پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ارشاد چیست

ارشاد چیست معنی لغوی ارشادلغت‌نامه دهخدا ارشاد. [ اِ ] (ع مص ) راه نمودن . (منتهی الأرب ). راه راست نمودن . راه بحق نمودن . راه حق نمودن . (غیاث اللغات ). راه نمودن بحق . رهبری . رهنمونی . راهنمائی . رهنمائی . هدایت . را

ارشاد چیست

معنی لغوی ارشادلغت‌نامه دهخدا

ارشاد. [ اِ ] (ع مص ) راه نمودن . (منتهی الأرب ). راه راست نمودن . راه بحق نمودن . راه حق نمودن . (غیاث اللغات ). راه نمودن بحق . رهبری . رهنمونی . راهنمائی . رهنمائی . هدایت . راهنمونی . براه آوردن . بره آوردن . بسامان آوردن . ضد اضلال.

معنی علمی ارشاد:
علم در این مورد تعریفی ندارد.

معنی کاربردی ارشاد:

کمک به رشد جسمی، روانی و اجتماعی افراد.


عملکرد گشت ارشاد چه تاثیری بر سلامت روان جامعه داشته است؟

جز خشم و نفرت نتیجه ای نداشته است.
سردار حسین علایی طی یادداشتی نوشت:
با کشته شدن خانم مهسا امینی دختر جوان و مظلوم ایرانی در جریان دستگیری توسط نیروهای گشت اجبار، برای بسیاری از مردم این سوال پدید آمده است که چرا بعضی از افرادی که به اتهام های گوناگون بازداشت می شوند، در زندان ها و در بازداشتگاه های مختلف جان خود را از دست می دهند؟ فاجعه کهریزک و ماجرای ستار بهشتی را همه به یاد دارند. همچنین فیلم مادری که جلوی خودروی گشت اضلال را گرفته و فریاد می زد که دخترم مریض است فراموش شدنی نیست!

حال باید پرسید آیا عملکرد گشت اجبار باعث افزایش علاقه خانم ها به پوشش بهتر شده است یا بعضی را به واکنش متقابل و به مخالفت با پوشش اجباری واداشته است؟
سوال دیگری که در ذهن بسیاری از مردم وجود دارد اینست که آیا اصولاً چنین روش هایی اسلامی و دینی است؟ پس ماجرای سخن امام علی علیه السلام در باره بیرون آوردن خلخال از پای یک زن یهودی چیست؟
بعضی از جامعه شناسان نیز بر این باورند که این نوع رفتارهای خشن، باعث ایجاد شکاف اجتماعی و نیز توسعه عصبانیت و افزایش خشونت در بین اقشار مختلف حامعه می شود. طبیعی است که دل خانواده ها و اقوام بازداشت شدگان و بویژه مقتولین نیز هیچگاه با مسببین آن فجایع صاف نخواهد شد.
باید توجه داشت که اصولاً مردم از آیات الهی مثل «لا اکراه فی الدین» و «انا هدیناه السبیل امّا شاکراً و امّا کفوراً» استقبال می کنند و فطرت همه انسان‌ها با حاکمیت زور و ظلم و اجبار مخالف است.
با چنین شیوه هایی بعضی از مردم به یاد رفتارهای خشن رضاشاه می افتند که با پلیس و امنیه چادر را از سر زنان ایرانی می کشید و به زور می خواست آنها را با لباس یکسانی که خود می پسندید در کوچه و خیابان ببیند.

به هر حال خوبست نمایندگان محترم مجلس در قوانینی که باعث چنین رفتارها و فجایعی می شوند بازنگری کنند و پلیس نیز عملکرد واحد امنیت اخلاقی و اجتماعی و گشت ارشاد را ارزیابی کند تا عموم مردم و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و مومنین از دست چنین اتفاقات ناگواری رهایی یابند.
شاید بهتر باشد نیروی انتظامی، کارکنان گشت ارشاد را در مقابل دزدان خیابانی که آشکارا گوشی و کیف خانم ها را می ربایند بکار گیرد تا رضایت مردم بویژه خانم ها را جلب نماید.
در هر صورت این مطلب را در حین حضور در پیاده روی اربعین و جهت ادای دین به امام حسین و شهدای کربلا علیهم السلام نوشتم که برای مقابله با ظلم و جهت امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و یزید نیز آنان را از دم تیغ گذراند و خانواده اشان را به اسارت برد.
۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱

آیا ارشاد به معنی  اجبار برای رعایت حجاب توسط پلیس امکان پذیر است؟

حجاب و لباس افراد با شخصیت ایشان ارتباط نیرومندی دارد و مداخله در شخصیت نیاز به مداخلات حرفه ای روانشناسی دارد و ماموران گشت ارشاد چنین توانی ندارند.

لباس بیش از آنکه دینی باشد یک مفهوم فرهنگی است و فرهنگ با مداخلات پلیسی تغییر نمی کند.

آیا حکومتها اجازه و توان دارند مانند کارفرمایان( که برای کارکنان خود تعیین لباس می کنند) برای مردم کوچه و خیابان و فضاهای آزاد تعیین لباس کنند؟

حکومتها فقط با رای اکثریت مردم چنین اجازه و توانی را دارند.

چند درصد از دختران و همسران و خواهران و ... مسئولین نظام جمهوری اسلامی حجاب را رعایت می کنند؟
معلوم نیست این سوال نیاز به پژوهش دارد. ولی مشاهدات نشان می دهد این درصد قابل قبول نیست.

آیا منطقی است بر قانونی که قابل اجرا نیست اصرار شود؟

اصرار بر ادامه عملکرد فعلی گشت ارشاد لجبازی است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات