پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بی طرفی درمانی

بی طرفی درمانی  بی طرفی روانکاوانه، به گفته اختر با نگرش غیر انتقادی و غیر قضاوت گرانه... به همراه علاقه صادقانه، مهربانی و حساسیت نسبت به توانایی های تحولی بالقوه بیمار تعریف می شود.

بی طرفی درمانی 

بی طرفی روانکاوانه، به گفته اختر با نگرش غیر انتقادی و غیر قضاوت گرانه... به همراه علاقه صادقانه، مهربانی و حساسیت نسبت به توانایی های تحولی بالقوه بیمار تعریف می شود.

بی شک، تمام این مشخصه ها برای درمان موفق به روش ISTDP اهمیت دارند. اگر درمانگر بدون توجه ویژه به بی طرفی، تمام نیروی خود را صرف دستیابی بیمار به برخی از اهداف خاص کرده باشد، مثلاً، رخنه های چشمگیر در ناهشیار، هایی از علائم، شفقت با خود پایان بخشیدن به یک رابطه ویرانگر، یا به پایان رساندن یک درمان موفقیت آمیز و / یا پیش بردن درمان بر اساس جدول زمانبندی خاص، نقش فعال ISTDP مشکل ساز خواهد شد.

همدستی با دفاع ها

این وضعیت را می توان شکل خاصی از همدستی با دفاع ها قلمداد کرد، به این معنا که درمانگر جای والدین بیمار را می گیرد. این حالت اغلب با الگوی مقاومت انتقال بیمار هماهنگ است و حاصل این وضعیت درمانگری است ناکام که با بیماری منفعل، درمانده و / یالجباز سر و کار دارد که شاید پنهانی از این وضعیت خرسند باشد. اگر چنین موقعیتی تثبیت و تحکیم شود، با نورُز انتقال مواجه ایم. دوانلو مکرراً بر اهمیت پرهیز از هر چیزی تاکید می کند که سبب پر و بال دادن به نورُز انتقال میشود. بی طرف ماندن عاملی اساسی در حفظ نقش فعال درمانگر است، بی آن که اسباب نورُز انتقال را فراهم کند.

درمانگر باید از هر نوع وابستگی یا نیاز به موفقیت آمیز بودن درمان بیمار فاصله بگیرد، و از این موضع عمل کند:
• مسئولیت پذیری متوجه بیمار است؛
• بیمار آزادی انتخاب دارد؛ و
• عواقب این انتخاب ها بیش از درمانگر، برای بیمار اهمیت دارد.

 اگر به حفظ چنین موضعی توجه دقیق صورت نگیرد، مواجهه درمانی با فرافکنی اراده ناکارآمد و خراب می شود. البته چنین موضعی را نباید به معنای بی تفاوتی و حمایت یکسان از رفتارهای خود تخریبی و سازنده قلمداد کنیم، بلکه موضع بی‌طرفی با چنین نگرشی مشخص می‌شود: من اینجا هستم تا به شما برای تبدیل شدن به انسانی آزاد کمک کنم. ترجیح می دهم که این راه به موفقیت ختم شود، اما زندگی من به موفقیت شما وابسته نیست.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات