پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آشنایی با مهارت های همسرداری

آشنایی با مهارت های همسرداری ۱‌ خوشبین باشیم: داشتن نگاه خوش‌بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه میشود. ۲. یکدل باشیم: درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می‌شود و یکدلی به وجود می آورد. ۳. شنونده خوبی ب

آشنایی با مهارت های همسرداری

۱‌ خوشبین باشیم: داشتن نگاه خوش‌بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه میشود.
۲. یکدل باشیم: درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می‌شود و یکدلی به وجود می آورد.
۳. شنونده خوبی باشیم: هنگامی که همسرمان با ما صحبت می‌کند، حتی الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سر تکان دادن نشان دهیم که به حرف‌های او توجه داریم.
۴. مشوق همسر خود باشیم: برای رفتار ها و موقعیت های همسرمان ارزش قائل شویم و با یادآوری موقعیت های موفق گذشته او را تشویق کنیم تا آینده بهتری داشته باشد.
۵. به پیشرفت یکدیگر اهمیت دهیم: آنقدر صمیمی باشیم که پیشرفت و ترقی همسرمان یکی از آرزوهای ما باشد، در حقیقت اولین کسی که از این پیشرفت سود می‌برد ما هستیم.
۶. خوش قول باشیم: برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم خود را در مقابل آنها مسئول بدانیم، خوش قولی نشانه احترام به خود و همسر است.
۷. به شخصیت همسرمان احترام بگذاریم: حرمت یکدیگر را نزد خانواده و دوستان حفظ کنیم.
۸. با یکدیگر مهربان باشیم: همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، خوبی هایش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم و رابطه گرم و صمیمی برقرار کنیم.
۹. راستگو باشیم: صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد، فراموش نکنیم که دروغ پایه های زندگی را سست میکند.
۱۰. قدرشناس باشیم: از همسرمان در انجام وظایف، مسئولیت‌ها و همکاری هایش قدردانی کنیم. برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه خاصی نیازمند نیستیم.
۱۱. خود را به جای همسرمان بگذاریم: دنیا را از دریچه او ببینیم و از خود بپرسیم اگر من جای او بودم چه میکردم؟
۱۲. روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم: عدم توجه به این روابط، موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبه‌رو می‌کند.
۱۳. برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم، باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان میدانند.
۱۴. فرمان ندهیم: نباید خانه را به منطقه نظامی تبدیل کنیم. متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است، نه محل یکه تاز و خشونت.
۱۵. از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم: زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هرکسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره میشود.
۱۶ روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم: هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد، آشکار کردن و بزرگ جلوه دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می شود. هرگز نباید از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم.
۱۷. مقابله به مثل نکنیم: از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات