پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

افرادی که اختلال جنسی دارند

افرادی که اختلال جنسی دارند اختلالات جنسی حوزه ی وسیعی از رفتارها را در برمیگیرد. از آنجا که ارتباط جنسی یکی از حوزه های با اهمیت در زندگی مشترک است، فردی که دارای اختلال جنسی است برای ازدواج مناسب نیست.

افرادی که اختلال جنسی دارند

اختلالات جنسی حوزه ی وسیعی از رفتارها را در برمیگیرد. از آنجا که ارتباط جنسی یکی از حوزه های با اهمیت در زندگی مشترک است، فردی که دارای اختلال جنسی است برای ازدواج مناسب نیست.

در اینجا اختلالات جنسی را در سه گروه به ترتیب زیر می آوریم.

الف - اعتیاد جنسی و فقدان عزت نفس جنسی
علایم و نشانه های زیر را میتوان در افرادی که اعتیاد جنسی یا فقدان عزت نفس جنسی دارند، مشاهده کرد.
☆ فردی که تشنه فیلمها و تصاویر مستهجن است.
☆ فردی که دایماً استمنا میکند، حتی اگر امکان رابطه جنسی سالم را هم داشته باشد.
☆ لاس زدن با دیگران
☆ چشم چرانی و خیره شدن به بدن دیگران
☆ اظهار نظرهای جنسی به شما درباره بدن دوستانتان، غریبه ها و.....
☆ اظهار نظرهای جنسی به دوستان شما، غریبه ها و.....
☆ لمس کردن و تماسهای بدنی بی جا، نامناسب و ناشایست
☆ رابطه ی نامشروع 

شناسایی این مشکل معمولاً در همان چند دیدار اول امکان پذیر نیست.

گذشت زمان و صحبت در مورد تمایلات جنسی، میتواند به شناسایی این مسأله کمک کند. ضروری است که هر کسی آنچه را که به لحاظ جنسی می پذیرد و آنچه را که در رابطه جنسی نمی پذیرد و غیر قابل قبول می داند، برای دیگری تعریف کند. وقتی که با فردی رابطه داریم که اعتیاد جنسی دارد، یا عزت نفس جنسی اندکی دارد، معمولاً در ابتدای رابطه خود را توجیه میکنیم.

لازم است در این مورد به حس خود و احساسات غریزی خود اعتماد کنیم. اگر رفتارهای فرد مورد نظرتان شما را آزار میدهد، اجازه ندهید که با منطق تراشی های مختلف شما را توجیه کند و ساکتتان کند. اعتیاد جنسی و فقدان عزت نفس جنسی با روان درمانی و یا روانکاری می تواند بر طرف شود. بنابراین اگر فردی اعتیاد جنسی دارد، لازم است که برای روان درمانی مراجعه کند.

هنگامی که با فردی رابطه برقرار می کنیم که اعتیاد جنسی دارد معمولاً در برخورد با او اشتباهات زیر را مرتکب میشویم.

☆ اعتیاد جنسی را با توانمندی جنسی و تمایل جنسی اشتباه می گیریم.
☆ مشکل او باعث میشود که فکر کنیم مشکل از ماست.
☆ از برخورد با او اجتناب میکنیم، چرا که نمی خواهیم تنش ایجاد کنیم.
☆ خود را بد گمان و حسود تلقی میکنیم و اعتیاد جنسی او و عدم عزت نفس جنسی او را نادیده می گیریم.
☆ رفتار او را توجیه میکنیم.
☆ فکر میکنیم با گذشت زمان مشکل او حل خواهد شد و رفتارهای خود را کنار خواهد گذاشت. 

وقتی با کسی که اعتیاد جنسی دارد یا عزت نفس جنسی ندارد رابطه دارید، صمیمیت و امنیت را تجربه نخواهید کرد، بلکه موارد زیر را تجربه خواهید کرد.

☆ احساس خواهید کرد که همسرتان به شما خیانت میکند.
☆ اعتماد به نفس خود را در رابطه با بدن و تمایلات جنسی خود از دست خواهید داد.
☆ احساس میکنید که همسرتان با شما نیست، بلکه هوش و حواسش جای دیگری است و به فردی دیگر فکر میکند.
☆ احساس میکنید که از شما سوء استفاده جنسی میشود.
☆ از همسر خود به دلیل این که برای شما ارزش و احترام قایل نیست، عصبانی و منزجر خواهید شد.
☆ هرگونه علاقه و جاذبه ی خود را نسبت به روابط جنسی از دست خواهید داد، چرا که در ذهن خود رابطه ی جنسی را با تحقیر، کنترل شدن و احساس بی کفایتی تداعی خواهید کرد.
ب - اختلالات کنشی جنسی
اختلالات عمل جنسی یا اختلالات کنشی، جنسی شامل چند اختلال میشود که فعالیت جنسی را با مشکل مواجه می سازد. اختلالات کنشی جنسی شامل موارد زیر میشود.
☆ افرادی که میل به فعالیت جنسی ندارند.
☆ افرادی که از روابط جنسی نفرت و انزجار دارند.
☆ افرادی که تحریک نمی شوند.
☆ افرادی که به سرعت ارضا میشوند.
☆ افرادی که در زمان ارتباط جنسی درد زیادی دارند. اختلالات کنشی جنسی نیاز به درمان روانشناختی روانپزشکی دارد. معمولاً این اختلالات با درمان برطرف می‌شوند. اما اگر فردی دچار چنین اختلالاتی باشد و حاضر نباشد که برای درمان مراجعه کند، طبیعی است که زندگی مشترک را با مشکل روبرو سازد.

ج - انحرافات جنسی

 انحرافات جنسی شامل موارد زیر می‌شود.
- نمایشگری: به میل شدید عود کننده برای نمایش آلت تناسلی به یک بیگانه یا کسی که انتظار چنین اقدامی را از جانب فرد ندارد، اطلاق می شود.
- بچه بازی: به میل شدید جنسی یا تحریک جنسی در ارتباط با اطفال ۱۳ سال به پایین، اطلاق می‌شود.
- یادگارخواهی: در یادگارخواهی کانون میل جنسی بر اشیاء نظیر کفش، دستکش و لباس زیر است که ارتباط نزدیک با تن آدمی دارند.
- خودآزار جنسی: اشتغال ذهنی با امیال جنسی و خیالات تحقیر کردن، کتک زدن، به بند کشیدن یا ایجاد هر نوع رنج تحمیلی از مشخصات این اختلال است.
- آزارگری جنسی: اشتغال ذهنی با امیال جنسی و خیالات تحقیق کردن، کتک زدن، به بند کشیدن یا ایجاد هر نوع رنج جسمی یا روانشناختی، برای شریک جنسی یا برای قربانی از مشخصات این اختلالات است.
- نظر بازی: به اشتغال ذهنی تکراری با خیالات یا اعمال مربوط به جستجو یا دید زدن کسانی که برهنه هستند، یا در حال تعویض لباس یا فعالیت جنسی هستند، اطلاق می‌شود.

انحرافات جنسی

انحرافات جنسی به نسبت دیگر اختلالات جنسی، مشکلات بسیار زیادی برای همسران ایجاد می‌کند. وقتی اعتیاد جنسی و نبود عزت نفس جنسی، مشکلات زیادی را ایجاد می کند؛ کاملا مشخص است که وجود انحرافات جنسی چقدر می تواند مشکل ساز باشد. لازم است که چنین افرادی برای درمان مراجعه کنند، اما اگر برای درمان خود اهمیت قائل نباشند، بهترین کار دوری و پرهیز از چنین افرادی است.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات