پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

به یاد نیاوردن

به یاد نیاوردن بیماران غالباً می‌گویند یادم نمی آید یا نمی توانم به خاطر بیاورم. همانطور که در مدخل دفاع به تفصیل گفته شد، دوانلو به این نکته اشاره کرده است که دفاع تاکتیکی به یاد نیاوردن مراتبی دارد، از کذب بودن ادعای به

به یاد نیاوردن

بیماران غالباً می‌گویند یادم نمی آید یا نمی توانم به خاطر بیاورم. همانطور که در مدخل دفاع به تفصیل گفته شد، دوانلو به این نکته اشاره کرده است که دفاع تاکتیکی به یاد نیاوردن مراتبی دارد، از کذب بودن ادعای به یاد نیاوردن تا دفن آن موضوع در ناهشیار به واسطه دفاع عمده واپس رانی.

برخی از رویکردها در قبال به یاد نیاوردن:

• اشاره کردن: یک دفعه و ناگهانی حافظه تون مختل شد؟

• تردید در دفاع: آیا حافظه تون مشکل دارد؟، یا شما مشکلی در به یاد آوردن جزئیات درباره آن چه دقیقاً رخ داده نداشتید، اما الان می گویید که این اتفاق مربوط به خیلی وقت پیش است و یادتون نمی آید چه احساسی داشته اید؟ به نظر خودتون با هم جور در می آیند؟

• روشن سازی: به نظر می رسد هر وقت نزدیک به چیزی دشوار یا دردناک میشویم، حافظه شما ضعیف می‌شود، اما اگر به این چیزها دقیق و جزئی نگاه نکنیم، نمی دانم چطور باید به شما کمک کنم. شکل دیگر به یاد نیاوردن، ارتباط نزدیک با واپس رانی دارد: بیماران اغلب محتوای جلسه قبل را به یاد نمی آورند، هر چند نوعاً وقتی سر نخ هایی دریافت کنند، چیزهای بیشتر به یادشان می آید.

مشکل آنجا است که چیزی را که در جلسه قبل به دست آورده اند فراموش می‌کنند، یا قادر نیستند آنها را به شناخت تبدیل کنند. شاید این وضعیت نتیجه اجتناب از ماتم برخاسته از فهم بهای دفاع هاست/ و یا نیاز مستمر به خودویرانگری.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات