پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

با حملات ترس آشنا شوید

حمله هراس موجی شدید از ترس است که غیر منتظره و ناتوان کننده می شود.

حملات هراس و علایم آن



اختلال هراس حمله وحشت ناگهانی و افزایش اضطراب و ترس است. ضربان قلب شما افزایش یافته و شما نمی توانید تنفس کنید. حتی ممکن است احساس کنید که در حال مرگ یا دیوانگی هستید. حوادث ناخوشایند زندگی مانند طلاق منجر به اختلال هراس می شوند. اختلال هراس در فعالیت های عادی زندگی مشکل جدی ایجاد می کند. اما حملات هراس می تواند درمان شود و هرچه زودتر به دنبال کمک باشید. با درمان، می توانید علائم وحشت را کاهش دهید یا از بین ببرید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.


حمله هراس چیست؟


حمله هراس موجی شدید از ترس است که غیر منتظره و ناتوان کننده می شود. حملات هراس بدون هیچ هشداری می آیند. ممکن است دلیل مشخصی برای حمله وجود نداشته باشد. آنها ممکن است حتی زمانی رخ دهند که آرام و یا در خوابید.

یک حمله ترسناک ممکن است یک بار اتفاق بیوفتد اما بسیاری از مردم حملات تکراری را تجربه می کنند. حملات تهاجمی مجدد معمولا توسط یک وضعیت خاص ایجاد می شود، مانند عبور از یک پل یا صحبت کردن در عموم، به خصوص اگر این وضعیت پیش از آن باعث حمله ترسناک شده است. معمولا این وحشت ناشی از وضعیتی است که در آن شما احساس خطر می کنید و قادر به فرار نیستید.

ممکن است یک یا چند حمله هراس را تجربه کنید، با این حال کاملا خوشحال و سالم باشید. یا حملات هراس شما ممکن است به عنوان بخشی از اختلال دیگری مانند اختلال هراس، ترس اجتماعی یا افسردگی رخ دهد . صرف نظر از علت، حملات هراس قابل درمان است. استراتژی های مقابله ای که می توانید برای مقابله با علائم استفاده کنید وجود دارد و درمان های موثر نیز وجود دارد.


داستان سارا



سارا شش ماه پیش اولین حمله ترسناک خود را داشت. او در دفترش بود که برای ارائه کاری مهم آماده میشد، ناگهان، احساس شدید موجی از ترس را تجربه کرد. سپس اتاق شروع به چرخیدن کرد و احساس کرد که دارد سقوط می کند. تمام بدن او تکان می خورد، او نمی توانست نفس خود را نگه دارد، و قلب او در قفسه سینه تکان می خورد.  تا زمانی که هراس ادامه داشت میز را گرفت، اما شدیدا تکان می خورد.


علائم و نشانه های یک حمله وحشت



علائم و نشانه های حمله وحشت ناگهان رخ می دهد و معمولا در عرض 10 دقیقه به اوج خود می رسد. بیشتر حملات هراس در عرض 20 تا 30 دقیقه پایان می یابد و به ندرت بیش از یک ساعت طول می کشد.

علائم و نشانه های حملات هراس

ضعف تنفس یا هیپو ونتیلاسیون

درد قلبی و تپش قلب

درد قفسه سینه یا ناراحتی در سینه

لرزش یا تکان خوردن

احساس خفگی

احساس غیر واقعی جدایی از محیط اطراف خود

تعریق

تهوع یا ناراحتی معده

احساس سرگیجه یا ضعف

احساس خستگی یا احساس سوزن سوزن شدن

داغ شدن بدن یا سرد شدن بدن

ترس از مرگ، ترس از دست دادن کنترل یا ترس از دیوانگی

هنگامی که از خانه دور می شوید حملات هراس اغلب شروع می شوند، اما می توانند در هر کجا و هر زمان رخ دهند.  ممکن است در حال خرید در فروشگاه ، قدم زدن در خیابان، رانندگی در ماشین ، و یا نشسته در نیمکت در خانه نیز این حملات حادث شوند.


افتراق حمله قلبی از جمله هراس



اکثر علائم حمله هراس فیزیکی هستند و بسیاری از این علائم بسیار شدیدند که ممکن است فکر کنید که شما دچار حمله قلبی هستید. در واقع، بسیاری از مردم که از حملات هراس رنج می برند، به پزشکان یا اتاق اورژانس مراجعه می کنند زیرا فکر می کنند یک مشکل پزشکی خطرناک است. با یک نوار قلبی معلوم می شود که حمله پانیک در کار است یا حمله قلبی.


علائم و نشانه های اختلال هراس


بسیاری از مردم در معرض حملات ناگهانی بدون عوارض بعدی هستند. دلیلی برای نگرانی وجود ندارد اگر فقط یک یا دو حمله هراس داشته باشید. با این حال، برخی از افرادی که حملات هراس را تجربه کرده اند به اختلال هراس ادامه می دهند. اختلال هراس از طریق حملات مکرر وحشت همراه با تغییرات عمده در رفتار یا اضطراب مداوم در مورد حملات بیشتر مشخص می شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات