پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

نکات علمی برای پرورش یک کودک سالم و خوشحال

راه های زیادی برای تربیت یک کودک سالم و خوشحال وجود دارد، اما علم راه هایی پیش پای ما گذاشته است که با استفاده از آنها می توان کودکی بهتر تربیت کرد

راه های زیادی برای تربیت یک کودک سالم و خوشحال وجود دارد، اما علم راه هایی پیش پای ما گذاشته است که با استفاده از آنها می توان کودکی بهتر تربیت کرد. ما در این مقاله برخی از این نکات را با شما در میان می گذاریم تا بتوانید در امر تربیت فرزندتان موفق تر و اصولی تر عمل کنید.

 

راه هایی برای تربیت علمی و اصولی فرزندان

 

از کودکان خجالتی پشتیبانی کنید

کم رو بودن فرزندان، با خجالت شدید فرق می کند. بر اساس نظریات محققان و دانشمندان، عادت هایی که ناشی از خجالت، و همچنین ترس از مواجه با شرایط و موقعیت های جدید هستند، می توانند باعث افزایش خطر ابتلا به برخی اختلالات روانی مانند اختلال اضطراب شود. بهترین راه این است که برای مقابله با خجالت بیش از حد کودکان، با یک مشاور مشورت کنید.

در لحظه زندگی کنید

معمولا بزرگسالان بطور مداوم درباره آینده نگران هستند و به آن فکر می کنند، در حالی کودکان، بخصوص کودکانی که در سنین 2 تا 5 سالگی هستند در لحظه زندگی می کنند. برای همراه شدن با کودکان، والدین آنها نیز باید یاد بگیرند که تا حدی از نگرانی های خود درباره ی آینده کاهش دهند.

برای کودک خود وقت بگذارید

آیا شما هم مانند برخی از والدین پر مشغله ی دیگر، هنگامی که با فرزند خود وقت می گذرانید و در کنار او هستید، مشغول چک کردن ایمیل ها، صفحات مجازی، انجام پروژه های کاری مربوط به شغلتان و رسیدگی به دیگر کار های مربوط به خود هستید؟ اگر این چنین است، دیگر اینکار را نکنید.

اگر درگیر مسائل دیگر باشید، برقراری ارتباط سالم با فرزندتان کار بسیار سختی خواهد بود. و اگر هنگامی که درحال وقت گذرانی با فرزندتان هستید، مشغول به کار دیگری باشید و به او توجه کافی را ندهید، این حس در کودک شما به وجود می آید که نمی تواند هر وقت که به شما نیاز داشت به شما تکیه کند.

اگر چه کودکان 24 ساعت شبانه روز به توجه صد در صدی شما نیاز ندارند، اما این نکته بسیار قابل توجه است که وقتی آنها به سراغ شما می آیند و به توجه شما نیاز دارند، بتوانید تمام حواس خود را حتی برای یک ربع به آنها اختصاص دهید.

مودب باشید

به یاد داشته باشید که والدین اولین الگو های کودکان هستند. آیا می خواهید فرزندی مودب و خوش صحبت تربیت کنید؟ پس باید ابتدا واژه های ( لطفا ) و ( ممنون یا متشکرم ) را به دایره ی لغات خود اضافه کنید و در حضور کودکتان از آنها استفاده کنید تا کودکتان از شما الگو برداری کند.

بر اساس مطالعات روانشناسان، کودکان با استفاده از الگو برداری از رفتار های بزرگسالان، و پیاده سازی این رفتار ها در حین برقراری ارتباطات خود، یاد می گیرند که چطور با افراد ارتباط داشته باشند. پس اگر شما نیز با همه ی افراد، از راننده ی اتوبوس گرفته، یا افراد عادی در خیابان و معلمان و اعضای خانواده، بتوانید با احترام و ادب صحبت کنید، فرزند شما نیز در آینده فردی مودب خواهد شد.

به یاد داشته باشید که بحران های نوجوانی جدی است

یکی از بزرگترین اشتباهات والدین این است که مشکلات دوران نوجوانی فرزندان خود را سبک شمرده و به آنها توجهی نمی کنند. کودکان نوجوان( در بین سالهای 11 تا 19 سالگی ) دچار مشکلات اجتماعی، احساسی، و روانی زیادی می شوند که هنوز توانایی تحلیل و حل کردن آنها را ندارند. این عوامل ممکن است باعث مشکلات زیادی شود، و والدینی که به این مشکلات اهمیتی نمی دهند را شوکه کند.

بهترین کار در مواجه با مشکلات نوجوانان، این است که آنها را به عنوان افرادی که درحال ورود به دوران بزرگسالی می شوند پذیرفته، و به مشکلات آنها گوش دهید و آنها را سبک قملداد نکنید. سعی کنید با همکاری فرزندتان این مشکلات را برطرف کنید.

از داد زدن به شدت پرهیز کنید

این یک قانون کلی درباره پرورش فرزندان است. سعی کنید تا جایی که می توانید بر سر کودکان داد نزنید. در واقع، هرچه بیشتر بر سر کودکان و بخصوص نوجوانان داد بزنید، آنها در آینده رفتار های بدتری از خود نشان خواهند داد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات