پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رفتار جنسی و دوجنسیتی بودن

رفتار جنسی و دوجنسیتی بودن  بیشتر گفته شد که فراجنسیتی بودن یعنی تمامیت بخشیدن به صفات مردانه و زنانه در رفتارها و شخصیت یک فرد. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این قبیل افراد عملکرد جنسی بهتری دارند. آیا رضایتمندی جنسی ب

رفتار جنسی و دوجنسیتی بودن 

بیشتر گفته شد که فراجنسیتی بودن یعنی تمامیت بخشیدن به صفات مردانه و زنانه در رفتارها و شخصیت یک فرد. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این قبیل افراد عملکرد جنسی بهتری دارند.

آیا رضایتمندی جنسی بیشتری کسب می کنند، در یک مطالعه، زنان و مردان با برخورداری از ویژگی فراجنسیتی، در مورد رابطه جنسی و راحتر بودند و فراوانی رابطه و میزان اورگاسم را بیشتر گزارش دادند.

در مجموع مطالعات مختلف حاکی از این است که افراد با ویژگی‌های دوجنسیتی یعنی برخورداری هم از عناصر شخصیتی زنانه و عناصر شخصیتی مردانه عملکرد جنسی بهتری دارند. امروزه کارکرد جنسی را با استفاده از پرسشنامه ها اندازه گیری می کنند.

اندازه گیری رفتار جنسی

اندازه گیری رفتار جنسی نیز در راستای خطوط مشخصی شکل گرفته است. رشد و گسترش درمان های مبتنی بر اختلال های کارکرد جنسی، موجب رشد و گسترش ابزارهای اندازه گیری رفتار جنسی شده است. اکثر پرسشنامه هایی که امروزه رفتار جنسی را اندازه گیری می کند، بر اساس سیستم طبقه بندی بین المللی اختلال های روان پزشکی و بر اساس سیستم طبقه بندی آماری و تشخیصی اختلال های روانی، تدوین شده است. پرسشنامه رفتار جنسی دنرشتاین یا پرسشنامه تجارب شخصی، یکی از این موارد است. در مطالعه ای که توسط نگارنده در ایران انجام شد، با توجه به تجارب بالینی محقق و بادر نظر گرفتن فرهنگ ایران برخی از پرسش های این پرسشنامه حذف گردید و در نهایت یک پرسشنامه رفتار جنسی تدوین گردید. در این مطالعه، پرسشنامه رفتار جنسی - فرم فارسی و پرسشنامه طرحواره های نقش جنسیتی بم - فرم - فارسی و پرسشنامه اطلاعات فردی بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان متاهل زن و مرد، اجرا شد.

پرسشنامه تجارب فردی - فرم کوتاه فارسی مبتنی بر شش عامل رفتار جنسی را می‌سنجد:

۱. احساسات نسبت به شریک جنسی
۲. مسئولیت پذیری جنسی
۳. فراوانی رابطه جنسی
۴. شور و اشتیاق جنسی 
۵. مسائل مربوط به مقاربت دردناک
۶. مسائل و مشکلات مربوط به شریک جنسی

 پایان آزمون - آزمون مجدد، در طی زمان همبستگی نمرات ایتم ها را از ۳۹٪ تا ۷۰٪ نشان داده است همچنین بررسی های روان سنجی حاکی از ثبات درونی آزمون است.

از ویژگی‌های این آزمون قابلیت کاربرد و سادگی آن است این پرسشنامه یک مقیاس رتبه بندی است که آزمودنی‌ها سوالات مورد نظر را از رتبه یک یعنی به هیچ وجه تا ۶ یعنی بسیار زیاد از طریق خود - سنجی ارزیابی می کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات