پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

برخی دلایل به وجود آمدن افسردگی را بشناسید

محققان به این نتیجه رسیده اند که در به وجود آمدن افسردگی، دلایل زیادی وجود دارد که هنوز همه ی آنها شناخته شده نیستند

افسردگی  می تواند هر شخصی را تقریبا در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد، و دلیل اینکه چرا برخی از افراد، افسرده بزرگ می شوند هنوز معلوم نیست. اما، محققان به این نتیجه رسیده اند که در به وجود آمدن افسردگی، دلایل زیادی وجود دارد که هنوز هم همه ی آنها شناخته شده نیستند و نمی توان مانع همه ی آنها شد.

طبق آمار های بدست آمده،  10 الی 15 درصد افراد در زندگی خود افسردگی بالینی را تجربه کرده اند، و سازمان سلامت جهانی(WHO) اعلام می کند که 5 درصد از مردان، و 9 درصد از زنان، اختلال افسردگی را در هر سنی تجربه می کنند.

دلایل افسردگی

علی رغم پیشرفت های فوق العاده ای در صد سال اخیر، در زمینه های تکنولوژی و علم صورت گرفته است، علم روانشناسی و سایر علم ها، هنوز هم دلایل قطعی برای عارضه ی افسردگی پیدا نکرده اند.ما در این مقاله آنچه علم به آن دست یافته است را برای شما گردآوری کرده ایم. این موارد در میان اکثریت افراد، موارد شایع تر افسردگی هستند .

موارد و برخی دلایل افسردگی شامل موارد زیر می باشند:

عوامل ژنتیکی و زیستی

مطالعاتی که در  خانواده ها، برداران و خواهران و دوقولو ها صورت گرفته است، نشان می دهند که یکی از دلایل به وجود آمدن افسردگی عوامل ژنتیکی می باشد. با این حال، محققان هنوز درباره تمام فاکتور های خطرناک زیستی اطلاعی ندارند. اما درحال حاضر، محققان این مسلئه را تائید می کنند که داشتن خواهران و برادران افسرده، یا داشتن والدینی که به افسردگی مبتلا هستند، ممکن است باعث به وجود آمدن افسردگی در دیگر افراد خانواده نیز بشود.

مشکلات جسمی و فیزیکی

ذهن و جسم موجودات به خوبی و با قدرت با یکدیگر مرتبط هستند. بطوری که اگر شما دچار یک مشکل فیزیکی شوید، ممکن است متوجه شوید که در ذهن و سلامت روانی شما نیز تغییراتی صورت گرفته است، و حتی ذهن شما نمی تواند به خوبی دوران سلامتی تان عمل کند، یا شاید عملکرد آن کند تر شده باشد.

مریضی از دو طریق با افسردگی مرتبط است

ترس از داشتن یک مریضی خطرناک، که ممکن است باعث افزایش و تحریک افسردگی گردد، و علاوه بر آن، برخی بیماری های خاص مانند اختلالات تیروئید، بیماری آدیسون و مشکلات کبدی می تواند باعث تشدید علائم افسردگی شوند. همچنین، برخی از بیماری هایی که درمان آنها ممکن است کار دشواری باشند، مانند سرطان و بیماری هایی مانند ایدز، می توانند بر روی سلات جسمی و ذهنی فرد تاثیر گذاشته، و خطر و ترس از مردن افسردگی آنها را شدت ببخشد.

مواد مخدر

دخانیات، مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی می توانند عامل اختلال افسردگی باشند. علاوه بر آن، حتی برخی مخدر های تجویز شده توسط پزشکان نیز ممکن است عامل به وجود آمدن افسردگی باشند.برخی از این مخدر ها شامل ضد انعقاد ها، استاتین ها، محرک ها، بنزودیازپین ها، کورتیکواستروئیدها و بتا بلاکر ها می باشند.

اتفاقات استرس زا در زندگی

برخی اتفاقات زندگی که باعث به وجود آمدن شرایط استرس زا برای افراد می شوند، عامل به وجود آمدن این عارضه بوده و می توانند آن را تحریک کنند.محققان بر این باورند که ترشح میزان زیادی کورتیزول، که در زمان افسردگی ترشح می شود، می تواند یکی از عوامل به وجود آمدن استرس در افراد باشد.

سوء استفاده

سوء استفاده های فیزیکی، جنسی یا احساسی می تواند باعث افزایش آسیب پذیری روحی در افراد شود که خود این عامل می تواند باعث به وجود آمدن افسردگی در افراد، در زندگی آینده ی آنها گردد. این اتفاقات اغلب اثراتی ماندگار بر روی سلامت ذهنی فرد می گذارد که ممکن است تا مدت زیادی از این اثرات رنج ببرند و حتی در برخی موارد منجر به خود کشی شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات