پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درباره روانشناسی مثبت چه می دانید؟

روانشناسی مثبت، سعی دارد تا بجای کشف نقاط ضعف افراد و برطرف کردن آنها، نقاط قوت فرد را کشف کرده و آنها را ارتقا ببخشد.

روانشناسی مثبت چیست؟

 

در قرن جدید، همانند سایر پیشرفت هایی که تقریبا در تمامی زمینه ها از جمله علم پزشکی صورت گرفته است، علم روانشناسی نیز پیشرفت های مخصوص خود را داشته است.

بر خلاف روش های سنتی روانشناسی که اغلب بر روی دلایل و نشانه های بیماری های ذهنی و احساسی تمرکز می کردند، روانشناسی مثبت، سعی بر آن دارد که تمرکز خود را بر روی عادات، الگو های فکری، رفتار ها و تجربیات که باعث پیشرفت فرد می شوند، و می تواند کیفیت زندگی فرد را بهبود ببخشند، قرار دهد.

این موارد می تواند شامل مثبت نگری، معنویت، امید، خوشحالی و شادی، خلاقیت، استقامت، عدالت طلبی و تمریناتی برای افزایش و یا ایجاد انگیزه در فرد باشد. روانشناسی مثبت، سعی دارد تا بجای کشف نقاط ضعف افراد و برطرف کردن آنها، نقاط قوت فرد را کشف کرده و آنها را ارتقا ببخشد.

هدف اصلی روانشناسی مثبت این نیست که جای روش های سنتی که محوریتشان ضعف ها و تجربیات منفی افراد بود را بگیرد، بلکه هدف آن این است که نقاط قوت آنها را گسترش داده، و  باعث به وجود آمدن نوعی تعادل در روند درمانی فرد شود.

 

روانشناسی مثبت در چه مواردی کاربرد دارد؟

 

این شاخه از علم روانشناسی در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، می توان از آن برای کودکان و بزرگسالان در زمینه آموزش، سلامت روانی و همچنین مشاوره های خصوصی و مشکلات شخصی استفاده کرد. علاوه بر این موارد، می توان از این علم در حوضه های غیر سلامت و درمان نیز استفاده کرد. از این نوع موارد می توان حوضه های کسب و کار را نام برد که در آن، از علم روانشناسی مثبت در زمینه مدیریت منابع انسانی و شغلی استفاده می شود.

 

انتظاراتی که از روانشناسی مثبت می رود

 

روانشناسی مثبت گاهی اوقات ممکن است به عنوان « علم خوشحالی » نام برده شود. یکی از سوالاتی که علم روانشناسی مثبت سعی می کند به آن پاسخ دهد و آن را هدف قرار گیرد این است که: آیا یک شخص می تواند خوشحال، و بطور همزمان واقع گرا باشد؟. روانشانسی مثبت در عین شناسایی مشکلات فردی و گروهی افراد و جامعه، بر این باور بنا شده است که یک شخص می تواند یک زندگی پربار، سازنده، مثبت، پر معنا و راضی کننده داشته باشد.

هدف این علم این است که منفی نگری را در نوع رفتار و کردار یک شخص به حد اقل برساند و مثبت نگری را در زندگی شخص افزایش دهد که این امر بجای مختل کردن زندگی اجتماعی، حرفه ای و معنوی شخص، باعث پیشرفت آن می شود.متخصصان و مشاوران روشانسی مثبت، از روش ها و تمرینات زیادی استفاده می کنند، تا به مراجعه کنندگان خود کمک کنند تا به خود آگاهی بیشتر دست یافته، و رفتار ها و نقاط قوت خود را راحت تر شناسایی کنند.

 

پیدا کردن یک مختصص مناسب

 

علم روانشناسی مثبت را می توان به شاخه های مربی گری، مشاوره و رواندرمانی تقسیم بندی کرد. برای استفاده از این علم، بهتر است به دنبال متخصصی معتبر و با تجربه باشید که در این زمینه ثابت شده باشد.علاوه بر یافتن فردی که دارای سابقه تحصیلی بالا است، سعی کنید فردی را برای این امر پیدا کنید که با او برای بیان احساسات خود، احساس راحتی می کنید و می توانید از صمیم قلب به او اطمینان کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات