پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

خیانت چیست؟

برخی محققان خیانت یا بی وفایی را تخطی از قرار داد عاطفی یا جنسی با همسر می دانند.


برخی محققان خیانت یا بی وفایی تخطی از قرار داد عاطفی یا جنسی با همسر می دانند. دیگر محققان خیانت را به عنوان نقض با توجه به احساس ذهنی تعریف می کنند که یک شریک، مجموعه قوانین یا هنجارهای رابطه را نقض کرده است؛ این نقض منجر به احساس حسادت جنسی و رقابت در همسر می گردد.


چیزی که خیانت را تشکیل می دهد، بستگی به انتظارات انحصاری در رابطه زناشویی دارد. در روابط زناشویی ، انتظارات معمولا انحصار طلبانه فرض می شوند. هنگامی که زوجین از روابط خود با دیگران راضی نیستند، تحقیقات نشان داده است که ممکن است آسیب های روانی از جمله احساس خشم و خیانت، کاهش اعتماد به نفس جنسی و شخصی و آسیب به تصویر خود رخ دهد.

 

 در صورتی که خیانت تکرار شود، و بسته به سابقه، مردان عواقب اجتماعی خیانت را تجربه می کنند. شکل و گستردگی این عواقب اغلب به جنسیت زوجین وابسته است. یکی از معیارهای خیانت در میان زوج ها، تعداد کودکانی است که مخفیانه با یک شریک جنسی غیر از همسر متولد می شوند، که منجر به "غیر همسرانه "شدن می شود . غیر همسرانه یعنی پدر فعلی پدر ژنتیکی کودک نیست.

 

این کودکان به طور مخفیانه و غیرقانونی حدود 1-2 درصد از نوزادان در جمعیت مورد مطالعه را تشکیل می دهند. پس از گزارشهای کینزی که در اوایل دهه 1950 منتشر شد، معلوم شد که از لحاظ تاریخی و فرهنگی، رابطه جنسی خارج از ازدواج موضوع تنظیم مقررات بیش از حد جنسی قبل از ازدواج است.

 

گزارش های کینزی نشان داد که تقریبا نیمی از مردان و یک چهارم زنان مورد مطالعه مرتکب زنا شده اند. گزارش در مورد رفتار جنسی در آمریکا نیز نشان داد که یک سوم از مردان متاهل و یک چهارم از زنان دارای یک رابطه عاطفی هستند.

 

 داده های معتبرتری در مورد خیانت، ازنظرسنجی اجتماعی عمومی دانشگاه شیکاگو (GSS) به دست آمد. مصاحبه با افراد در روابط غیر همجوار از سال 1972 توسط GSS نشان داده است که تقریبا 12 درصد مردان و 7 درصد زنان داشتن رابطه غیرمعمول را می پذیرند.

 

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه سیاتل میزان قابل توجهی از خیانت را برای جمعیت زیر 35 ساله یا بالاتر از 60 سال کشف کرد. در این مطالعه که 1965 نفر طی یک دوره 15 ساله قرار داشتند، میزان خیانت در میان مردان تا 20 تا 28 درصد افزایش یافته و برای زنان 5 تا 15 درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی های اخیر در سراسر کشور، محققان دریافتند که مردان دو برابر بیشتر از زنان داشتن یک رابطه عاطفی را گزارش می دهند. در یک نظرسنجی که در سال 1990 انجام شد 2.2٪ از شرکت کنندگان متاهل گزارش دادند که در طول سال گذشته بیش از یک شریک جنسی داشته اند.

 

 به طور کلی، نظرسنجی های ملی که در اوایل دهه 1990 انجام شد، گزارش دادند که بین 15 تا 25 درصد از آمریکایی های متاهل گزارش دادند که در روابط خارج از ازدواج قرار دارند.

 

افرادی که دارای علاقه جنسی قوی تر، ارزش های جنسی تر قابل قبول، کمبود رضایت ذهنی شان با همسرشان، روابط ضعیف با شریک زندگی خود و فرصت های جنسی بیشتری بوده اند بیشتر احتمال خیانت را دارند.

 

مطالعات نشان می دهد در حدود 30-40 درصد از روابط بدون ازدواج (ازدواج سفید) و در 18-20 درصد از ازدواج ها حداقل یک اتفاق خیانت جنسی را تجربه می کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات