پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان پارافیلیا

درمان پارافیلیا  معمولا این بیماران به ندرت با میل خود برای درمان مراجعه می‌کنند و بیشتر موارد تحت درمان، بیماران ارجاع شده از سیستم قانونی هستند. یکی از مهمترین پایه های درمان این بیماران فراهم نمودن کنترل بیرونی است به

درمان پارافیلیا 

معمولا این بیماران به ندرت با میل خود برای درمان مراجعه می‌کنند و بیشتر موارد تحت درمان، بیماران ارجاع شده از سیستم قانونی هستند.

یکی از مهمترین پایه های درمان این بیماران فراهم نمودن کنترل بیرونی است به نحوی که این افراد امکان اجرای فعالیت های جنسی خود را نداشته باشند.

همراه با کنترل بیرونی مجموعه‌ای از درمان های دارویی شامل داروهای SSRI و داروهای آنتی آندروژنی و درمان های روان درمانی دراز مدت و عمیق کاربرد دارند. ۵ نوع مداخله روانپزشکی برای درمان افراد مبتلا به انحرافات جنسی به کار گرفته می‌شوند: کنترل خارجی، کاهش سائق های جنسی، درمان اختلالات همزمان افسردگی یا اضطراب، درمان شناختی - رفتاری و روان درمانی پویشی. زندانی کردن یکی از روش های کنترل خارجی برای جرایم جنسی است که معمولا با مولفه درمانی همراه نیست.

اگر اعمال مربوط به انحرافات جنسی در محیط کار یا خانواده رخ دهد، کنترل خارجی شامل مطلع کردن ناظرین، همتایان یا سایر اعضای بالغ خانواده از این شکل و توصیه به آنها در مورد از بین بردن موقعیت هایی است که شخص منحرف در آنها قادر به عمل بر اساس تمایلات خود می باشد. اگر انحراف جنسی همراه با اسکیزوفرنی یا اختلالات افسردگی باشد درمان دارویی شامل داروهای ضد افسردگی و ضد روان پریشی ضرورت پیدا می‌کند. داروهای آنتی آندروژن نظیر سیپروترون استات و مدرکسی پروژسترون استات با کاهش سطح تستوسترون سرم به کمتر از حدود طبیعی، می توانند سائق رفتارهای جنسی را کاهش دهند. عوامل سرتونرژیک نظیر فلوکستین در برخی موارد انحراف جنسی به طور محدود موثر بوده است. درمان شناختی - رفتاری به منظور از بین بردن الگوهای آموخته شده انحراف جنسی و تعدیل رفتارها به شکلی قابل قبول از نظر اجتماع به کار می رود.

مداخلات

این مداخلات عبارتند از: آموزش مهارت های اجتماعی، آموزش جنسی، بازسازی شناختی و ایجاد همدلی با قربانیان، حساسیت‌زدایی خیالات، فنون آرام سازی و یادگیری عوامل محرک تکانه های مربوط به انحرافات جنسی جهت اجتناب از این محرک ها نیز آموخته می شوند. در روش تعدیل شده تمرین رفتار اجتنابی، بیمار از کنش نمایی مربوط به انحراف جنسی خود با یک مانکن تصاویر ویدیویی ضبط می کند. سپس بیمار منحرف با یک درمانگر و گروهی از سایر منحرفین جنسی مواجه می‌شود و آنها در مورد احساسات، افکار و انگیزه‌های همراه با عمل انحرافی از بیمار سوال می کنند و مکرراً می کوشند تحریف های شناختی بیمار را اصلاح کرده و فقدان همدلی با قربانی را به او گوشزد نمایند.

روان درمانی بینش گرا

روان درمانی بینش گرا از مدت‌ها پیش یکی از رویکردهای درمانی انحرافات جنسی بوده است. در این نوع درمان بیماران فرصت می یابند پویای های خود و حوادث موجد انحراف جنسی خود را درک کنند و به خصوص از حوادث روزمره ای آگاه شوند که سبب می‌شود آنها روی تکانه های خود عمل نمایند تظیر طرد شدن واقعی یا خیالی. درمان به آنها کمک می‌کند که با فشارهای زندگی بهتر کنار آمده و ظرفیت آنها را برای برقراری ارتباط با نامزد زندگی خود تقویت می‌کند. روان درمانی همچنین به بیمار امکان می دهد عزت نفس خود را باز یابد و به این ترتیب بتواند رابطه جنسی طبیعی تری با نامزد خود داشته باشد درمان جنسی، درمان جنبی مناسبی برای بیمارانی است که از کژکاری های جنسی اختصاصی رنج می‌برند و می‌کوشند با نامزدان جنسی خود رابطه جنسی غیر انحرافی داشته باشند. عواملی که از خوب بودن پیش آگاهی حکایت می کنند عبارتند از وجود فقط یک نوع انحراف جنسی، هوش طبیعی، عدم وجود سوء مصرف مواد، فقدان خصوصیات شخصیتی ضد اجتماعی غیر جنسی و وجود دلبستگی موفقیت‌آمیز در بزرگسالی، با این حال حتی در شرایط یادشده، نیز درمان انحرافات جنسی با مشکلات قابل ملاحظه ای همراه است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات