پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

انزال زودرس

انزال زودرس انزال زودرس، متداول ترین اختلال کارکرد جنسی در مردان است که تقریباً ۳۰ درصد مردان را در سنین بزرگسالی، در برمی‌گیرد. برخلاف باورهای شایع که تنها یک علت برای انزال زودرس وجود دارد ( یادگیری خودارضایی سریع) و تن

انزال زودرس

انزال زودرس، متداول ترین اختلال کارکرد جنسی در مردان است که تقریباً ۳۰ درصد مردان را در سنین بزرگسالی، در برمی‌گیرد.

برخلاف باورهای شایع که تنها یک علت برای انزال زودرس وجود دارد ( یادگیری خودارضایی سریع) و تنها یک راه حل درمانی مطرح است (تکنیک فشار دادن)، پژوهشهای نوین ۹ علت را برای انزال زودرس نشان داده اند و نیاز به برنامه درمانی جامع، با تاکید بر پیشگیری از عود، مطرح شده است.

عدم مهارت های روانی جنسی

انزال زودرس در اکثر مردان اختلال کارکردی اولیه ای است که عمدتاً به دلیل عدم مهارت های روانی جنسی یا یک سیستم عصبی بیش از حد کارآمد ایجاد می شود.

علل متداول ثانویه این اختلال عبارتند از:

عفونت درمان نشده خصوصاً التهاب پروستات، صدمات به اندام‌های تناسلی، اثرات جانبی داروها،
ناراحتی ها و مشکلات روانشناختی و ارتباطی
 یا سایر اختلال های کارکرد جنسی خصوصاً اختلال کارکرد نعوظ.

مسئله سازترین و متداول ترین الگو این است که مرد از روش های کنترل خود به تنهایی استفاده کند مثلاً استفاده از دوتا کاندوم، استفاده از کرم های بی حس کننده آلت تناسلی، یا پرداختن به افکار ضد شهوانی. این روش ها در کنترل خوب و مناسب به انزال، بهبود ایجاد نمی کند، و برانگیختگی جنسی را کاهش می‌دهد.

این روش، معمولا به اختلال‌های کارکردی نعوظ به شکل ثانویه منجر می‌شود و چرخه نزولی را در رابطه‌ی جنسی به این شکل پدید می‌آورد: نگرانی در مورد رابطه جنسی، اجتناب از از رابطه جنسی و تمایل جنسی بازداری شده. شناخت، ارزیابی و درمان انزال زودرس با باورهای اساسی به الگوی بسیط فردی - صمیمیت مشترک در رابطه جنسی، آغاز می‌شود. مرد مسئولیت اولیه یادگیری کنترل انزال را می‌پذیرد و زن نقش مشارکتی و شرکت شریک صمیمی او را به عهده می‌گیرد.

مرد باید ویژگی اجتناب‌ ناپذیری انزال را در یابد به این معنی که اوج لذت جنسی فرایندی ارادی نیست و سپس توانایی خود را در پذیرش لذت و برانگیختگی بدون حرکت به سوی انزال بپذیرد. راهبردهای کنترل انزال نامعقول است به طوری که تحریک به جای اینکه کاهش داده شود افزایش می یابد.

کنترل انزال

کنترل انزال به مراجع آموزش می دهد که فرایند شهوت انگیزی و برانگیختگی را کند و آهسته گردانده و آن را بسط و گسترش دهد. از برنامه‌های درمانی و مهارت‌های مختلف می‌توان بر حسب شدت و نوع انزال زودرس استفاده کرد. در برخی از زوج ها تنها یک یا دو مداخله درمانی کافی است و فرآیند تغییر نسبتاً ساده است، اما در اکثر موارد، زوج ها باید از مداخله های درمانی بیشتری استفاده کنند و فرایند تغییر تدریجی و مملو از چالش‌هایی است که به دلیل سوء تفاهم ها یا مشکلات مربوط به روش‌های درمانی ایجاد می‌شود.

متداولترین مداخله‌های درمانی در انزال زودرس

متداولترین مداخله‌های درمانی شامل تکنیکهای زیر است: آرام بخش جسمانی، شناخت عضلات ناحیه تناسلی و آرامش بخشی به عضلات این ناحیه، تشخیص ویژگی اجتناب‌ ناپذیری انزال با استفاده از خود ارضایی و تحریک دستی آلت تناسلی توسط همسر، ایجاد برانگیختگی توسط خویشتن، در پذیرش و انطباق یافتن با میزان متوسط و بالای تحریک شهوانی، تحریک به شکل ایست - حرکت، فرایند سازگاری با آمیزش جنسی، آهنگ حرکت آهسته در رابطه جنسی و دخول های دوره ای چرخشی در رابطه جنسی، پذیرش این تفکر که رابطه جنسی با انزال پایان نمی یابد، و افزایش لذت بردن از معاشقه های پس از رابطه جنسی.

مداخله‌های خاصی نیز برای زوج ها وجود دارد که شامل موارد زیر است: افزایش صمیمیت عاطفی، افزایش شناخت یکدیگر، اهمیت دادن به سبک رابطه جنسی تعاملی و صمیمانه، پذیرش انطباق یافتن با مشکلات زناشویی خارج از مسائل جنسی، افزایش مشارکت و توانایی زوج ها در پرداختن به تکالیف درمانی به گونه‌ای موثر. همچنین زوج ها باید برای شهوت انگیزی و لذت بخشیدن، صرف نظر از آمیزش جنسی ارزش قائل شوند. تاکید بر نقش سازنده زن در مداخله های درمانی است و زن تشویق می شود تا میل جنسی خود را ابراز نماید و تمایل خود را برای ارتباط صمیمانه و آنچه که در طی رابطه جنسی خواهان آن است، بازگو کند و دخول آلت تناسلی را در واژن جهت بدهد و آهنگ آمیزش جنسی را کنترل کند و از الگوهای برانگیختگی و اوج لذت جنسی خود آگاهی بیشتری کسب کند و به معنای صمیمیت و رابطه جنسی برای خودش و شریک زندگی اش بیشتر پی ببرد.

توالی مداخله ها و تمرین های مربوط به رابطه جنسی

توالی مداخله ها و تمرین های مربوط به رابطه جنسی در درمان موفقیت‌آمیز انزال زودرس اهمیت دارد. اشتباه های درمانی خاص از قبیل حرکت سریع به سوی انجام رابطه جنسی کامل و تاکید بر دخول باید کنار گذارده شود و در عوض بر صمیمیت مشترک و افزایش دادن لذت تاکید شود. متخصصان در حیطه های عمومی و بهداشت روانی هردو، انزال زودرس را مسئله ای ساده برای درمان می‌دانند. اگرچه خوش بینی درباره تغییر خوبست ولی خطر ایجاد امیدواری بیش از حد منجر به نگرانی بیشتر می‌شود و به ناامیدی و سرزنش در زوج ها می انجامد. درمانگر باید به منظور درمان کارآمد، نسبت به راهبردها و روش‌های درمانی برای کنترل انزال اعتماد ایجاد کند، بدون تاکید بر اینکه این روشها داروی موثر همه مشکلات است. برنامه پیشگیری از عود، مثل همه موارد اختلال های کارکرد جنسی به منظور حفظ و تعمیم بخشیدن به اهداف کنترل انزال ضروری است. اشتباه، رایج این باور مراجع است که او می‌تواند به رابطه جنسی طبیعی برگردد - مرد در موضع بالا قرار داشته باشد و از عمل دخول سریع و کوتاه استفاده کند.

کنترل انزال زودرس

این باور، سخت ترین حالت در کنترل انزال زودرس است. روش های آموزش داده شده جدید، خصوصاً آمیزش مبتنی بر لذت، تحریک چندگانه و دخول آهسته و متناوب و چرخشی، به عنوان رابطه جنسی سالم و رضایت‌بخش پذیرفته شده است. مهمترین راهبرد پیشگیری از عود، حفظ برنامه منظم در رابطه جنسی است. وقتی میزان رابطه جنسی کمتر از یک بار در ماه است، حفظ کنترل انزال و اعتماد به نفس در رابطه با مهارت های روانی - جنسی دشوار است. سایر راهبرهای مفید در پیشگیری از عود انزال زودرس، یا از روش ایست حرکت استفاده می‌کنند یا روش آهسته کردن فرآیند را حداقل یک بار در ماه به کار می گیرند. اگر زوجها به مدت دو هفته یا بیشتر رابطه جنسی نداشته باشند، و انزال زودرس رخ دهد، آنها باید تمرین برنامه شهوت انگیز و لذت جویانه را به صورت معاشقه پس از رابطه جنسی انجام دهند و نباید دچار هراس شوند، اما باید بدانند که چه رابطه جنسی یک بار در ماه باشد یا سالی یکبار، مرد دچار تجربه انزال سریع خواهد شد. نگرانی اولیه، پیشگیری از این است که یک مورد از عود بیماری منجر به عودهای مجدد نشود.

زوج ها همچنین برنامه‌های آموزشی لذت‌بخش جدید را حداقل سالی یکبار تجربه می کنند، به طوری که دچار یک زندگی جنسی راکد و متداول نشوند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات