پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رابطه که در آن به همسر آینده خود به چشم الگو و آموزگار نگاه می‌کنید

رابطه که در آن به همسر آینده خود به چشم الگو و آموزگار نگاه می‌کنید در این روابط ما از همان ابتدا شاهد برابری و همتایی نیستیم، چرا که یکی از طرفین مقام و مرتبه ی بلندی در چشم دیگری دارد. هنگامی که دانشجویی عاشق استاد خود م

رابطه که در آن به همسر آینده خود به چشم الگو و آموزگار نگاه می‌کنید

در این روابط ما از همان ابتدا شاهد برابری و همتایی نیستیم، چرا که یکی از طرفین مقام و مرتبه ی بلندی در چشم دیگری دارد. هنگامی که دانشجویی عاشق استاد خود می شود، یا بازیگر جوانی عاشق کارگردان فیلم می شود، ما شاهد شکل‌گیری چینی ارتباطی هستیم.

وقتی عاشق کسی بشویم که الگوی ماست، طبیعتاً رابطه ای برابر با او نخواهیم داشت. ممکن است در رفتار و یا گفتار خود به گونه‌ای وانمود کنیم که با هم برابر و هم تراز هستیم، اما از آنجا که مقام بلند و والایی را برای او در نظر داریم عملاً چنین چیزی ممکن نیست. 

در زیر برخی از علائم این نوع ارتباط آورده می شود.

• فکر میکنید که از شما باهوش تر است.
• از او زیاد نقل قول می کنید: علی می گوید... یا به عقیده ی علی... یا همان طور که علی می گوید...
• هرگز با عقاید، باورها و نظرات او مخالفت نکرده یا آنها را زیر سوال نمی‌برید. احساس می کنید که او بیشتر از شما می داند.
• دلتان می‌خواهد همه بفهمند که با چه کسی رابطه دارید.
• احساس میکنید هرگز نمی توانید به موفقیت‌هایی نظیر آنچه که نامزد شما به دست آورده، نایل شوید.
• احساس می‌کنید از بخت و اقبال شما بوده که او نصیب شما شده است.
• حاضرید هر کاری بکنید تا بیشتر به او شبیه شوید.

در اینجا لازم به ذکر است که شکست یک رابطه هرگز به دلیل تفاوت جایگاه های دو نفر نیست، بلکه از نگرش و طرز برخورد آنها نسبت به جایگاه های خودشان ناشی می شود.

دلایل زیر می تواند وجود این ارتباط را توضیح دهد

الف) اگر در کودکی توجه و عشقی را که میخواستید ندیده باشید، این امکان وجود دارد که به فردی علاقه مند شوید که همیشه در جایگاه والد شما قرار گیرد؛ تا بتواند عشق، توجه، هدایت و حمایت و او را به دست آورید.

ب) اعتماد به نفس پایینی داشته باشید. هنگامی که اعتماد به نفس شما پایین باشد، ممکن است به کسی علاقه مند شوید که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و خود را الگوی شما قرار دهد.
ارتباطی مناسب است که در آن خود را همان قدر دوست داشته باشیم، که دیگری را دوست داریم. ارتباطی که در آن خود را همانگونه که هستیم، پذیرفته باشیم.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات