پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

اختلال روانپریشی و انواع آن

اختلالات روانپریشی گروهی از بیماری های جدی و شدید هستند که می توانند بر روی مغز و عملکرد آن تاثیر منفی بگذارند.

اختلالات روانپریشی گروهی از بیماری های جدی و شدید هستند که می توانند بر روی مغز و عملکرد آن تاثیر منفی بگذارند. برخی از اثراتی که این نوع از اختلالات ذهنی بر روی فرد مبتلا می گذارند، شامل نا توان کردن فرد در فکر کردن درست و واضح، قضاوت های صحیح و به جا، نا توان بودن در واکنشات احساسی صحیح، ارتباط برقرار کردن صحیح، فهمیدن و درک کردن درست واقعیت و نشان دادن رفتار های صحیح از خود می باشد.

هنگامی که نشانه های این اختلال شدید باشد، افرادی که مبتلا به این اختلال هستند، در برقراری ارتباط با واقعیت مشکل پیدا می کنند، و معمولا اغلب اوقات نمی توانند زندگی روزمره خود را مدیریت کنند. اما نکته ی مثبت این است که، حتی افرادی که دچار اختلال روانپریشی شدید هستند نیز قابل درمان می باشند و می توان با روش ها و درمان های درست، بیماری آنها را کاهش و در نهایت درمان کرد.

انواع اختلال روانپریشی

همانطور که گفته شد، بیماری ها  و اختلالات روانپریشی، گروهی از بیماری ها هستند و تنها شامل یک بیماری نمی باشند. انواع مختلفی از اختلالات روانپریشانه وجود دارد که ما در این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت. برخی از انواع اختلالات روانپریشانه شامل موارد زیر می باشند:

بیماری اسکیزوفرنی

افرادی که مبتلا به بیماری روانپریشانه ی اسکیزوفرنی می باشند، دارای تغییرات خلقی و نشانه های دیگری از جمله خیال پردازی و توهمات گوناگون می باشند و معمولا این نشانه ها بیش از 6 ماه طول می کشد. بیماری اسکیزوفرنی باعث می شود تا کار، مدرسه و ارتباطات اجتماعی این افراد تحت تاثیرات شدیدی قرار بگیرد.

 

اختلال اسکیزوفراکتیو

بیماری اسکیزوفراکتیو نیز یکی دیگر از بیماری ها و اختلالات روانی است، که در آن فرد دارای تفکرات و احساسات بی قاعده و عحیب و غریب می باشد. بیماران و افرادی که مبتلا به این اختلال روانی می شوند، بطور معمول دارای هر دو نشانه های بیماری اسکیزوفرنی، و بیماری اختلال دو قطبی و یا افسردگی ماژور می باشد.

 

بیماری اسکیزوفرنی فرم

اختلال روانی اسکیزوفرنی فرم (یا اسکیزوفرنیفرم)، یکی دیگر از بیماری ها روانی است و زیر مجموعه ی اسکیزوفرنی قرار دارد. افرادی که مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی فرم می باشند، معمولا دارای نشانه ها و عوارض بیماری اسکیزوفرنی بوده، اما مدت زمان این نشانه ها نسبت به بمیاری اسکیزوفرنی کوتاه تر و کمتر است. نشانه ها و عوارض بیماری اسکیزوفرنی فرم، معمولا بین 1 الی 6 ماه به طول می انجامد.

 

اختلال اختلال روانپریشی کوتاه مدت

افرادی که دارای این اختلال روانی  هستند، معمولا دچار اختلال روانی ناگهانی و کوتاه مدت می باشند، که این عوارض معمولا در واکنش به یک اتفاق بسیار غم انگیز و یا بسیار استرس زا است. برای مثال، ممکن است فردی تحت واکنش به شرایطی مانند مرگ یکی از عزیزان و یا دوستان خود دچار اختلال روانپریشی کوتاه مدت شود. طول درمان این بیماری معمولا کوتاه و سریع است، و معولا کمتر از یک ماه طول می کشد.

 

اختلال توهم

نشانه ی اصلی این اختلال، داشتن توهمات باطل و غیر واقعی است. برای مثال، فرد ممکن است خیال کند که شخصی درحال تعقیب کردن اوست، یا شخصی قصد کشتن او را دارد، و به همین دلیل دچار استرس و اضطراب شدیدی بشود. بیماری اختلال معمولا یک ماه طول می کشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات