پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

خشم و خطرات آن

خشم، بسته به نوع و روشی که افراد بروز می دهند، می تواند هم مثبت باشد و هم اثرات منفی بر جای بگذارد.

خشم یکی از قدرتمند ترین احساسات انسان است که می تواند به دلایل احساساتی مانند خستگی، ناراحتی و افسردگی، آزردگی خاطر و یا نا امیدی به وجود بی آید. این حس یکی از معمول ترین و طبیعی ترین احساسات بشر است که درجات مختلفی دارد و می تواند بسیار خفیف باشد و یا آنقدر شدید باشد که باعث نابودی زندگی یک انسان و یا حتی کشتن و به قتل رساندن یک شخص شود.

خشم، بسته به نوع و روشی که افراد بروز می دهند، می تواند هم مثبت باشد و هم اثرات منفی بر جای بگذارد. دانستن اینکه چطور خشم خود را بروز دهیم می تواند اثرات موثری در بهبود امور و کیفیت زندگی ما داشته باشد.

برای مثال، بروز دادن خشم به راه های مناسب، می تواند به ما کمک کند تا به اهداف خود برسیم، مشکلات و شرایط اضطراری و وخیم را مدیریت کنیم و همچنین می تواند در حل کردن مشکلات به ما کمک کند. همچنین، اگر افراد نتوانند خشم خود را درک و آن را به درستی مدیریت کنند، ممکن است مشکلات زیادی برای آنها پدید بی آید.

خطرات خشم کنترل نشده

خشم بیش از حد و کنترل نشده می تواند یکی از دلایل اساسی و اصلی اضطراب و افسردگی در افراد باشد. خشمی که به روشی مناسب مدیریت نشود و بروز پیدا نکند، می تواند باعث برهم خوردن و خدشه دار کردن روابط میان افراد، تاثیر منفی در الگو های فکری و رفتاری و به وجود آمدن بسیاری از مشکلات فیزیکی و جسمانی گردد.

خشم طولانی مدت، می تواند به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا، مشکلات قلبی، سر درد ها، اختلالات پوستی و مشکلات گوارشی مرتبط باشد و آنان را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این موارد، مدیریت ضعیف و نادرست خشم می تواند به مشکلاتی مانند اعتیاد به نوشدنی های الکلی، مصرف مواد مخدر، مرتکب شدن جرم، مشکلات فیزیکی و احساسی و همچنین رفتار های خشونت بار منجر شود.

چه کار هایی می توانیم برای مدیریت کردن خشم انجام دهیم؟

با توجه به اهمیت مدیریت خشم در زندگی و نقش آن بر روی سلامتی افراد، ما در این مقاله قصد داریم راه هایی ساده برای مدیریت خشم در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید خشم خود را کنترل کنید. برخی از این راه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • هنگامی که احساس عصبانیت می کنید، سعی کنید نفس عمیق بکشید، به خودتان حرف های مثبت بزنید و از فکر کردن به افکار منفی خود داری کنید. سعی کنید از اعماق وجود نفس بکشید و کلمات آرام بخش مانند (آرام باش) و یا (همه چیز درست میشود) را با خود تکرار کنید.
  • از نوشیدنی های الکلی و یا مواد مخدر که باعث می شوند رفتار های خشونت بار بیشتری از خود نشان دهید پرهیز کنید.
  • از دیگران کمک بگیرید و احساسات خود را با آنها به اشتراک بگذارید.
  • سعی کنید دلایل عصبانیت خود، و چیز هایی که خشم شما را بر می انگیزند را شناسایی کرده و از آنها دوری کنید.
  • سعی کنید خود را در شرایط آرامش بخش قرار دهید.

اگر فکر می کنید که خشم شما اثرات منفی بر روی زندگی و روابط شما دارد، سعی کنید از یک متخصص و روانشناس کمک بگیرید. یک متخصص و روانشاس خوب می تواند به شما کمک کند تا دلایل خشم خود را بهتر درک کرده، و همچنین به شما راه ها و تکنیک هایی بیاموزد تا بتوانید افکار و رفتار های خود را مدیریت کنید.

یک متخصص خوب می تواند به شما کمک کند تا خشم خود را به نحوی درست و مناسب مدیریت کنید. سعی کنید فردی که به او مراجعه می کنید را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید درمان خود را با شخصی شروع می کنید که در این کار دانش آموخته شده و دارای مهارت های لازم می باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات