پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

درمان جنسی زوج‌ها

درمان جنسی زوج‌ها ارزیابی، درمان پیشگیری از عود تناقض جالب توجه ای که در روابط جنسی زوج ها وجود دارد، این است که وقتی رابطه جنسی سالم و کارآمد است، اهمیت مثبت، لازم ولی نسبتاً کمی دارد و نقش آن در رضایتمندی و نشاط زناشویی

درمان جنسی زوج‌ها

ارزیابی، درمان پیشگیری از عود

تناقض جالب توجه ای که در روابط جنسی زوج ها وجود دارد، این است که وقتی رابطه جنسی سالم و کارآمد است، اهمیت مثبت، لازم ولی نسبتاً کمی دارد و نقش آن در رضایتمندی و نشاط زناشویی ۱۵ تا ۲۵ درصد است.

به هر حال وقتی رابطه جنسی مختل و توام با کشمکش است، یا رابطه جنسی وجود ندارد، نقش بسیار مهمی دارد و در از میان بردن شور و نشاط رابط زناشویی و تهدید آن بین ۵۰ تا ۷۵ درصد تاثیر دارد. کارکرد اولیه رابطه جنسی زناشویی احساس لذت مشترک است و صمیمیت را تقویت می‌کند و آن را عمیق تر می سازد و در برخورد با فشارهای زندگی و ازدواج در حکم کاهش دهنده تنش عمل می کند. کارکرد انتخابی دیگر آن برنامه ریزی برای بچه دار شدن است.

رابطه زناشویی

رابطه زناشویی در اصل پیوند زناشویی خاصی را پدید می آورد و به رابطه شور و شوق می بخشد. متداول ترین مشکلات جنسی عبارتند از اختلال های کارکرد جنسی خصوصاً تمایل جنسی باز داری شده، رابطه جنسی خارج از چارچوب زناشویی، یا مسائل ناباروری حاملگی ناخواسته و بدون برنامه یا مشکلات ناباروری پیش بینی نشده. برخلاف افسانه های فرهنگی، مشکلات جنسی در دو سال اول ازدواج بیشترین میزان را دارد و علت اصلی جدایی یا طلاق است. بنابراین، اگر چه صمیمیت و رابطه جنسی اجزا مکمل پیوند زناشویی سالم است، رابطه جنسی مسئله ساز و پر کشمکش، در مقایسه با نقش مثبت رابطه جنسی سالم، تاثیر بسیار منفی  تری دارد.

رابطه جنسی در نظریه پردازی و زوج درمانی سنتی

رابطه جنسی در نظریه پردازی و زوج درمانی سنتی، علامت و نمادهای از پویایی های ارتباطی بنیادی تر است. در راهبرد سنتی به مسائل ارتباطی بنیادی پرداخته می‌شود و انتظار این است که اگر مشکلات ارتباطی اساسی حل شود، مسائل جنسی نیز به دنبال آن خود را حل خواهد شد. این راهبرد، مشکلات و اختلال های جنسی را، به طور غیرمستقیم درمان می‌کند.

اگرچه رابطه جنسی حقیقتاً پیچیده،  چند علیتی و چند بعدی است و تفاوت های گسترده فردی، ارتباطی، فرهنگی و تفاوت در نظام ارزشی در این رابطه وجود دارد، اما اکثر زوج ها تا حد زیادی معتقدند که مشکلات مربوط به صمیمیت و رابطه جنسی باید مستقیماً درمان شوند. خصوصاً وقتی که اختلال کارکرد جنسی اولیه در تمام مدت زندگی وجود داشته و اکتسابی نیست، کلی در تمام موقعیت ها رخ می دهد، یا به دلیل اضطراب و اختلال در مهارت های روانی - جنسی است و دلیل اصلی زوج ها برای درمان است، باید مستقیماً مورد درمان قرار گیرد. شیوه برخورد توام با نادیده گرفتن مسئله به مسائل جنسی مزمن و شدید منجر می‌شود.

اگر مشکلات جنسی پس از ۶ ماه درمان نشود، احتمالاً به طور خود انگیخته کاهش نمی یابد و مستلزم زوج درمانی جنسی است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات