مانند مترو و صف های انتظار یا پیاده رو ها. این افراد معمولاً مردان منفعل با اعتماد به‌ نفس اندک هستند.
برای درمان از روان‌ درمانی تحلیلی، شرطی‌سازی انزجاری، گروه‌درمانی، داروهای ضدآندروژن و کاهش دهنده قوای جنسی و درمان شناختی رفتاری و خانواده درمانی استفاده می شود.

 

اختلال بچه‌ بازی

در این اختلال فعالیت جنسی با کودکان کمتر از سیزده سال دیده می شود.
نکات مهم: این اختلال در دگرجنسگراها بیشتر از همجنسگراهاست. متاسفانه خطر تکرار رفتار بچه بازی زیاد است. این بیماران از برقراری روابط جنسی با بزرگسالان می‌ترسند، اعتماد به‌ نفس پائینی دارند. در سراسر جهان طبق آمار ۱۰ تا ۲۰ درصد کودکان تا سن ۱۸ سالگی، مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرند.
برای درمان از بستری کردن در بخش روانپزشکی ، گروه‌درمانی، روان‌ درمانی شناختی رفتاری، داروهای ضدآندروژن و داروهای کاهنده نیاز جنسی و انزجار درمانی استفاده می شود.

 

اختلال آزارگری یا سادیسم جنسی

در این اختلال تحریک جنسی با ایجاد رنج روانی یا جسمی در شریک جنسی ایجاد می‌شود. 
نکات مهم: این اختلال نیز اغلب در مردان دیده می‌شود. این اختلال گاهی به شکل تجاوز جنسی اتفاق می افتد.
برای درمان از روان‌ درمانی، دارو و شرطی‌سازی انزجاری و بستری کردن استفاده می شود.

 

اختلال آزارخواهی یا مازوخیسم جنسی

در این بیماری تحریک جنسی و لذت جنسی، با مورد سوءرفتار جنسی یا روانی قرار گرفتن، یا تحقیر شدن توسط شریک جنسی ایجاد می‌شود.
نکات مهم: گاهی بیمار به خاطر احساس گناه مجازات و تنبیه را انتخاب می کند.
برای درمان از روان درمانی و دارو استفاده می شود.


اختلال چشم‌ چرانی


در این بیماری تحریک جنسی با نگاه کردن به اعمال جنسی دیگران و بدون رضایت آنها(مقاربت با شخص برهنه) ایجاد می شود. در زنان نیز دیده می شود اما در مردان شایع‌تر است. گوش دادن به مکالمات تحریک کننده ممکن است باعث وخیم تر شدش این نوع از اختلال جنسی گردد.

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات