پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

سایکونورُز-نورُز روانی

سایکونورُز /نورُز روانی  این اصلاح اکنون مترادف نورُز است؛ اما اصطلاح سایکونورُز خارج از حوزه ISTDP منسوخ شده است. به هر روی تاریخچه این اصطلاح بسیار جالب است.

سایکونورُز /نورُز روانی 

این اصلاح اکنون مترادف نورُز است؛ اما اصطلاح سایکونورُز خارج از حوزه ISTDP منسوخ شده است. به هر روی تاریخچه این اصطلاح بسیار جالب است.

روانپزشکان واژه نورُز را در نیمه قرن نوزدهم برای ارجاع به علت های نورولوژیک یا دیگر علت های فیزیولوژیک نشانه های روانی به کار می بردند، این واژه به اندازه امروز بار نظری نداشت، زیرا در آن زمان بیمارانی با  سفلیس درجه ۳ کالبدشکافی نشان می‌داد دچار تغییرات آناتومیک در سیستم اعصاب مرکزی شده اند درصد قابل توجهی از بیماران آسایشگاهی را تشکیل می دادند. در دهه ۱۸۹۰، فروید این فرضیه را مطرح کرد که برخی از نورُزها ریشه در تروماهای دوران کودکی و یا/ تعارض های روان پویشی دارند و از این رو، به کار روانکاوی می‌آیند.

وی این نورُزها را در برابر آنچه نورُز کنونی می خواند، سایکونورُز نامید. چنین تصور می‌شد که نورُز کنونی در نتیجه اثرات فیزیولوژیک فعالیت جنسی بیش از حد یا ناکافی ایجاد می‌شود و بنابراین به روانکاوی نمی‌آید. طرفه اینکه بعدها مفهوم نورُز کنونی ناپدید شد و موضوعات جنسی جملگی زیر عنوان سایکونورُز قرار گرفت و نورُز مترادف با سایکونورُز شد. با این همه، بعدها همبسته های زیستی نورُز مرتبط با سیستم اعصاب مرکزی و روان درمانی، هر دو به موضوعات پژوهشی پرمایه ای بدل شدند.

این واقعیت که خصوصاً بیماران شکننده از پیوستار اختلال های سایکونوروتیک دوانلو، بیرون گذاشته شده اند، شاید به این معنا باشد که شکنندگی از سایکونورُز متمایز است. به هر روی، دوانلو از بیمارانی با اختلالات سایکونوروتیک سخن می گوید که ساختار شخصیتی شکننده دارند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات