پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

با بحران های نوجوانان آشنا شوید

نوجوانی دوره ای از زندگی است که فرد مستعد اختلال روانی است.

بحران نوجوانی


هر نوجوانی ممکن است بحران روانی را تجربه کند. نوجوانی دوره ای از زندگی است که فرد مستعد اختلال روانی است. والدین ممکن است در تعاملات خود با نوجوانی گیج و ناامید شوند. والدین ممکن است با نوجوان مکررا مخالفت کنند و در مورد آنچه که باید انجام شود بحث کنند، بنابراین آنها اعتبار خود را نزد نوجوان از دست می دهند. با این حال، گاهی اوقات والدین ممکن است احساس نیاز به کمک متخصصان بهداشت روانی را داشته باشند. مدارس ممکن است سعی کنند به نوجوان بحران زده کمک کنند، اما ممکن است دانش آموز را متهم کنند که این کار بحران روانی نوجوان را شدیدتر میکند خصوصا اگر احساس کند مدرسه برایش خسته کننده، بی نظیر یا تحقیر کننده است. بعضی از کودکان ممکن است در مدرسه با دوستانی برخورد کنند که به مواد مخدر، اتومبیل، سیگار و غیره دسترسی دارند


امروزه بسیاری از مدل های مراقبت های بهداشتی و آموزشی به اندازه کافی به نیازهای منحصر به فرد نوجوانان در بحران پاسخ نمی دهند. تشخیص اغلب بر اساس چند مصاحبه و ارزیابی روانی انجام می شود. ارزیابی دقیق اغلب انجام نمی شود. خانواده، معلمان، دوستان و خواهر و برادرها اغلب با روش باز و همکاری کافی مصاحبه نمیدهند. علت اصلی بحران ممکن است درک نشده و یا نادیده گرفته شود، چرا که مسئله واقعی اغلب نیاز به تلاش بیشتر دارد تا اینکه "تسکین علائم" داده شود.

مصاحبه بالینی می تواند زمان زیادی برای یک متخصص بهداشت روانی برای کسب اعتماد نوجوان فراهم کند. پس از چند جلسه، بسیاری از نوجوانان نمیخواهند به «درمان» بازگردند، زیرا «به آنها کمک نمیکند». یا ممکن است آنها به سادگی از انجام آنچه که در حال حاضر انجام می دهند، خودداری کنند. گاهی اوقات علائم روانی نوجوان به شکلی است که ممکن است هنگامی که آنها برای اولین بار یک مشاوره را شروع کنند، علایم روانی از بین بروند، اما در نهایت ممکن است دوباره ظاهر شوند، مانند در تخصلات شکست خوردن، غیبت در کلاسها، خوابیدن در تمام طول روز، فرار کردن از مدرسه و منزل. اخراج شدن، دستگیر شدن توسط پلیس.

نوجوانان در حال یادگیری برای پنهان کردن رفتار و علائم خود برای بازی دادن پزشکان، مشاوران، معلمان و والدینشان هستند. آنها ممکن است از نوجوانان دیگر که به همان شیوه ای که احساس می کنند احساس مشاوره و حمایت کنند. با این حال، نوجوانان ممکن است از تجربه و پشتیبانی برای حمایت از دیگران به اندازه کافی کم نداشته باشند و ممکن است به راحتی راه هایی را برای جلوگیری از پیامدهای اقدامات خود و بازی دادن سایرین فراهم کنند

یک نوجوان ممکن است متوجه شود که داروهای ضد افسردگی ممکن است کمک کند، حتی اگر آنها عوارض جانبی ناخوشایند داشته باشند یا اینکه چرا باید از انجام کارهایی که باعث احساس خوب آنها می شود جلوگیری شود.این یک معضل واقعی برای والدین و مشاوران است. مواد مخدر غیر قانونی ممکن است بلافاصله احساساتشان را بهتر کنند، اما داروهای روانپزشکی ممکن نیست چنین کاری کنند . البته، داروهای تجویزی لزوما بهترین گزینه برای یک کودک یا نوجوان  نیستند.

نوجوانان ممکن است زمانی که دچار مشکل میشوند متاسف باشند اما ممکن است احساس کنند که آسیب پذیر هستند، بنابراین از اجرای قانون و والدین خود فرار می کنند. آنها ممکن است از اشتباهاتشان یاد نگیرند، اما سعی می کنند راهی برای فرار از عواقب اقدامات خود یاد بگیرند. نوجوانان اغلب مانند قربانیان عمل می کنند و قربانی می شوند، یا از آنها سوء استفاده می شود و دیگران را قربانی می کنند. این امر می تواند مشکلاتی را برای نوجوانان ایجاد کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات