پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شیوه موفقیت آمیز در احترام به خویشتن

شیوه موفقیت آمیز در احترام به خویشتن  احترام به خویشتن، در درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی، به معنای دوست داشتن و احترام قائل شدن برای خود در پرتو نقاط قوت و ضعف، موفقیت ها و شکست ها و توانایی حل مسائل است. احساس خود ارزش

شیوه موفقیت آمیز در احترام به خویشتن 

احترام به خویشتن، در درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی، به معنای دوست داشتن و احترام قائل شدن برای خود در پرتو نقاط قوت و ضعف، موفقیت ها و شکست ها و توانایی حل مسائل است. احساس خود ارزشمندی را نمی‌توان از اعمال فرد جدا ساخت.

یعنی این که درمانگران احترام به خویشتن مراجع را از طریق عمل کردن مراجع برحسب معیارهای رفتاری که برای خود در حیطه های مهم زندگی تعیین کرده است، بهبود می بخشند. تجربه و پژوهش ها در زمینه روانشناسی بالینی روانشناسی مثبت نگر، حاکی از این است که موثرترین راه موفقیت، ایجاد احترام به خویشتن، خودکارآمدی و اعتماد به نفس است. پژوهشها در رابطه با درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی، خصوصاً نشان می‌دهد که مراجعین به علت اینکه در برآورده ساختن معیارهای عملکرد و موفقیت خودشان در حیطه های ارزشمند زندگی مثل کار، تحصیل، روابط عاشقانه، والدین بودن، کنترل وزن و ظاهر جسمانی، دوستی ها، عملکرد اخلاقی، انطباق با مسائل زندگی و کنترل خویشتن به لحاظ روانشناختی یا توانایی کنترل علائم اختلال روانی مثل افسردگی اضطراب و اعتیاد دارویی احساس شکست و ناتوانی می کنند، دچار احترام به خویشتن کم می شوند، راه های موفقیت برای کسب احترام به خویشتن بیشتر، بر احساس شکست و یاس و نومیدی غلبه پیدا می‌کند و این کار از طریق ایجاد مهارت در حیطه های ارزشمند زندگی مراجع و برنامه ریزی برای کسب موفقیت در این حیطه ها، از طریق تکالیف خانگی در ارتباط با زندگی واقعی، صورت میگیرد. راه اصلی تحقیق این راهبرد درمانی با استفاده از درمان مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی، انتخاب مداخله‌های مناسب با هر حیطه بسیار ارزشمند زندگی هر یک از مراجعان است.

بنابراین درمانگر در این نوع درمان انتظار افزایش زیادی را در احترام به خویشتن مراجع دارد که حاصل آموزش چگونگی کسب رضایتمندی در بخش‌هایی از زندگی مراجع است که به نظر او اهمیت زیادی دارد. مرا جعان وقتی که در بخش های مهم زندگی خود احساس موفقیت داشته باشند، درباره خود احساس بهتری دارند همانگونه که این ضرب المثل نشان می دهد، هیچ چیز مثل خود موفقیت، موفق نیست.

برای مثال اگر درک شکست در ازدواج باعث از بین رفتن احترام به خویشتن مراجع میشود در یک دوره زوج درمانی مبتنی بر بهبود کیفیت زندگی هم ازدواج مراجع بهبود می یابد و هم احساس شکننده خود ارزشمندی، درمان می شود. اگر چنانچه، تجارب موفقیت آمیز در حیطه های مهم زندگی احترام به خویشتن را افزایش دهد، تجارب شکست در همان حیطه ها به احساس خود ارزشمندی لطمه می زند. به همین دلیل مهم است که درمانگر تجارب موفقیت آمیز کوچک و تقریباً خطاناپذیر و مطمئن و تکالیف خانگی را با استفاده از تکنیک گام های موفقیت، تنظیم و برنامه ریزی کند، برای مثال مراجع به خاطر برخورد احترام آمیز و مودبانه اش با مشتری خود مفتخر باشد، حتی اگر مشتری از خرید امتناع کند یا برخورد گستاخانه ای با مراجع داشته باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات