پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

موضوعات بین خانواده ها

موضوعات بین خانواده ها ازدواج با عضوی از یک خانواده به طور استعاری به معنای ازدواج با آن خانواده است و در سطح بالاتر به معنای ازدواج دو خانواده است.

موضوعات بین خانواده ها

ازدواج با عضوی از یک خانواده به طور استعاری به معنای ازدواج با آن خانواده است و در سطح بالاتر به معنای ازدواج دو خانواده است.

یکی از مهم‌ترین روابطی که همسران را تحت تاثیر قرار می دهد، رابطه خانواده های آنها با یکدیگر است. زمانی که مادر داماد با مادر عروس، رابطه ی خوبی دارد؛ به شکلی این رابطه بر رابطه همسران نیز تاثیر می‌گذارد.

خواهر داماد با خواهر عروس رابطه مناسبی ندارد

زمانی که خواهر داماد با خواهر عروس رابطه مناسبی ندارد، رابطه ی همسران نیز می‌تواند متاثر شود. تنها زمانی رابطه خانواده ها کمترین تاثیر را بر همسران دارد که آنها افرادی مستقل و پخته باشند. استقلال و پختگی همسران باعث می‌شود که رابطه ی آنها کمتر متاثر از رابطه خانواده ها باشد. احترام خانواده ها به یکدیگر و پذیرش آنها بیشترین کمک را به همسران جوان میکند، احترام یکی از مهمترین مولفه های ارتباط جدید است.

ارتباط با خانواده همسر

ارتباط با خانواده همسر به واقع گسترش خویشاوندی است. هر چه روابط بین خانواده‌ها با احترام متقابل همراه شود، پیوند بین خانواده‌ها با سهولت بیشتری برقرار خواهد شد. وظیفه برقراری ارتباط موثر و مثبت، بین خانواده ها بر عهده پدر و مادر همسران است. هرچه پدر و مادر عروس و داماد از پختگی و تجربه خانوادگی برخوردار باشند، بهتر می‌توانند پیوند خانواده ها را مدیریت کنند. معمولاً خانواده‌ها این کار را با دعوت به میهمانی و تبادل هدایا به انجام می‌رسانند. دید و بازدید، و برگزاری مراسم میهمانی، پذیرایی، احترام و تبادل هدایا، تأثیر مثبتی در بین اعضای خانواده، می گذارد و باعث می شود که احساس مثبتی نسبت به یکدیگر پیدا کنند. اولین دیدارها و اولین ملاقات ها معمولا برای هر دو خانواده، مهم است. معمولا خانواده ها تلاش میکنند که در اولین دعوت ها، به خوبی پذیرایی کنند و تلاش می کنند که به خانواده عروس یا خانواده داماد، کاملاً احترام بگذارند؛ این امر باعث می‌شود که اثر مثبتی بر جای بگذارند. این امر بر ارتباط خانواده همسر با عروس یا داماد کاملا تاثیرگذار است.

احتمال اینکه بین خانواده ها مشکل پیش بیاید، زمانی افزایش می‌یابد که از قبل، خانواده ها با این ازدواج موافق نبوده باشند. احترام خانواده ها به یکدیگر، دارای معنای استعاری است.

وقتی مادر عروس به مادر داماد، احترام می گذارد به معنای احترام به داماد و پذیرش اوست. وقتی خانواده داماد به خانواده عروس، احترام می گذارد به معنای احترام به عروس و پذیرش اوست. همسران در این دوران باید دقت نظر داشته باشند که چه صحبت هایی را به خانواده‌ خود منتقل می‌کنند.

انتقال برخی از صحبت‌ها که بین همسران بوده است به خانواده ها باعث ایجاد تنش می شود. اگر مادر شما مثلاً انتقادی از مادر همسرتان داشته باشد؛ اگر شما این انتقاد را به همسرتان منتقل کنید و همسرتان نیز به مادرش منتقل کند، مطمئناً شرایط تغییر خواهد کرد.

اگر شما انتقاد مادرتان را به همسرتان نگویید و در صورتی هم که به او گفتید، او به مادرش بیان نکند، اتفاق خاصی در بین خانواده‌ها رخ نخواهد داد‌. بنابراین به این نکته توجه کنید که هر صحبتی را از طرف خانواده به همسرتان منتقل نکنید و هر صحبتی را که همسرتان از خانواده اش به شما می گوید؛ به خانواده خودتان بیان نکنید. انتقال صحبت و عدم رازداری، از طرف عروس و داماد معمولاً علت اصلی ایجاد تنش و تعارض بین خانواده هاست و زمانی که بین خانواده‌ها، تنش ایجاد می‌شود، اولین کسانی که آسیب می‌بینند، خود آنها هستند.

برخی از همسران، با بی‌دقتی و کم اهمیتی به این موضوع نگاه می‌کنند. از نظر آنها حرف و گفتگو و بیان صحبت دیگران، مورد چندان مهمی نیست که آنها بخواهند به آن توجه کنند و برای بیان یا عدم بیان آن دقت کنند. معمولا این افراد، پس از گذشت چند سالی از زندگی مشترک، متوجه می‌شوند که بیان کلمات و انتقال جملات، یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین مسائلی است که هرچند به آن دقت بیشتری داشته باشند، پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

بنابراین به سخنانی که می گویید، دقت کنید و بیشتر از آن به سخنانی که نقل قول می کنید، دقت کنید؛ و بیشتر و بیشتر به سخنانی که از طرف خانواده خود یا خانواده همسرتان بیان می کنید، دقت کنید؛ که ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات بعدی در سخنان و کلمات شما و همسرتان می باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات