پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

تعریف لغوی مهربانی

تعریف لغوی مهربانی خوش خلقی دوستی شفقت عاطفه عطوفت عنایت گرم سری لطف محبت مرحمت نوازش نیکویی تعریف علمی مهربانی: مهربانی به عنوان ویژگی دوستانه، سخاوتمند و با ملاحظه بودن تعریف می شود. تعریف کاربردی مهربانی: انسانیت فعا

تعریف لغوی مهربانی

  • خوش خلقی
  • دوستی
  • شفقت
  • عاطفه
  • عطوفت
  • عنایت
  • گرم سری
  • لطف
  • محبت
  • مرحمت
  • نوازش
  • نیکویی

تعریف علمی مهربانی:

مهربانی به عنوان ویژگی دوستانه، سخاوتمند و با ملاحظه بودن تعریف می شود.

تعریف کاربردی مهربانی:

انسانیت فعال. ابراز مهر و کمک کردن.

قدرت شگفت انگیز مهربانی

 مهربانی اثرات موجی دارد و می تواند خیرخواهی را ایجاد کند. تحقیقات نشان می دهد که اعمال سخاوتمندانه می تواند به  سلامتی چشمگیری منجر شود.

 اثر پروانه ای مهربانی نشان می دهد که چگونه یک عمل می تواند عواقب چشمگیری داشته باشد.

ما در زمانی زندگی می کنیم که خانواده ها و همسایگان به دلیل دوئل دیدگاه های سیاسی چند قطبی شده اند. اطلاعات نادرست شکافی را که ما را از هم جدا می کند، محکم می کند. این بیماری همه گیر از فروکش کردن خودداری می کند و در پی خود بیماری، مرگ و انواع جوانه زنی باقی می ماند. حدود ۸۳۸ گروه سازمان‌یافته تنفر در سراسر آمریکا فعالیت می‌کنند و از رسانه‌های اجتماعی به عنوان تقویت‌کننده خود استفاده می‌کنند.

در زمینه چنین اختلافات شدیدی، یک فرد مجرد چه کاری می تواند انجام دهد تا هماهنگی، شفقت و شادی را تقویت کند؟ چگونه می توان با این آشفتگی به عنوان پس زمینه زندگی کرد و در عین حال سالم و شاد ماند؟ در اینجا یک دستور العمل ثابت شده است: یک عمل مهربانی را انجام دهید. وقتی به ماهیت دگرگون‌کننده مهربانی فکر می‌کنم، این بلافاصله به ذهنم می‌رسد. سال‌ها پیش، زمانی که من به تازگی مجرد بودم و سعی می‌کردم از پارچه کامل فصل کریسمس پیچیده‌ای ایجاد کنم، سعی کردم یک درخت 10 فوتی را تزئین کنم تا به فرزندانم بفهمانم که با وجود تغییر وضعیت خانواده، زندگی باید ادامه بدی. امیدوارم چراغ های تعطیلات، گلدسته و لامپ ها روحیه ما را تقویت کنند. درخت آراسته زیبا بود... خلاصه. در ساعات اولیه بامداد، سیستم زنگ خطر به ما هشدار داد.

درخت نه چندان کوچک ما تعادل خود را از دست داده بود و به زمین خورده بود و زیور آلات با ارزش خانواده ام را به همراه فرشته طلاکاری شده ای که برای سه دهه بالای درخت ما را آراسته بود شکست. بله، فقط یک درخت بود، اما من گریه کردم. درخت افتاده و تکه‌های شیشه و زرق و برق را دیدم که به عنوان استعاره‌ای از ازدواج شکسته‌ام روی زمین ریخته بودند. من آن را نمادی از ضررهای بسیاری می دانستم که در آن سال تجربه کرده بودیم.

آن روز که بی دلیل پریشان بودم از سر کار به خانه رسیدم تا دو قهرمان را در اتاق نشیمن خود پیدا کنم. در آنجا، برندون کاکس، پیمانکاری که مشغول تعمیر خانه بود، روی نردبانی نشسته بود که درخت افتاده را به دیوار متصل می کرد، در حالی که دستیارش دیو روی صندلی نشسته بود و با ظرافت سعی می کرد تکه های ریز صورت فرشته را به جای خود بچسباند. .

این دو مرد به طور شهودی فهمیدند که درخت افتاده نشان دهنده چیزی بسیار بزرگتر است، و آنها می خواستند با غافلگیری من و بازسازی آن غم و اندوه من را کاهش دهند.

آن روز برای بار دوم چشمانم پر از اشک شد، اما این بار اشک شوق. این دو مرد سخاوتمند می‌توانستند کاشی‌کاری کنند یا در خانه استراحت کنند، اما آن‌ها با سیم و چسب فوق‌العاده در دست، در یک عمل مهربانانه باشکوه بودند. این خاطره شیرین در طول سال‌ها طنین‌انداز شده است و به من یادآوری می‌کند که چگونه دلسوزی می‌تواند ناامیدی را تغییر دهد و امید را زنده کند. مهربانی یک نیروی قدرتمند و تغییر دهنده زندگی است. اثر موج دار مهربانی یک نظریه جالب به نام اثر پروانه ای وجود دارد. این توضیح می دهد که چگونه بال پروانه می تواند منجر به طوفان در نقطه دیگری از جهان شود. این یک ساختار ریاضی است که توضیح می دهد که چگونه تغییرات کوچک می تواند پیامدهای بزرگی داشته باشد. در مورد مهربانی هم همینطور است. یک عمل محبت آمیز و ساده می تواند عواقب عظیمی داشته باشد.

مطالعات نشان می دهد که چگونه اعمال محبت آمیز با انگیزه دادن به نیکوکار برای ایجاد اعمال مهربانانه، حسن نیت را ایجاد می کند. به عنوان مثال، مطالعه ای در Science Daily نشان داد که حسن نیت مسری است و اعمال متفکرانه اثر دومینویی دارند. سخاوت یک نفر به سه نفر سرایت خواهد کرد. آن سه نفر هر کدام عمل محبت آمیز را به سه نفر دیگر می پردازند و در مجموع نه نفر از آنها سود می برند.

این 9 نفر به افزایش مهربانی ادامه خواهند داد. این منجر به یک اثر موج دار و متعاقب آن امواج مهربانی می شود. دیدن اینکه چگونه یک عمل به یک دنیای مهربان تر و ملایم تر کمک می کند دشوار نیست. هیچ عملی خیلی کوچک نیست. وقتی در رستوران هستید، نام سرور خود را بپرسید. وقتی انعام می‌دهید، با استفاده از نام شخص، «متشکرم» را بنویسید.

فردی را که استرس دارد غافلگیر کنید و اجازه دهید در خط خواربارفروشی یا داروخانه جلوی شما بیاید. زمانی که برای مدت طولانی منتظر هستید تا به مرکز تماس مشتریان برسید. فقط برای اینکه نماینده را مفید یا کوتاه بیابید، نام آن شخص را بپرسید و بگویید: «امروز باید واقعاً مشغول باشید. از اینکه وقت گذاشتید و در این مورد به من کمک کردید متشکرم.» به یاد داشته باشید که تعریف و تمجیدها رایگان است و تعریف های واقعی نور روشنی را به دیگران می تاباند. از آنها به وفور استفاده کنید. با ارسال یک کتاب، شعر یا هدیه کوچک مورد علاقه خود را از طریق پست، غافلگیر کنید. برای یک همسایه مسن گل بیاورید. یک یادداشت قدردانی دست نوشته برای کسی که زندگی شما را بهتر می کند ارسال کنید.

مهربانی با به یاد آوردن اینکه همه ما در تلاشیم شروع می شود.

به خصوص مهم است که ماهیت قدرتمند مهربانی را زمانی که اقدام تهاجمی یا بدون فکر کسی تهدید می کند که روز شما را خراب کند، به خاطر بسپارید. مهربانی با این درک شروع می شود که همه ما در حال مبارزه هستیم. بنابراین، چه در حال پیمایش جزئی شخصی هستید - یک نماینده خدمات مشتری کوتاه مدت، راننده ای که شما را در ترافیک قطع می کند، یا طعنه غیرمنتظره یکی از همکارانتان - به جای اینکه در پاسخ به آن ضربه بزنید، این حقیقت ساده را به خاطر بسپارید. این می تواند زندگی را تغییر دهد: مهربان باشید و به یاد داشته باشید که هرکسی که ملاقات می کنید در حال نبردی است که شما هیچ چیز درباره آن نمی دانید.


"ما هرگز نمی‌توانیم بدانیم کسانی که با آنها روبرو می‌شویم چه سختی‌هایی را تجربه می‌کنند" - مشکلات زناشویی، تشخیص سرطان، یک کودک بیمار، یک شکست مالی. اما چیزی که می‌توانیم با اطمینان بدانیم این است که هر عمل سخاوتمندانه و بخشنده از سوی ما با قدردانی و درک مواجه می‌شود و پاسخ مهربانانه ما به عمل بی‌فکر یک نفر می‌تواند روز آن شخص را متحول کند. اثر بومرنگ و این مزیت شگفت انگیز وجود دارد - بومرنگ های مهربانی. مطالعات نشان داده اند که اعمال محبت آمیز شما می تواند شما را سالم تر کند. این کار به این صورت است: کارهای خوب اکسی توسین تولید می کنند که معمولاً به عنوان هورمون عشق شناخته می شود. همانطور که دیوید همیلتون در کتاب «پنج اثر جانبی مهربانی» گزارش می دهد، اکسی توسین دارای مزایای قابل توجه و طولانی مدت است. اکسی توسین از سیستم قلبی عروقی محافظت می کند، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که آسیب رادیکال های آزاد را از بین می برد و التهاب سیستمیک را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که اکسی توسین همچنین سرعت بهبود زخم ها را افزایش می دهد، ممکن است روند پیری را کاهش دهد و یک بهبود دهنده خلق و خو است. این یافته‌ها با مطالعه‌ای که توسط کتابخانه ملی پزشکی NIH منتشر شده است، تقویت می‌شود که اعمال محبت آمیز انجام شده در هفت روز متوالی را بررسی کرده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که آغازگر اعمال محبت‌آمیز باعث افزایش شادی می‌شود. همچنین مشخص شد که شادی بدون توجه به اینکه خیرین، غریبه، دوست یا آشنا باشند، افزایش یافته است. آنچه مهم بود فقط این بود که افکار نیک و کردار نیک را به دنیا تزریق کردند. افراد شاد کسانی هستند که برای دیگران کار می کنند به طور خلاصه، اعمال تصادفی مهربانی، حسن نیت نسبت به دیگران، و اعمال سخاوتمندانه می تواند منجر به سلامت و شادی شما شود. همانطور که بوکر تی واشنگتن گفت، "کسانی که شادترین هستند کسانی هستند که بیشترین کار را برای دیگران انجام می دهند." شش سال از افتادن درخت کریسمس من می گذرد. با این حال، با خوشحالی فراوان به یاد می‌آورم که چگونه غم و اندوه من توسط دو مرد به شادی تبدیل شد که فهمیدند مهم‌ترین کاری که می‌توانیم در زندگی انجام دهیم این است که به دیگران بفهمانیم که تنها نیستند. هدیه آنها بدبختی من را به شعله ای از مهربانی تبدیل کرد که در طول سال ها طنین انداز شده است. بله، بدترین زمان است، اما به قول خودشان بهترین زمان هم هست. دانشمندان در کنار درگیری‌هایی که تجربه می‌کنیم، خستگی‌ناپذیر تلاش کرده‌اند تا به واکسن‌های نجات‌دهنده‌ای دسترسی پیدا کنیم که به‌طور قابل اعتمادی با یک بیماری خطرناک مبارزه می‌کنند. شرکت ها و افراد کمک های خیریه خود را به نیازمندان افزایش داده اند. هنگامی که یک طوفان رکوردشکنی در اوایل سال جاری در تگزاس ویران کرد، غریبه‌ها برای تحویل ژنراتورها، باز کردن خانه‌های خود و تحویل غذا به میدان رفتند. پناهگاه ها خالی شده اند زیرا سگ ها و گربه ها خانه های دوست داشتنی داده اند. بنابراین، در طول این فصل نور، با یادآوری این نکته پیش بروید، همانطور که Thich Nhat Hanh گفت: "شفقت یک فعل است.

انواع مهربانی:

۱. مهربانی کلامی

۲. مهربانی لحنی

۳. مهربانی مالی

۴. حمایت فکری

۵. مراقبت

۶. همدلی

۷. فرصت دادن

۸. آموزش

۹. رازداری

۱۰. تایید کردن

ویژگی های اصلی افراد مهربان

 یافتن و ارائه فهرستی از لحاظ علمی تایید شده از آنچه برای یک فرد مهربان نیاز است بسیار سخت است. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که این اطلاعات را از انواع تحقیقات به دست آوریم. در زیر لیست مختصری از ویژگی هایی است که افراد مهربان دارند:

۱.  همدلی
۲.  مهارت های شنیداری خوب ۳.اجتماعی بودن 
۴. سخاوتمندی
۵.‌ فعالیت در خیریه 
۶.  کمک کردن
۷.  مودب بودن
۸. مشارکت در آینده افراد
۹. مراقبت/پرورش

مهربانی و سلامت روان

 تحقیقات زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد. می توانید هفته ها، شاید ماه ها را صرف بررسی مجلات علمی کنید. برای صرفه جویی در وقت شما، در اینجا اطلاعات بسیار خوبی وجود دارد که بسیاری از آنچه محققان می دانند را خلاصه می کند.

 رولند و کری (۲۰۱۹)  یافتند، پس از هفت روز انجام مهربانی و اعمال محبت آمیز، شادی افزایش می یابد و بین تعداد اعمال محبت آمیز و میزان شادی فرد رابطه مثبتی وجود دارد. انجام کارهای محبت آمیز و ابراز قدردانی ممکن است برای برخی دشوار باشد، اما هر چه بیشتر آن را انجام دهید، آسان تر است. همچنین در پایان روز شادتر و کمتر استرس خواهید داشت. 

 ۱۲ واقعیت و آمار جالب در مقاله سارا تاشجییان (۲۰۱۸)، آیا مهربانی به صرفه است؟ او چندین مزیت مهربانی را شناسایی می کند که همگی توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شوند.  برخی از این مزایا عبارتند از :

 رفتارهای اجتماعی باعث افزایش شادی و عزت نفس می شود. مهربان بودن نحوه دید و پذیرش دیگران را بهبود می بخشد.
مهربانی منجر به کاهش خطر بیماریها می شود.
 با مهربانی شبکه های عصبی مربوط به پاداش فعال می شوند.
 
زمانی که ما مهربان هستیم و وقتی می بینیم دیگران مهربانی را تجربه می کنند مدارهای پاداش فعال میزشوند.
هیچ دو نفری به یک اندازه با مهربانی ابراز یا رفتار نمی کنند. در مقاله تاشجییان (۲۰۱۸) او همچنین شناسایی کرد که افرادی که پول کمتری دارند سخاوت، نیکوکاری و کمک‌رسانی بیشتری از خود نشان می‌دهند، کودکانی که اجتماعی‌تر هستند رفتار اجتماعی بیشتری از خود نشان می‌دهند، و مهربانی رابطه مثبتی با خودتنظیمی بهتر و واکنش‌پذیری هیجانی کمتر دارد. محققان ۲۷ متاآنالیز مطالعه تجربی را انجام دادند. به گفته آنها، تحقیقات نشان می دهد که مهربانی تأثیر قابل توجهی بر بهزیستی دارد.در  KindLab همچنین چندین یافته دیگر از جمله، مهربانی بالاتر از جذابیت فیزیکی در یک همسر بالقوه قرار دارد. آنها از ۱۰۰۷ نفر از ۳۳ کشور پاسخهای پژوهش را  دریافت کردند:

۱.  اگر یک پزشک ابراز همدردی و مهربانی می کرد، سرماخوردگی بیماران  ۱ روز کوتاه می شد،

۲.  مهربانی می تواند اثرات استرس را در شخص مهربان و مخاطب او کاهش دهد، 

۳. مهربانی با دیگران شکوفایی روانی فرد مهربان و مخاطب او را افزایش می دهد،

۴. مهربانی راهی موثر برای کاهش درد و رنج  است.

۵. مهربانی اضطراب و  اضطراب اجتماعی را کاهش می دهد.


نگاهی به مهربانی به عنوان نقطه قوت شخصیت

 کریس پترسون و مارتین سلیگمن (۲۰۰۴) نقاط قوت شخصیت و فضایل یافت شده در سراسر جهان را بررسی کردند. آنها متوجه شدند که تنظیمات خاصی ویژگی های یک فرد را شکل می دهد و بنابراین شخصیت می تواند تغییر کند. 

پترسون و سلیگمن همچنین دریافتند که صفات فردی پایدار و کلی هستند. کاوش آنها با شناسایی ۲۴ نقطه قوت شخصیت جهانی به اوج خود رسید. هر نقطه قوت بر اساس موضوعی طبقه بندی می شود که شش طبقه از آنها عبارتند از:

۱. خرد و دانش

۲. شجاعت و قاطعیت

۳. انسانیت و مهربانی

۴. عدالت و انصاف

۵. تقوی و میانه روی

۶‌.تعالی

درمان متمرکز بر مهربانی (CFT) 

نوعی روان درمانی است که توسط پل گیلبرت برای افرادی که با شرم و انتقاد از خود دست و پنجه نرم میه کنند، توسعه یافته است. این روش ادغام ایده های مربوط به: کهن الگوهای یونگی و رویکردهای تکاملی به رفتار، رنج و رشد انسان؛ ایده های عصب شناختی و شناختی-رفتاری در مورد نحوه تفکر و رفتار افراد؛ و فلسفه بودایی در مورد شفقت و ذهن آگاهی.

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد رشد شفقت( مهربانی )با طیف گسترده ای از فواید از جمله توانایی ایجاد روابط مثبت، افزایش رفاه جسمی و روانی، یا توانایی مدیریت صداها در روان پریشی همراه است. 

هدف درمان متمرکز بر شفقت (CFT) کمک به بهبود شفای ذهنی و عاطفی با تشویق افراد تحت درمان به دلسوز بودن نسبت به خود و سایر افراد است. شفقت، هم نسبت به خود و هم نسبت به دیگران، یک پاسخ عاطفی است که بسیاری معتقدند جنبه اساسی رفاه است. توسعه آن اغلب ممکن است به نفع سلامت روانی و عاطفی باشد. متخصصان آموزش‌دیده بهداشت روان ممکن است در عمل خود CFT را برای کمک و حمایت از افرادی در درمان که مایلند راه‌هایی را برای ارتباط با خود و دیگران با شفقت بیشتر بررسی کنند، پیشنهاد دهند. تاریخچه CFT رویکرد CFT که در اوایل قرن بیست و یکم توسط پل گیلبرت ابداع شد، نظریه‌ها، اصول و تکنیک‌های مکاتب مختلف روان‌شناسی، روش‌های درمانی و دین را در بر می‌گیرد. برخی از مؤلفه‌های اصلی رویکرد عبارتند از: درمان شناختی رفتاری روانشناسی رشد ، روانشناسی تکاملی روانشناسی اجتماعی علوم اعصاب فلسفه بودایی. CFT بر اساس درک کنونی سیستم‌های تنظیم احساسات پایه است: سیستم تهدید و محافظت از خود، سیستم رانندگی و هیجان، و سیستم رضایت و امنیت اجتماعی. جلسات درمانی ارتباط بین این سیستم ها و افکار و رفتار انسان را برجسته می کند. هدف CFT این است که این سه سیستم تأثیر را به تعادل برساند. در سال 2006 گیلبرت بنیاد ذهن مهربان را در دربی بریتانیا تأسیس کرد. او «ذهن دلسوز: رویکردی جدید به چالش‌های زندگی» را در سال 2010 منتشر کرد و در سال 2011 نشان امپراتوری بریتانیا (OBE) را برای کمک‌هایش در زمینه مراقبت از سلامت روان دریافت کرد.

مسائلی که با CFT درمان می شوند: 

این روش می تواند برای افرادی که درک، احساس یا ابراز همدردی را چالش برانگیز می دانند مفید باشد، زیرا درمان می تواند مکانی امن برای کشف دلایل پشت این مشکل و کشف روش های تغییر مثبت باشد. این نوع درمان همچنین می تواند در کمک به افراد در مدیریت افکار، رفتارها و احساسات ناراحت کننده از هر نوعی موثر باشد، اما ممکن است به ویژه در هنگام برخورد با احساسات مرتبط با حمله به خود مفید باشد. سایر نگرانی های درمان شده با CFT عبارتند از: CFT می تواند برای افرادی که درک، احساس یا ابراز همدردی را چالش برانگیز می دانند مفید باشد، زیرا درمان می تواند مکانی امن برای کشف دلایل پشت این مشکل و کشف روش های تغییر مثبت باشد. اضطراب، شرم، انتقاد از خود، افسردگی، اختلال در خوردن، خشم، خود آسیبی، روان پریشی، افرادی که به دنبال درمان برای نگرانی های فوق هستند ممکن است بخواهند ابتدا با درمانگر ارائه دهنده CFT صحبت کنند تا ببینند آیا این رویکرد برای چالش خاصی که تجربه می کنند مناسب است یا خیر. CFT می تواند به افراد کمک کند تا به طور کلی بهزیستی را بهبود بخشند، اما ممکن است مناسب ترین رویکرد برای برخی از چالش ها نباشد.

محدودیت‌های CFT

 در حالی که CFT ممکن است برای کسانی که با مفهوم تسکین یا مراقبت راحت هستند موثر باشد، همه افراد این تمایل را ندارند. برخی از افرادی که تحت درمان هستند ممکن است از شفقت بترسند، در حالی که برخی دیگر ممکن است احساس کنند که شایسته رفتار دلسوزانه نیستند. حتی ممکن است برخی افراد درک خود شفقت را دشوار بدانند. همچنین ممکن است هنگام انجام تمرین‌هایی که شامل ذهن آگاهی و تصویرسازی دلسوزانه است، ایجاد شود. برخی از افراد ممکن است برای وارد شدن به یک حالت ذهن آگاهی مشکل باشند و شکست ممکن است منجر به انتقاد از خود شود. افراد دیگر ممکن است نتوانند روی تصاویر دلسوزانه تمرکز کنند یا حتی حس کنند. استفاده از تصاویر افراد یا رویدادهای شناخته شده نیز ممکن است تداعی های ناخواسته و تجربیات منفی گذشته را به ذهن بیاورد. درمان ممکن است در مورد کسانی که خشم یا عصبانیت شدید را تجربه می کنند کمتر موثر باشد.

مهربانی در درمان مبتنی بر شفقت شامل موارد زیر است:
۱. مهربانی با ذهن خود
۲. مهربانی با بدن خود
۳. مهربانی با دیگران 

در این درمان تلاش می شود موارد زیر رعایت شود:
۱. ذهن آگاهی: دیدن ، شنیدن ، درک کردن و قضاوت نکردن.
۲. تحمل کردن
۳. پیدا کردن علت رنج
۴. رفتار مهربانانه
۵. عشق ورزیدن
۶. محدودیت دادن
۷. ساختار دادن
۸. مراقبت

مهربانی مشروط چیست؟

اگر مهربانی شما با خودتان یا دیگران مشروط به موفقیت یا اطاعت یا هر عامل دیگری بجز انسان بودن باشد مهربانی مشروط است.

مهربانی مشروط رفتاری متناقض است و پیام‌های متناقض ارسال می کند و مشکلاتی در سلامت روان ایجاد می کند. مهربانی با مجازات در تضاد نیست به شرطی که مجازات از جنس محدود کردن باشد نه از جنس انتقام.
موانع مهربانی

رفتارهای زیر می توانند مانع مهربانی شوند:
۱. انتقام گرفتن
۲. مجازات‌های غیر انسانی
۳. خشم و خشونت
۴. نفرت
۵. قدرت طلبی
۶. زورگویی 
۷. دروغ 
۸. حسادت
۹. تنبلی
۱۰. مسئولیت ناپذیری

نتیجه بحث های علمی در:
https://t.me/mentalhealth_group



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات