پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

راه هایی برای داشتن یک زندگی مثبت

مثبت نگری یک چیز اکستابی است. با این مقاله مثبت نگری را کسب کنید.

فیلسوف بزرگ چینی، لاو تیزو می گوید: مراقب افکار خود باش؛ چرا که آنها تبدیل به کلمات می شوند. مراقب کلمات خود باش؛ چرا که آنها تبدیل به عمل می شوند. مراقب اعمال خود باش؛ چرا که آنها تبدیل به عادت می شوند. مراقب عادت های خود باش؛ چرا که آنها تبدیل به شخصیت می شوند. مراقب شخصیت خود باش؛ چرا که تبدیل به زندگی تو می شوند.

هر یک از ما افکار و پیام هایی داریم که دائما در ذهن ما تکرار می شوند. این دیالوگ ها و پیام ها، یا تفسیر های شخصی، می توانند کلمات، اعمال، عادات، روابط ما با دیگران، و همانطور که لاو تیزو می گوید، مسیر زندگی ما را تحت تاثیر مثبت و یا منفی قرار دهد.

 

پرورش دید مثبت به زندگی

 

اکثر اوقات افکاری که در ذهن ما وجود دارند منفی هستند. این بذر منفی می تواند تبدیل به درختی بزرگ شود و در سراسر زندگی ما ریشه بدواند. این درخت منفی می تواند تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود یک دید منفی و تاریک نسبت به زندگی داشته باشیم و دائما انتطار بدترین اتفاق را در زندگی خود داشته باشیم.

ولی چطور می توانیم این دید منفی که در زندگی مان به وجود آمده را کمی روشن تر کنیم؟ در این مقاله، ما برخی کار های بسیار ساده و آسان را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید با استفاده از آنها، به الگو های فکری خود نوری دوباره بتابانید و زندگی مثبت تری داشته باشید. این کار ها شامل موارد زیر می باشند:

 قدردان و شکرگذار باشید

یکی از سریعترین و ساده ترین راه ها برای تغییر دید خود نسبت به زندگی و دور شدن از الگو های منفی، این است که لیستی از چیز هایی که در زندگی قدردان آنها هستید تهیه کنید. این موارد می تواند قدردانی از اینکه دارای یک شغل هستید باشد، می تواند برای اینکه هر شب در تخت خود می خوابید باشد، برای خورشید که هر روز طلوع می کند، برای پیش خدمتی که با لبخند به شما خوش آمد می گوید، برای افرادی که به شما اهمیت می دهند و شما را دوست دارند، برای سلامتی و تندرستی و برای بدنی که به شما اجازه می دهد تا زندگی را هر روز تجربه کنید باشد.

برای انجام این کار می تواند از یک شخص دیگر نیز کمک بگیرید. این شخص را به عنوان یک دوست و همراه در مسیر رسیدن به زندگی مثبت در نظر بگیرید. هر روز سه مورد از چیز هایی که برای آنها شکرگذار هستید و قدردان آنها هستید را با شریک خود به اشتراک بگذارید.

دو قدم به جلو حرکت کنید

اینکه بخواهیم ناگهان ورود افکار منفی به زندگی را متوقف کنیم کار سخت و وقت گیری است. برای همین، سعی کنید صبور باشید و در ابتدا سعی کنید الگو های فکری و افکار خود را رصد کنید. ببینید می تواند خود را در حین قضاوت کردن دیگران، تمرکز کردن بر روی شکست ها، شکایت کردن درباره کارتان و یا قضاوت کردن خودتان و یا فیزیک بدنی تان گیر بیندازید یا خیر.

هنگامی که توانستید این افکار را رصد و آنها را شناسایی کنید، سعی کنید هر یک از افکار منفی را، با دو فکر مثبت جایگزین کنید. به این ترتیب، می توانید به ازای هر یک قدم منفی که بر میدارید، دو قدم مثبت بردارید و دو قدم به جلو حرکت کنید.

 ظاهری مثبت داشته باشید

 

ذهن و بدن به شدت با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر ذهن نصف یک سیب باشد، بدن ما نصف دیگر آن است. اگر می خواهید زندگی مثبتی داشته باشید، باید بتوانید حالات بدنی خود را مثبت کنید.

سعی کنید صاف و محکم بایستید، شانه های خود را عقب بدهید و چانه خود را بالا بگیرید. احساس قدرتمند بودن داشته باشید. احساس مثبت بودن و مثبت نگری داشته باشید. داشتن حالات و ظاهری مثبت به شما کمک می کند تا ذهن مثبتی نیز داشته باشید.

لبخند بزنید

یکی دیگر از راه هایی که با استفاده از بدن خود می توانید ذهن خود را فریب بدهید و احساس مثبت بودن را به ذهن خود القا کنید، لبخند زدن است. حرکت ساده ی لبخند زدن، حتی اگر لزوما دلیل محکمی برای لبخند زدن نداشته باشید، می تواند به شدت بر روی نوع نگرش و روحیه شما تاثیر مثبتی بگذارد.

ممکن است پشت میز خود نشسته باشید، یا در حال رانندگی باشید، یا درحال راه رفتن در خیابان باشید، موقعیت شما مهم نیست، فقط لبخند بزنید. مطمئن باشید از واکنش ذهن خود شگفت زده خواهید شد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات