پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آنچه باید درباره اعتیاد بدانید

اعتیاد یک بیماری و اختلال روانی پیچیده است که اکثر موارد به شکل مزمن بوده و بر عملکرد مغز و بدن و کل زندگی و روابط فرد تاثیر بسیار منفی می گذارد.

اعتیاد چیست؟


اعتیاد یک بیماری و اختلال روانی پیچیده است که اکثر موارد به شکل مزمن بوده و بر عملکرد مغز و بدن و کل زندگی و روابط فرد تاثیر بسیار منفی می گذارد. همچنین باعث آسیب های جدی به خانواده ها، روابط اجتماعی ، مدارس، محل های کار و محله و رابطه زناشویی می شود. شايع ترين نشانه هاي اعتیاد، از دست رفتن کنترل شديد در زندگی روزمره ، علائم مصرف، علائم ترک با وجود موارد جدی، تلاشهای شکست خورده برای ترک، علائم جسمی و روانی است. اعتیاد می تواند به طور موثر از سوی متخصصان روانپزشکی و روانشناسی با خانواده درمانی و دارو با همکاری با خانواده یا همسالان درمان و مدیریت شود.


شیوع اعتياد



چهل میلیون آمریکایی بزرگتر از 12 سال یعنی بیشتر از 1 نفر از هر 7 نفر از مواد سوءاستفاده می کنند یعنی به نیکوتین، الکل یا سایر مواد مخدر معتاد هستند. این تعداد بیشتر از تعداد آمریکایی هایی است که به بیماری های قلبی (27 میلیون)، دیابت (26 میلیون) یا سرطان (19 میلیون) مبتلا هستند.

اعتیاد می تواند به مواد یا داروها یا رفتارهای خاصی مانند خرید کردن یا رابطه جنسی باشد. شدت اعتیاد میتواند از خفیف تا متوسط ​​تا شدید باشد. افرادی که از مواد مخدر یا الکل مصرف می کنند می توانند عواقب جدی مانند حوادث رانندگی ، عوارض مصرف بیش از حد، جرم و جنایت، مشکلات تحصیلی و رفتاری در مدرسه، خشونت و خودکشی داشته باشند. بسیاری از افراد مشکلات الکل یا سوء مصرف مواد را تجربه می کنند، اما قادر به متوقف کردن استفاده از الگوی مصرف خود نیستند زیرا بدون تغییرات اساسی در سبک زندگی اعتیاد تغییر نمی کنند.

شدیدترین نوع اعتیاد یک بیماری روانی فیزیکی و اغلب مزمن است و همیشه نیاز به درمان شدید و طولانی مدت دارد، و درست مثل سایر بیماری های جدی، افرادی که با اعتیاد شدید در طول زمان به طور فزاینده ای بیمار می شوند، به علت بیماری به بیماری های دیگر مبتلا می شوند و در نهایت می میرند.



علل اعتیاد را میتوان در دسته جسمی و روانی و اجتماعی قرار داد


علل جسمی مانند استعداد ژنتیکی و بیماریهای جسمانی و علل روانی مانند آسیب های دوران کودکی و علل اجتماعی مانند بیکاری،  فقر و دوست ناباب است. اعتیاد به مواد پس از مدتی مغز را تغییر داده و شخصیت بیمار را تخریب می کند. بنابراین هر چقدر زودتر برای درمان اقدام شود درمان راحتتر خواهد بود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات