پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

یک روانشناس خوب چگونه است؟

یک روانشناس خوب رابطه با محبت‌ با مراجع دارد از نظر روحی و شخصیتی و فکری رشد یافته و در کشف منشا مشکلات مراجع و ارائه راهکارهای عملی تواناست.

یک روانشناس خوب رابطه با محبت‌ با مراجع دارد از نظر روحی و شخصیتی و فکری رشد یافته و در کشف منشا مشکلات مراجع و ارائه راهکارهای عملی تواناست.

بهتر است در انتخاب مشاور و روانشناس بسیار محتاط باشید. درست همانگونه که روان ‌درمانگر خوب و حرفه ‌ای می‌تواند در راستای رشد و التیام شخصی شما کمک‌های فوق‌ العاده به شما کند و در خلق رابطه و ازدواج مستحکم و سالم مشاور شما باشد، روانشناس ضعیف ممکن است با  ارائه توصیه‌های بد و نامناسب یا عدم پذیرش موضعی مستحکم در مقابل رفتارهای مسموم و مخرب به مراجع آسیب برساند.


ویژگی های روانشناس و مشاور خوب


۱. داشتن مدارک دانشگاهی
۲ .نداشتن مشکلات شخصیتی
۳. داشتن حساسیت‌ها و مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برای به کارگیری عملی و موثر آموخته‌های خود در زندگی مراجعان
۴. داشتن هوش عاطفی زیاد
۵. داشتن تجربه کافی در زندگی
۶ سن حداقل حدود ۴۰ سال
۷. داشتن اطلاعات عمومی به اندازه کافی
۸. متاهل بوده و ترجیحا دارای فرزند باشد
۹. دوره های تکمیلی را گذرانده باشد
۱۰. راز دار باشد
۱۱. اصرار به روش و رویکرد خود نداشته باشد بلکه مشاوره را بر اساس نیاز مراجع طراحی کند
۱۲. ظاهر داشته و با وقار باشد
۱۳. با زبان مادری شما آشنا باشد و یا زبان مشترک با شما داشته باشد

بخشی از مشکل آن است که اغلب مردم نمی‌دانند مشاور خوب باید برایشان چه کند و نمی‌دانند باید چه انتظار و توقعی از او داشته باشند. از مشاوره و روان درمانگر انتظار می‌ رود بیش از خود شما در مورد مسئله و مشکل‌ تان و الگوهای احساسی عاطفی تان و نوع روابطتان شناخت و آگاهی داشته باشد. وظیفه اوست که اینها را روشن کند و به شما شناخت و آگاهی بدهد.

۱. اطمینان حاصل کنید که رابطه شما و مشاور یا روان‌ درمانگرتان به قدر کافی گرم و محبت آمیز است تا با احساس امنیت تمام بتوانید درمان شوید. بخش اعظم کوله بار احساسی عاطفی که امروز به دوش داریم به سبب احساس دوست نداشتنی بودن و عدم تفاهم اعضای خانواده ماست. مراقب باشید مشاوری را پیدا نکنید که بخشی از همین الگوی تکراری باشد و با مسائل و مشکلات شما در کمال بی‌اعتنائی برخورد کند.


۲بهتر است که مشاور یا روانشناس شما در گذشته خود از مشاوره و روان‌ درمانی بهره‌مند شده و التیامی را که شما به دنبال آن هستید خود نیز پیشتر در برخی جنبه‌های روحی ‌اش به دست آورده باشد. بهترین مشاور و روان درمانگر کسی است که زندگی خود را وقف در رشد و تغییر و تحول فردی کند و فعالانه در التیام خویش شرکت داشته باشد و تغییراتی محسوس و قابل مشاهده و اندازه گیری نیز کرده باشد.

۳.اطمینان حاصل کنید مشاور و روانشناس شما هم بر کشف منبع و منشا الگوهای رفتاری و احساسی ناخواسته شما تمرکز کرده است و نیز راه‌ها و روش‌های عملی و ملموس و قابل اجرا را نیز به شما ارائه می‌دهد، تا بتوانید در زندگی روزمره خود برای شکستن و تغییر عادات احساسی - عشقی ناسالم‌تان از آن استفاده کنید و نیز بتوانید راه‌ها و روش‌های سالم‌ تر برای برخورد با مسائل قدیمی و همیشگی خود بیابید. تنها کافی نیست گذشته خود را تجزیه و تحلیل کنید بلکه باید الگوها و عادات رفتاری ناسالم گذشته را که دیگر به نفع شما نیستند فراموش کنید و از سر خود بیاندازید و الگوها و عادات رفتاری جدیدی را جایگزین آن کنید. هر مشاور و روان درمانگر خوب به شما تکلیف‌ها و تمرین‌هایی خواهد داد تا بتوانید درعمل میزان تحول و پیشرفت درونی خود را در زندگی بسنجید.
 



پس از چند جلسه مشاوره باید منتظر تغییرات باشیم؟

چنانچه مشاور شما بعد از ۳ جلسه برایتان سودمند نبود و هیچ مطلب مفیدی در مورد خود و زندگیتان نیاموختید، دیگر چه لزومی دارد وقت و انرژی و پول خودتان را هدر دهید. منظور این نیست که باید پس از گذشت سه جلسه تغییر و تحولی شگرف و معجزه آسا در زندگی و روابط شما پیش آید، اما چنانچه از جلسات روان درمانی چیزی عایدتان نشد شاید روانشناس یا مشاور شما بیش از حد آهسته و آرام حرکت می‌کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات