پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

رفتار های جنسی طبیعی در بچه ها

بسیاری از کودکان در همان سنین کودکی ممکن است علایق و گرایشات جنسی خود را بروز دهند؛ و بسیاری از پدر و مادر ها ممکن است حتی ندانند که این رفتار ها مربوط به گرایشات جنسی آنها می باشد

سلامت جنسی یکی از مهم ترین جنبه های سلامتی در کودکان می باشد. بسیاری از کودکان در همان سنین کودکی ممکن است علایق و گرایشات جنسی خود را بروز دهند؛ و بسیاری از پدر و مادر ها ممکن است حتی ندانند که این رفتار ها مربوط به گرایشات جنسی آنها می باشد. اینکه کودکان چطور این رفتار ها و گرایشات را از خود نشان دهند، بستگی به این دارد که کودکان در چه مرحله ای از رشد خود به سر می برند.

نکته ای که در این مورد بسیار هائز اهمیت می باشد، این است که والدین و پدر و مادر ها بدانند که چه رفتار های جنسی در کودکان طبیعی است و چه رفتار هایی غیر عادی می باشد، برای مثال چه رفتاری مناسب سن کودک نیست.

 

نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید

  • ابراز کردن تمایلات جنسی از طریق رفتار های جنسی امری کاملا طبیعی بوده و نشانه ای از انسان بودن است.
  • این امر که کودکان در صدد درک تفاوت های جنسی خود با دیگران باشند امری کاملا طبیعی است و مرحله ای از رشد آنهاست.
  • برخی اوقات کودکان رفتار های جنسی از خود نشان می دهند که غیر طبیعی و غیر منتظره به نظر می رسند، این نکته که دلایل این رفتار را کشف کنید امری بسیار مهم می باشد.

 

رفتار های جنسی معمول در کودکان

کودکان موجوداتی کنجکاور هستند و همیشه مایل به یادگیری می باشند. به همین دلیل، یکی از اولین چیز هایی که کودکان تمایل به یادگیری درباره آنها دارند، بدن خود آنهاست. آنها نبست به عملکرد هر بخش از بدن خود احساس کنجکاوی می کنند. همچنین، آنها ممکن است نسبت به تفاوت های بدن خود با بدن دیگران، بدن والدین خود، یا بدن خواهر و برادران خود یا جنس مخالف خود نیز احساس کنجکاوی داشته باشند.

دلیل اینکه ما به این مسائل، مسائل جنسی می گوییم، این است که از دیدگاه افراد بالغ به آنها نگاه می کنیم. اما برای یک کودک، این مسائل تنها نشان دهنده ی حس کنجکاوی آنها می باشد. و این امر که برخی از جنبه ها و زمینه های کنجکاوی آنها، جنبه ی جنسی دارد، به هیچ وجه تقصیر آنها نیست و کاملا اتفاقی وطبیعی می باشد.

کودکان ممکن است این رفتار های جنسی را از راه های مختلفی بروز دهند، که از جمله آنها می توان به بازی ها، مانند دکتر بازی اشاره کرد. به طور کلی نوع بروز این رفتار ها تا حد زیادی به بستگی به سن آنها و مراحل رشد آنها دارد.

نکته ای که در این امر بسیار هائز اهمیت می باشد، این است که والدین با این مسائل عاقلانه رو به رو شوند، و سعی کنند با استفاده از رفتار ها و برخورد های صحیح، آموزش های لازم و مناسبی را در این زمینه ها در اختیار کودکان خود قرار دهند.

در این مقاله، هدف ما این است که با بررسی رفتار های جنسی کودکان در سنین و مقاطع رشد مختلف، برخی از رفتار های جنسی مناسب کودکان مربوط به هر سن را در اختیار شما قرار دهیم تا از این طریق بتوانید از سلامت جنسی کودک خود آگاهی بیشتری پیدا کنید.  این رفتار ها شامل موارد زیر می باشند:

 

رفتار های کودکان 1 تا 4 ساله

کودکان در این سن معمولا:

  • با لخت بودن و بدون لباس بودن احساس راحتی می کنند.
  • از لمس کردن نقاط جنسی خود احساس کنجکاوی و لذت می کنند.
  • ممکن است قصد لمس کردن نقاط جنسی افرادی که می شناسند را نیز داشته باشند.
  • ممکن نسبت به آلت جنسی پدر خود حس کنجکاوی داشته باشند.
  • ممکن است قصد لمس سینه های زنان را داشته باشند.
  • ممکن است نسبت به تماشای افراد، بدون لباس حس کنجکاوی داشته باشند.

کودکان 5 تا 9 سال

کودکان در این سن معمولا:

  • به حریم خصوصی خود در هنگام رفتن به حمام یا دستشویی اهمیت می دهند.
  • ممکن است درباره مسائلی مانند بچه دار شدن یا جنسیت افراد کنجکاو شوند.
  • ممکن است در خلوت خود به لمس آلت جنسی خود بپردازند و از انجام این کار در جمع خودداری کنند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات