پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

راه های ترک اعتیاد به الکل

اختلال مصرف الکل، اسمی است که پزشکان برای موقعیتی گذاشته اند، که فرد نمی تواند میزان مصرف نوشیدن نوشیدنی های الکلی را کنترل کند

اختلال مصرف الکل، اسمی است که پزشکان برای موقعیتی گذاشته اند، که فرد نمی تواند میزان مصرف نوشیدن نوشیدنی های الکلی را کنترل کند، و هنگامی که نوشیدنی الکلی مصرف نمی کند، دچار اختلالات احساسی می شود. برخی از افراد معتقدند، تنها راه درمان و مبارزه با اعتیاد به الکل، از طریق نیروی اراده و خواست خود فرد است، و این مشکل مشکلی است که فرد باید به تنهایی با آن رو به رو شده و آن را شکست دهد.

اما اختلال مصرف الکل، مشکلی است که معمولا پزشکان آن را یک بیماری مغزی و روانی قلمداد می کنند. الکل می تواند باعث ایجاد تغییراتی در ذهن و مغز انسان شود، که این تغییرات باعث می شود ترک کردن عادت نوشیدن الکل سخت شود.

 

روش های درمان ترک اعتیاد به الکل

اینکه فردی تلاش کند تا به تنهایی مشکل اعتیاد به نوشیدنی های الکلی را برطرف نماید، مانند این است که فردی تلاش کند تا با استفاده از افکار مثبت، بیماری آپاندیس را درمان کند. پس اراده ی افراد به تنهایی همیشه کافی نیست.

یکی از قدم های مهم برای ترک این اعتیاد، این است که روش های درمان و ترک اعتیاد خود را بشناسیم. راه های زیادی برای درمان این اعتیاد وجود دارد که در این مقاله، تعدادی از آنها را برای شما گردآوری کرده ایم که با خواندن آنها می توانید روش های ترک الکل را بهتر شناخته و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهید.

با پزشک خود شروع کنید

الکلیسم، یک نوع اختلال سوء مصرف نوشیدنی های الکلی است. این کلمه حتی شامل موارد ملایم تر و خفیف تر، یعنی افرادی که نوشیدنی های الکلی را به میزان نسبتا زیادی مصرف می کنند، اما احساس وابستگی به آن ندارند نیز می شود. در صورتی که موارد زیر برای شما صحیح باشد، پزشک شما ممکن است تشخصی دهد که شما دچار اختلال مصرف الکل می باشید.

  • احساس می کنید که مجبور هستید الکل مصرف کنید.
  • نمی توانید میزان نوشیدن خود را کنترل کنید.
  • هنگامی که الکل مصرف نمی کنید، احساس بدی دارید.

هنگامی که با پزشکی خود ملاقات می کنید، درباره ی اهداف خود با او صحبت کنید. آیا هدف شما این است که به میزان کمتری الکل مصرف کنید، یا سعی دارید مصرف آن را بطور کامل قطع کنید؟ با کمک پزشکتان، می توانید یک برنامه ی درمانی طرح کنید. همچنین پزشک شما می تواند شما را به یک مرکز درمانی، یا متخصصانی که می توانند به شما کمک کنند معرفی کند.

 

به یک کلینیک ترک اعتیاد بروید

این مورد برای افرادی که دچار اختلال مصرف الکل شدید هستند، امری کلیدی است. هدف این است که شما مصرف الکل را متوقف کنید، و به بدنتان زمان بدهید تا الکل را از سیستم خود خارج کند. این کار می تواند چند روز تا یک هفته به طول بکشد.

اکثر افراد، زمانی به بیمارستان ها و مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند، که دچار علائمی مانند موارد زیر می شوند:

  • تکان خوردن و لرزیدن
  • دیدن و احساس کردن چیز هایی که وجود خارجی ندارند
  • تشنج

پزشکان و متخصصانی که در این مراکز کار می کنند، می توانند از شما مراقبت کنند و به شما داروهایی بدهند که به شما برای رفع این مشکلات و علائم به شما کمک می کند.

 

به یک مشاور یا درمانگر مراجعه کنید

برای درمان اختلال مصرف الکل، کنترل کردن میزان نوشیدن تنها بخشی از راه حل می باشد. شما همچنین باید مهارت ها و استراتژی های جدیدی را فرا بگیرید، و از آنها در زندگی روزمره خود استفاده کنید. روانشناسان، مددکاران اجتماعی و مشاوران می توانند به شما کمک کنند تا:

  • رفتار هایی که باعث می شود به نوشیدن الکل تمایل پیدا کنید را متوقف کنید.
  • با استرس و دیگر محرک ها کنار بیایید.
  • یک سیستم پشتیبانی قوی ایجاد کنید.
  • اهدافی تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

 

دارو درمانی

هیچ دارویی نمی تواند بطور قطع و به تنهایی مشکل اختلال به الکل را درمان کند، اما برخی از دارو ها می توانند به روند بهبود شما کمک کنند. کاری که این دارو ها انجام می دهند، این است که لذت بخشی نوشیدن الکل را کمتر می کنند تا از نوشیدن آنها خود داری کنید.

  • دی سولفیرام باعث می شود شما پس از مصرف الکل، احساس مریضی کرده، و باعث استفراغ کردن پس از نوشیدن الکل می شود.
  • آکامپروسیت، دارویی است که باعث می شود میل شما به مصرف الکل کاهش یابد.
  • نالترکسون، از به وجود آمدن احساس مستی پس از مصرف الکل جلوگیری می کند.

همچنین دارو هایی که برای بیماری های دیگر، مانند مصرف دخانیات، درد و صرع استفاده می شود نیز می تواند برای اختلال سوء مصرف الکل استفاده شود. می توانید در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات