پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

ملاک های تشخیصی برای انزال زودرس

ملاک های تشخیصی برای انزال زودرس الف) فرد مبتلا به طور مداوم یا تکرار شونده با حداقل تحریک جنسی قبل، ضمن و یا بلافاصله بعد از دخول و پیش از زمان دلخواهش انزال می کند. بالینگر باید عواملی نظیر سن، تازگی، نامزد یا موقعیت و د

ملاک های تشخیصی برای انزال زودرس

الف) فرد مبتلا به طور مداوم یا تکرار شونده با حداقل تحریک جنسی قبل، ضمن و یا بلافاصله بعد از دخول و پیش از زمان دلخواهش انزال می کند. بالینگر باید عواملی نظیر سن، تازگی، نامزد یا موقعیت و دفعات اخیر فعالیت جنسی را که بر طول مدت مرحله تحریک تاثیر می گذارند، نظر بگیرد.

ب) اختلال سبب ناراحتی عمده فرد یا مشکلات بین‌فردی میشود.
پ) انزال زودرس منحصراً ناشی از اثرات مستقیم یک ماده مانند ترک مواد افیونی نیست.

انزال زودرس یا سرعت انزال یکی از شایع ترین اختلالات و بی نظمی های جنسی بوده و از نظر درمان نیز مشکل ترین مباحث امراض جنسی را تشکیل می‌دهد.

اختلال انزال اغلب با اختلال نعوظ همراه است و اصولاً بایستی نعوظ کامل در کار باشد تا آنکه انزال طبیعی روی دهد. معهذا در پاره‌ای از موارد هم نعوظ کامل و کافی است، در صورتی که انزال سریع و حتی در ظرف کمتر از ۱ دقیقه صورت می‌گیرد ولی در اغلب موارد، سرعت انزال همراه با نعوظ ناقص و ناکامل است. سرعت انزال گاهی به حدی است که حتی قبل از دخول، انزال صورت می‌گیرد و گاهی حتی با دیدن اندام لخت یک زن یا با تماس مختصر انزال به شخص دست می دهد. در پاره ای موارد ممکن است انزال سریع فقط در اثر کوتاهی زمان مقاربت باشد، بدین معنا شخص تمام مراحل چهارگانه مقاربت را بپیماید ولی با سرعت، در این صورت با وجودی که انزال سریع است، خود شخص تا حدود زیادی از نظر جنسی ارضا میشود برای همسر و ارضا نمی گردد.

انزال پیش از دخول یا طی یک یا دو دقیقه پس از آن می تواند زودرس باشد. یک مرد یا زوج شکایت کنند که انزال شوهر بسیار زود است چون ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از شروع دخول روی می دهد، اولین اقدامی که باید صورت گیرد این است که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنند و سپس به نزدیکی بپردازند. مدت بی حسی حاصل از مصرف داروهایی که در این مورد به کار می روند به طور متوسط در حدود ۳۵ دقیقه است. با استفاده از این پمادها زمان وقوع انزال ممکن است از ۱ تا ۲۰ دقیقه و به طور متوسط در حدود ۳ دقیقه به تعویق افتد. مصرف الکل و به ویژه آبجو نیز برخی برای مبتلایان به انزال زودرس توصیه کرده اند اما اثرش مورد تردید است.

انزال زودرس در مواردی که مرد مدتی طولانی از نزدیکی خودداری کرده و از دیگر راه های تخلیه جنسی نیز استفاده نکرده است، خیلی زود تحریک می‌شود و به سرعت به مرحله اوج لذت جنسی و انزال می رسد. در مواردی که مرد پیش از نزدیکی مدت های طولانی در مورد آن اندیشیده و با خود نقشه کشیده است نیز انزال زودرس رخ می دهد و جنبه مرضی ندارد. گهگاه به سبب تنگی مهبل یا استحکام بکارت، مرد مجبور به فعالیت شدید می شود و پیش از آنکه به دخول موفق گردد، به اوج جنسی و انزال می رسد. به نظر کینزی، مردانی که به طور سرشتی از نیروی جنسی فراوان برخوردارند غالباً زود تر از معمول به اوج لذت جنسی دست می‌یابند و این حالت نیز غیر طبیعی نیست. این گونه مردان فقط در صورتی قادر به  دوام دادن نزدیکی هستند که چندین بار پی در پی به انجام آن اقدام نمایند.

 ملاک های تشخیص برای انزال زودرس

اما آنچه که معمولاً در کلینیک به عنوان انزال زودرس راستین مطرح می‌شود، پدیده ای مزمن و نسبتا مقاوم است که بیمار را سالها عذاب داده و آزرده است. چنین پیداست که در انزال زودرس به خلاف ناتوانی جنسی، در بسیاری از موارد ناراحتی عضوی نیز وجود دارد. بدین معنا که خالی نشدن کامل پروستات و کیسه های منی حالت اتساعی در این اندام ها، ایجاد می کند و تحریک پذیری آنها را افزایش می‌دهد. انزال زودرس در سالمندان نیز غالباً علت عضوی دارد. در این بیماران، عفونتی ثانوی به هیپرتروفی پروستات در اندام های آمیزشی درونی پیدا می شود. متاسفانه انزال سالمندان، نسبت به درمان، پاسخ مناسب نمی دهد و پزشک تنها می‌تواند بیمار را به کمک داروهای آرامبخش، آرامش دهد و احیاناً دیاترمی پشت و کمر را توصیه نماید. در مواردی که فقط پرخونی اندام های آمیزشی درونی کشف می شود، ماساژ ادواری پروستات اثر نسبتاً قسمتم مساعد دارد. از نظر روانی، تقریباً هر عاملی که بتواند ناتوانی جنسی ایجاد کند، می تواند باعث انزال زودرس نیز بشود. نفرت و ترس ناخودآگاه نسبت به زن که  موجودی اخته کننده است.

ممکن است سبب شود که مرد پیش از آنکه به نزدیکی آغاز نماید، دچار انزال زودرس گردد  و زن را از لذت هم خوابگی محروم سازد. روانکاوان معتقدند که انزال زودرس به ویژه انزال در مدخل ناشی از توقف تکامل جنسی فرد در مراحل کودکی و یا برگشت جنسی او به آن مراحل است. در سابقه کودکی این بیماران غالباً شب ادراری نیز وجود دارد که به تصور روانکاوان نشانه رفتار پرخاشگرانه و تهاجمی نسبت به پدر و مادر است که کودک را از آزادی در دفع مدفوع و ادرار محروم کرده‌اند و در نتیجه می توان  پذیرفت که این بیماران بین ادرار و منی به طور ناخودآگاه همانند سازی کرده و منی را مانند ادرار بر روی زن می پاشند تا تمایلات پرخاشگرانه سرکوفته آنان ارضا گردد و از اضطراب شان کاسته شود. شاپریو نتیجه می گیرد که انزال زودرس نه کاملاً عضوی و نه کاملا روانی است بلکه همیشه ترکیبی از این دو، آن را به وجود می‌آورد. نامبرده علت ۳٪ موارد انزال زودرس را حساسیت کلاهک آلت در مردان ختنه نشده ذکر می کند و ۲٪ موارد را زیر مربوط به کوتاهی ستیغ یا مهار زیر کلاهک آلت دانسته است. در این موارد با عمل جراحی معمولاً بیمار به طور کامل بهبود می یابد.

عده ای ضایعات مقعد و راست روده را نیز به عنوان علت انزال زودرس یاد کرده اند. بالاخره در مواردی که فرد جوانی به خاطر انزال زودرس مراجعه می‌کند و در سابقه او شب ادراری به مدت طولانی وجود داشته است و اظهار می‌دارد که به هنگام انزال نعوظ او ناکامل است و پس از هر نزدیکی احساس بی حسی و ناراحتی عمومی پیدا می‌کند، باید در درجه نخست به کم کاری خفیف بیضه ها مشکوک شد و مطالعات هورمونی لازم را در مورد او معمول داشت. در اینجا اختلال انزال بیشتر نتیجه دیدن بعضی مناظر یا تصاویر شهوت انگیز یا مطالعه بعضی داستان های محرک در هنگام بلوغ یا بعضی از فصول سال چون بهار، در سنین بحرانی که البته موقت است و غیره، می‌باشد. البته این حالات اغلب منشاء روحی دارد. به عبارت دیگر همه کسانی که دارای نیروی جنسی و شهوانی بیش از حد معمول هستند، فعالیت غدد مترشحه داخلی خصوصا غدد تناسلی شان نیز زیاد تر از معمول است.  البته در مواردی که شدت نیرو تناسلی خیلی مزاحم باشد می توان با بعضی از داروها از شدت آن کاست

. به هر حال انزال زودرس به علت ایجاد حس عدم اقناع جنسی و همچنین علت تولید حس عدم رضایت در روح طرفین، خود منشاء احساسات ستوده آوری برای آنان است و همین حالت چه بسا موجب اختلافات شدید بین زن و مرد شده و یا اینکه باعث انحرافات اخلاقی و جنسی پیش زن می‌گردد که چه از نظر شخصی و چه از نظر اجتماعی بسیار قابل اهمیت است. بنابراین نباید خیال کرد که ضرر انزال زودرس فقط متوجه مرد است بلکه شامل حال زن نیز می شود. از این نظر نباید این عارضه را ناچیز شمرد و نسبت به آن سهل انگار بود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات