پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تفاوت نیاز های جنسی در زنان و مردان

یکی از مهم ترین مسائل زناشویی در میان زوجین این است که طرفین شناخت کافی از نیاز ها و تفاوت های یکدیگر داشته باشند.

یکی از مهم ترین مسائل زناشویی در میان زوجین این است که طرفین شناخت کافی از نیاز ها و تفاوت های یکدیگر داشته باشند. یکی از نمونه های بارز و بسیار هائز اهمیت زنان و مردان، تفاوت های جنسی است.

اما آیا واقعا زنان و مردان از نظر جنسی با یکدیگر متفاوت هستند؟ بله.

تحقیقات مکرری به عمل آمده است که ثابت می کند زنان و مردان در زمینه جنسی با یکدیگر تفاوقت های کوچک و بزرگی دارند.

آیا دانستن این تفاوت ها لازم است؟

همانطور که اشاره شد، شناخت تفاوت و نقطه اشتراک های دو جنس مخالف یکی از اصول مهم زندگی مشترک است. اگر زوجین متوجه تفاوت های جنسی یکدیگر باشند، می توانند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند. این شناخت ها همچنین به افراد کمک می کند تا با دانستن اینکه باید چه کار هایی انجام دهند، انتظارات غیر معقول نداشته باشند تا از کودرت ها جلوگیری شود.

تفاوت های جنسی شامل چه چیز هایی است؟

علی رغم اینکه هنوز درک دقیق و کاملی از نیاز های جنسی زنان و مردان در دسترس نیست، بعلاوه استثنا هایی که در هر فرد وجود دارد، علم موفق شده است که به برخی تفاوت های کلی و جزئی درباره نیاز های جنسی زنان و مردان دست یابد.

برای اکثر مردان، تحریک شدن و فعال شدن نیاز جنسی تنها نیازمند یک نگاه یا حتی تخیل است. برای همین است که مردان بیشتر از زنان درگیر فیلم ها و محتویات جنسی می شوند و این محتویات روی آنها اثر دارد. بر خلاف زنان، مردان به راحتی می توانند از نظر جنسی تحریک شوند.

اما این امر در زنان متفاوت است. در واقع، یکی از تفاوت های جنسی اصلی زنان و مردان این است که مردان برای برقراری ارتباط جنسی، نیازمند اینکه بطور کامل از نظر احساسی با فرد مقابل ارتباط برقرار کنند نیستند.

تحقیقات نشان می دهد که زنان معمولا حاضر به برقراری ارتباط جنسی با مردانی می شوند، که از نظر احساسی به آنها کاملا ارتباط برقرار کرده باشند.

شواهد علمی نشان می دهد که کلید اصلی رسیدن زنان به ارگاسم و لذت جنس، این است که زنان در این حین آرامش کامل داشته باشند و در معرض اضطراب نباشند. در این زمینه، دانشگاه خرونینگن هلند مطالعاتی را به عمل آورده است.در طی این مطالعات، محققان مغز 13 زن و 11 مرد را حین تحریک جنسی اسکن و مورد بررسی قرار دادند.

اسکن ها انجام شده نشان داد، در حین تحریک جنسی، فعالیت قسمت هایی از مغر زنان که مسئول حس های ترس، استرس و اضطراب بود کاهش پیدا کرده، و زمانی که این زنان به اوج لذت جنسی نزدیک تر شدند، این قسمت ها تقریبا فعالیت خود را از دست می دهند.

درحالی که این تغییرات تا حد زیادی روی مغز مردان صورت نگرفت که نشان می دهد زنان در حین رابطه جنسی نیاز مند آرامش بیشتری هستند درحالی که در مردان اینگونه نیست.

مطالعات دیگر نشان می دهد که زنان مایلند در طول رابطه جنسی خیال پردازی های بیشتری انجام دهند، که این امر به آنها کمک می کند تا حدی از واقعیت و استرس های دنیای واقعی فرار کرده و به قولی ذهن خود را (خاموش) کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات