پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

برخی از تفاوت های زنان و مردان را بشناسید

اسکن های مغزی اطلاعات بیشتری درباره اینکه زنان و مردان چطور امور مختلف را متفاوت از یکدیگر انجام می دهند در اختیار ما قرار می دهد

تفاوت های فکری زنان و مردان

همه ی ما می دانیم که زنان و مردان با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارند و این امر دلایل زیستی زیادی وجود دارد. مطالعات که اسکن های انجام شده بر روی مغز زنان و مردان انجام شده است نشان می دهد که زنان تمایل دارند از هر دو نیمکره ی مغز خود استفاده کنند، چرا که شبکه ی عصبی بخصوص در مغز آنها بسیار گسترده تر از مردان می باشد. پلی که بین دو نیم کرده ی مغز قرار دارد به اصطلاح کورپوس کالوزوم (corpus callosum) نامیده می شود. این پل که در زنان بسیار وسیع تر از مردان است، دو نیمکره ی مغز را به یکدیگر متصل می کند و همین امر به زنان این امکان را می دهد تا اطلاعات را بسیار سریعتر از مردان بین دو نیم کره جا به جا کنند.

مردان بیشتر از سمت چپ مغز خود استفاده می کنند که بیشتر به منطق و عقلانی بودن مرتبط می باشد. همچنین اسکن های مغزی اطلاعات بیشتری درباره اینکه زنان و مردان چطور امور مختلف را متفاوت از یکدیگر انجام می دهند در اختیار ما قرار می دهد.  در این مقاله، ما قصد داریم تا به برخی از تفاوت های میان زنان و مردان بپردازیم. این تفاوت ها شامل موارد زیر می باشند:

ادراک

تحقیقات نشان می دهد که زنان مغز کوچکتری از مردان دارند، و همچنین مغز زنان اتصالات پیچیده تری را شامل می شود. این امر به زنان این امکان را می دهد تا در اموری مانند درک کردن شرایط و تشخیص مسائل بهتر عمل کنند. اما مردان که ساختار مغزی متفاوتی را دارا هستند، این امکان را دارند تا در شرایط مختلف، مانند مشکلات پدید آمده، راه حل بهتری ارائه نمایند و مشکل را بهتر حل کنند.

ارتباطات اجتماعی

اصولا زنان می توانند در شرایط و موقعیت های اجتماعی بهتر از زنان عمل کنند، و این درحالی است که مردان در کار های تک نفره بهتر عمل می کنند. این ممکن است به نقش زنان و مردان در دوران باستان مربوط باشد که در آن، زنان با کمک یکدیگر کار های پیچیده تری را انجام می دادند و مردان بیشتر وقت خود را برای شکار کردن اختصاص می دادند.

احساسات

زنان دارای سامانه ی لیمبیک بزرگتری در مغز خود هستند که به آنها این امکان را می دهد تا احساسات خود و دیگران را بهتر درک کرده، و همچنین احساسات خود را بهتر ابراز کنند. این درحالی است که مردان اغلب به احساسات خود اهمیت کمتری می دهند و در بیان آنها موفق عمل نمی کنند. مردان اغلب ترجیح می دهد تا بر روی مشکلات خود تمرکز کنند و بیشتر از منطق خود بهره بگیرند.

انجام ریاضیات

ثابت شده است که مردان لوبول آهیانه ‌ای تحتانی بزرگتری از زنان دارند. این قسمت از مغز وظیفه نظارت بر امور محاسباتی و ریاضی را بر عهده دارد و به همین دلیل است که مردان اغلب در زمینه ی ریاضیات از زنان بهتر عمل می کنند. البته این به آن معنا نیست که زنان در ریاضی خوب عمل نمی کنند، بلکه بدان معناست که مردان از نظر زیستی نسبت به زنان برتری جزئی دارند.

پرسیدن آدرس

مردان اصولا مهارت های بهتری در زمینه ی حفظ و به خاطر سپردن موقعیت های جغرافیایی دارند. آنها معمولا در به خاطر داشتن آدرس ها بهتر عمل می کنند و موقعیت های مختلف در ذهن آنها ماندگار تر می باشد. این قابلیت نیز احتمالا مربوط به زمانی می شود که مردان مجبور بودند بدون داشتن امکانات مکان یابی، مسافت های طولانی را برای شکار کردن طی نمایند.

 

یادگیری زبان

زنان بطور ذاتی در امر یادگیری زبان بهتر عمل می کنند و در حفظ کلمات و صدا ها بهتر از مردان عمل می کنند. این امر ممکن است دلیلی بر کم توانی مردان در بیان کردن احساساتشان بصورت لفظی باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات