پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

موضوعات اقتصادی

موضوعات اقتصادی دوران عقد، یک دوره ی اقتصادی مهم است‌. اولین رفتارهای اقتصادی، نگرش های اقتصادی، و خاطرات اقتصادی خانواده در این دوران شکل می‌گیرد.

موضوعات اقتصادی

دوران عقد، یک دوره ی اقتصادی مهم است‌. اولین رفتارهای اقتصادی، نگرش های اقتصادی، و خاطرات اقتصادی خانواده در این دوران شکل می‌گیرد.

خرید عقد، مراسم عقد، جهیزیه، مسکن، هدایا، مراسم عروسی و دیگر هزینه‌ها، میدان آزمون رفتارها و نگرش اقتصادی همسران و خانواده های آنهاست. پول به غیر از ارزش اقتصادی، دارای بار معنایی است.

وقتی شما برای فردی پول خرج می کنید؛ این معنا را به طور ضمنی بیان می‌کنید که آن فرد برای شما دارای ارزش است. پول معنای ضمنی ارزش را در خود نهفته دارد. وقتی شما حاضر نیستید که برای کسی پول هزینه کنید این معنا را در بر دارد که برای او ارزش قائل نیستید. معنای روانشناختی ارزش در مورد پول و مسائل اقتصادی تاثیرات زیادی بر رابطه همسران و خانواده در دوران ار و پس از آن دارد.

معمولاً انسان ها برای هر چه که از نظرشان ارزش و اهمیت بیشتری قائل باشند، پول بیشتری هزینه می‌کنند. و زمانی که برای امری حاضر نیستند، هزینه کنند یکی از معانی آن، این است که ارزش آن را ندارد. لازم است که در قبال پول، این مساله را در نظر بگیریم.

یکی از دلایلی که باعث می شود در مراسم ازدواج، هزینه‌های بسیاری شود همین امر است. اما آیا برای بیان ارزشمندی فرد، به جز هزینه کردن، کار دیگری نمی توان کرد؟! اما هزینه کردن، به تنهایی هرگز نمی تواند احساس ارزشمندی را به ما انسانها منتقل کند. همانطور که ممکن است فرزندی که در یک خانواده متوسط بزرگ شده است، احساس ارزش، بیشتری داشته باشد تا فرزندی که در یک خانواده بسیار مرفه بزرگ شده است. در کنار هزینه کردن، موارد دیگری وجود دارد که به نظر می‌رسد، در انتقال معنای ارزشمندی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

احساس ما که از سایر رفتارهای فرد، برانگیخته می‌شود، در این میان بسیار حائز اهمیت است. همانطور که گفتن یک جمله محبت آمیز، گاهی بسیار به دل می نشیند اما گفتن همان جمله در یک شرایط دیگر، نه تنها به دل نمی نشیند که احساس بی صداقتی هم می کنیم. در هزینه کردن نیز همین مطلب وجود دارد. گاهی یک هدیه ناچیز، بسیار به دل می نشیند؛ اما یک هدیه بسیار با ارزش، نه تنها به دل نمی نشیند که احساس سنگینی هم می کنیم.

مهمترین عاملی که بر هزینه کردن تاثیر دارد، عبارتند از: توجه فرد، محبت او، وقت گذاشتن او، منت نگذاشتن، در صدد جلب توجه دیگران نبودن، توجه به خود فرد، صداقت او، احترام و تلاش او برای برآوردن خواسته و نیاز فرد. ما این موارد را معمولا از رفتارها و سخنان یکدیگر در می یابیم. رفتارهای غیر کلامی ما در هنگام صرف هزینه، به ما احساسات متفاوتی را منتقل می کند. بنابراین فقط هزینه کردن نیست که معنای ارزشمندی را منتقل می‌کند، بلکه سایر رفتارها و نگرش‌های غیر کلامی و کلامی ما در انتقال ارزشمندی موثر است. از آنجا که ازدواج موضوع عاطفی است که با موضوعات اقتصادی پیوند می خورد، اهمیت انتقال احساس ارزشمندی و توجه، محبت و... در هزینه ها و مسائل اقتصادی، حائز اهمیت است.

در ازدواج ما با یک موضوع صرفاً اقتصادی روبرو نیستیم بلکه با یک موضوع عاطفی درگیر هستیم؛ بنابراین در دل هزینه کردن ها انتقال پیام محبت آمیز، حایز اهمیت است و همه ما به خوبی معنای محبت را از رفتار های کوچک و بزرگ یکدیگر، درک می‌کنیم. رفتار های کلامی و غیرکلامی ما در کنار رفتارهای اقتصادی، با هم معنا پیدا می‌کنند و تنها پول و میزان هزینه کردن نیست که مهم میباشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات