پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رفتار خود جرحی

رفتار خود جرحی اختلال عادت/ کلیشه‌ای مطالعات مربوط به افراد عقب مانده ذهنی در موسسات خاص این افراد حاکی است که تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد از این افراد رفتار خودجرحی آشکار نشان می‌دهند‌ حدود این مشکل، اغلب ارزیابی نشده باقی می‌م

رفتار خود جرحی

اختلال عادت/ کلیشه‌ای

مطالعات مربوط به افراد عقب مانده ذهنی در موسسات خاص این افراد حاکی است که تقریباً ۱۰ تا ۱۵ درصد از این افراد رفتار خودجرحی آشکار نشان می‌دهند‌ حدود این مشکل، اغلب ارزیابی نشده باقی می‌ماند برای مثال، اسکرودر، بیکل و ریچ موند، تخمین زدند که حدود ۳۴,۰۰۰ شخص دارای عقب ماندگی شدید و عمیق رفتار خود جرحی جدی نشان می‌دهند، که ممکن است منجر به صدمه بافتی، آسیب دائمی، و حتی مرگ شود.

با وجود جدی بودن این اختلال، و واکنش های قبلی ما نسبت به آن، اگرچه این داروها معمولا درمانی تلقی می شوند مطالعات به خوبی کنترل شده کمی وجود دارند که اثربخشی آنها را بررسی کرده‌اند. گزارش شده است که هر دو فتو فنوتیازین ها و هالدول ایجاد رفتار خود جرحی میکنند. اخیر نشان داده شده است نارکان، آنتاگونیست خواب آور، که برای درمان کندی تنفسی حاصل اضافه دوز نارکوتیک استفاده می شود برای کنترل رفتار خود جرحی کار آمده است. نارکان را می توان به طور درون وریدی، درون عضله ای، یا زیر جلدی اما نه به صورت خوراکی استفاده کرد.

متاسفانه نارکان در کلیه  افراد عقب مانده ذهنی اثربخش نیست، و ضرورت استفاده تزریقی نیز کاربرد بالینی دارو را محدود می سازد. با این حال، ترکسان، یک آنتاگونیست خواب آور است که می‌تواند به طور خوراکی استفاده شود، و در یک مطالعه موردی کنترل شده در درمان رفتار خودجرحی موثر بوده است. لیتیوم نیز ممکن است در درمان رفتار خود جراحی تا حدی دارای ارزش باشد.

با وجود این، این پیشنهاد مبتنی بر مطالعات کنترل نشده است. به دلیل اینکه رفتار خود جرحی دارای سبک شناسی های متعددی است، در صورت بندی یک طرح درمانی باید هم به عوامل روانشناختی و هم به عوامل زیست شناختی توجه شود، و توجه دقیقی به امکان اینکه رویدادهای خاص محیطی موجب بقای این اختلال می شوند مبذول گردد. برای توقف رفتار خودجرحی تکنیک های رفتاری گوناگونی را می توان به کار گرفت.

دوراند نشان داد که هالدوپریدول در ترکیب با تنبیه جز بیش از هر یک از دو درمان به تنهایی در کاهش رفتار خودجرحی در یک نوجوان عقب مانده ذهنی عمیق موثر بود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات