پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال سلوک و درمان آن

اختلال سلوک یک اختلال رفتاری و احساسی جدی است که می تواند در کودکان و نوجوانان اتفاق بی افتد

اختلال سلوک یک اختلال رفتاری و احساسی جدی است که می تواند در کودکان و نوجوانان اتفاق بی افتد. کودکی که دچار این اختلال رفتاری باشد ممکن است از خود الگو های رفتاری مخرب یا خشن و خشمگینانه ای بروز دهد و دچار مشکلاتی از قبیل رعایت نکردن و بی اعتنایی به قوانین باشد.

اینکه کودکان و یا نوجوانان در طول دوران رشد خود دچار چنین اختلالات رفتاری شوند امری طبیعی است. با این حال، این رفتار ها هنگامی به عنوان اختلال رفتاری شناخته می شوند که تا مدت زیادی به طول بیانجامند و باعث شود که فرد مبتلا حقوق دیگران را ضایع کند، رفتار های غیر طبیعی و غیر معمول از خود نشان دهد و یا اینکه این بیماری زندگی روزمره  خود کودک و اعضای خانواده ی او را دچار اختلال کند.

نشانه های اختلال سلوک چیست؟

نشانه های اختلال سلوک می تواند متفاوت باشد. این نشانه ها ممکن است بر اساس سن کودک مبتلا، و همچنین خفیف بودن، متوسط بودن و یا شدید بودن شدت این اختلال متغیر باشد. با این حال، نشانه ها و علائم اختلال سلوک به چهار دسته ی اصلی تقسیم بندی می شوند که در این مقاله به هر 4 نوع آنها اشاره شده است. شما می توانید با مطالعه ی ادامه ی این مقاله درباره این اختلال رفتاری اطلاعات کافی را بدست آورید تا در صورت نیاز، اقدامات درمانی را انجام دهید. این علائم شامل موارد زیر می باشند:

رفتار های پرخاشگرانه

این رفتار ها می توانند اناع مختلفی از رفتارها را شامل شوند. برای مثال، این رفتار ها می توانند شامل آنهایی باشند که باعث تحدید و یا اعمال صدمات فیزیکی به دیگران، دعوا کردن، زورگیری، بی رحم بودن با انسان ها و یا حیوانات، استفاده از اسلحه شامل سلاح های گرم و سرد و همچنین محبور کردن دیگران به برقراری رابطه جنسی و تجاوز به آنها شود.

رفتار های مخرب

این نوع رفتار ها می توانند شامل آسیب رساندن به اموال دیگران و یا اموال عمومی و حتی گاها اموال شخصی شوند. فردی که دارای این اختلال رفتاری باشد، در کودکی ممکن است اسباب بازی های دیگران را خراب کند، و در بزرگسالی ممکن است باعث تخریب اموال عمومی و حتی به آتش کشیدن اماکن مختلف شود.

رفتار های فریب دهنده

رفتار های فریبنده و فریب دهنده ممکن است شامل انواع مختلفی از رفتار ها شوند که می توانند هم جنبه ی اجتماعی، و هم جنبه ی فردی و شخصی داشته باشند. برخی از این رفتار ها در زمینه ضخی می تواند شامل دروغگویی مکرر برای منفعت و لذت شخصی، و در بعد اجتماعی می تواند شامل دزدی از خانه ها و یا دزدیدن ماشین ها شود.

نقض قوانین

این مورد از علائم و نشانه های اختلال سلوک شامل نقض قوانین پذیرفته شده توسط جامعه، و یا شرکت کردن و انجام کار هایی است که برای سن شخص مبتلا به اختلال سلوک مناسب نمی باشد. این رفتار ها ممکن است شامل فرار کردن از خانه، فرار کردن و یا نرفتن به مدرسه، شوخی های نا مناسب، و همچنین شروع گرایشات و فعالیت های جنسی در سنین بسیار پایین می باشد.

علاوه بر این موارد، بسیاری از کودکانی که دچار اختلال سلوک می باشند، بسیار تحریک پذیر و زود رنج هستند، دارای اعتماد به نفس پایین هستند و اغلب اوقات بد اخلاق و عصبی می باشند.

برخی از این کودکان ممکن است به مصرف مواد های مخدر مختلف، و یا مصرف الکل در سنین پایین دچار شوند که می تواند به شدت برای این سن خطرناک تر از بقیه سنین باشد.

کودکان و افرادی که دچار اختلال سلوک هستند، اغلب اوقات توانایی درک اینکه رفتار های آنهان چقدر ممکن است بر روی روحیات، و حتی زندگی افراد تاثیر گذار باشد را نداشته، و اکثرا هیچ گونه احساس ناراحتی و پشیمانی از اعمالی که از جانب آنها به دیگران آسیب رسانده است نخواهند داشت.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات