پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان اختلال انگیزشی

درمان اختلال انگیزشی با پیدایش و معرفی سیلدنافیل، انقلابی در درمان اختلال نعوظی به وجود آمد. سیلدنافیل یک مهارکننده فسفودی استراز است. با تحریک جنسی میزان NO در دیواره بافت های اسفنجی آلت افزایش یافته که باعث افزایشCAMP در

درمان اختلال انگیزشی

با پیدایش و معرفی سیلدنافیل، انقلابی در درمان اختلال نعوظی به وجود آمد. سیلدنافیل یک مهارکننده فسفودی استراز است. با تحریک جنسی میزان NO در دیواره بافت های اسفنجی آلت افزایش یافته که باعث افزایشCAMP در دیواره عروق و حوضچه های عروقی آلت شده و نعوظ را باعث می شود.

مهار فسفودی استراز توسط سیلدنافیل باعث می‌شود تا  CAMP تولید شده تخریب نشود و بنابراین اثر آن بر دیواره عروق ادامه یابد. مصرف نیترات های ارگانیک مانند نیتروگلیسیرین همزمان با این دارو باعث افت فشار خون مرگبار شده و ممنوعیت مطلق دارد. بعد از سیلدنافیل، داروهای دیگری از این گروه مانند واردنافیل و تادالافیل، معرفی و وارد بازار دارویی می گردیدند. مزیت مهم تادالافیل اثر بخشی طولانی است که تا ۳۶ ساعت بعد از مصرف اثر بخشی خود را حفظ میکند. با توجه به مکانیزم اثر این داروها، وجود تحریک جهت نعوظ لازم است. این داروها نعوظ خود به خودی و بدون تحریک ایجاد نمی کنند. سیلدنافیل یک ساعت پیش از آمیزش جنسی مورد انتظار خورده می شود و پس از آن برای تقریباً ۴ ساعت به میزان اوج اثر بخشی میرسد. گفتیم تادالافیل یک بازدارنده فسفودی استراز است.

یک دوره طولانی تری از عملکرد نسبت به سیلدنافیل دارد. نیمه عمری حدود ۱۷ ساعت داشته و به نظر می‌رسد اوج اثربخشی آن تقریباً ۳۰ دقیقه بعد از خوردن تا ۳۶ ساعت پس از آن باشد.

واردنافیل

واردنافیل سومین بازدارنده فسفودی استراز، ۲۵  تا ۶۰ دقیقه پیش از فعالیت جنسی مصرف شود. آپومورفین زیر زبانی یک عملکرد مرکزی مانند اگونیست دوپامینرژیک دارد که به تازگی برای درمان اختلال نعوظ مردان معرفی شده است. نیتریک اکسید به جهت آنکه نقش اساسی در ایجاد نعوظ بازی می کرد فراخوانده شده بود. تحریک عروق اندام تناسلی به وسیله اعصاب خودمختار است. شکست اولیه عملکرد نعوظ ممکن است علل متنوعی داشته باشد، مثل اضطراب، مصرف بیش از حد الکل، عوامل محیطی. یک شیوه ساده برای افزایش اعتماد مرد به عملکرد نعوظی اش، مستلزن مکث کردن هنگام خودارضایی و اجازه کاهش نعوظ قبل از ادامه خود ارضایی و یک بازگشت نوزاد به روش به وجود یک امکان موثر در مردان مبتلا به اختلال نعوظ است. به هر حال انجام این عمل چندین بار طی هر جلسه خود ارضایی می تواند اعتماد را بهبود ببخشد و نشان دهد که کاهش طبیعی شدت نعوظی که گهگاهی طی آمیزش جنسی روی می‌دهد، لزوماً بر قریب‌الوقوع بودن از دست دادن کامل نعوظ دلالت ندارد. به علاوه، دارو ممکن است به کاهش اجتناب از رابطه یا روابط آینده کمک کند.

همچنین می تواند اثر سودمندی بر اعتماد بیمار در توانایی اش برای داشتن نعوظ، اگر نیازی به وجود آید، داشته باشد. در بیمارانی که با سیلدنافیل درمان شده اند، ۵۰ تا ۸۸٪ بیماران بهبود پاسخ نعوظی را گزارش داده اند. تنها ماده خوراکی آپومورفین زیر زبانی با میزان ۶۷٪ موفقیت در برنامه آزمایشی گزارش شده است. شروع اثر سیلدنافیل، یک ساعت پس از مصرف بوده و اثرات آن تا ۴ ساعت می ماند. بدون تحریک سیلدنافیل هیچ اثری ندارد. شایع ترین عوارض آن: سردرد، گُر گرفتن و سوء هاضمه می باشد. برخی با مصرف سیلدنافیل، اشیاء را تا چند ساعت نسبتاً آبی رنگ می بینند، به همین دلیل مصرف آن برای خلبانان ممنوع است. عارضه بینایی جدی آن نوروپاتی ایسکمیک شریان قدامی چشم می باشد. با وجودی که نادر است، مصرف این مهار کننده های فسفودی استراز در مردانی که پاتولوژی جدید Optic دارند، ممنوع است و می تواند باعث افت کشنده فشار خون سیستمیک گردد.

FDA توصیه به احتیاط مصرف سیلدنافیل در مردانی که سابقه اخیر MIStroke، )سکته قلبی)، آریتمی های تهدید کننده حیات، فشار خون بالا یا هیپرتاسیون شدید، نارسایی قلبی، آنژین و رتینیک پیگمانتر دارند. با وجود  FDA آن را داروی Safe اعلام می‌کند. موارد نادری از پریاپیسم نیز با سیلدنافیل گزارش شده است.

اگر نعوظ بیش از سه ساعت طول کشید، فرد باید به اورژانس مراجعه نماید. در مواردی که سیلدنافیل، کنتر ااندیکه می باشد، می توان از فنتولامین خوراکی استفاده نمود، هرچند توسط FDA، تایید نگشته است. اپومورفین نیز برای اختلال نعوظ در دست بررسی است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات