پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

بهبود رفتار های کودکان

کودکان گاهی اوقات ممکن است رفتار های خاصی از خود نشان دهند، و صرفا با یک تنبیه لفظی این رفتار خود را کنار نگذارند

بهبود رفتار های کودکان

کودکانی که نیاز های ویژه ای دارند که بر روی رفتار و رشد آنها تاثیر می گذارند، به ندرت به روش های اصلاح رفتاری که برای اصلاح کودکان عادی استفاده می شود پاسخ مثبت می دهند. کودکان گاهی اوقات ممکن است رفتار های خاصی از خود نشان دهند، و صرفا با یک تنبیه لفظی این رفتار خود را کنار نگذارند. چنین کودکان نیازمند روش های ویژه ای هستند.

در این مقاله، هدف ما این است که به برخی از روش های که می توان برای بهبود رفتار های منفی کودکان استفاده کرد را در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید در امر تربیت فرزند خود موفق تر عمل نمایید. این روش ها شامل موارد زیر می باشند:

واکنش نشان ندادن

نکته ای که پیش از هر چیزی باید به آن توجه کرد این است که واکنش نشان ندادن به این معنا نیست که اگر کودک خود را در حال انجام کار بد یا خطرناکی دیدید به آن واکنش نشان ندهید و او را به حال خود رها کنید.

گاهی اوقات کودکان تنها به دنبال جلب توجه والدین خود می باشند. در این شرایط، کاری که می توانید انجام دهید این است که به جیغ ها، رفتار ها منفی واشتباهات او که معمولا در این شرایط از روی عمد و جلب توجه انجام می شود واکنشی نشان ندهید. برای مثال می توانید روی خود را به سوی دیگری برگردانده و به او توجه نکنید.

رفتار های مثبت کودک خود را تشویق کنید

یکی از اشتباهات بسیار رایجی که در میان والدین دیده می شود این است که آنها فکر می کنند که تنها باید به رفتار های منفی و نا پسند کودک خود واکنش نشان دهند. در صورتی که این باور کاملا اشتباه است و در بسیاری از موارد تشویق بیشتر از تنبیه جواب می دهد.

هر زمانی که کودک خود را در حال انجام کار خوبی دیدید، مطمئن شوید که او را تشویق می کنید یا می توانید به او جایزه دهید تا به او بفهمانید که قدردان رفتار های مثبت او هستید و رفتار های مثبت او، می تواند نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته باشد. این کار می تواند تا حد زیادی در بهبود و افزایش رفتار های مثبت او تاثیر بگذارد.

از یک جدول استفاده کنید

یکی دیگر از کار هایی که می توانید انجام دهید، استفاده از یک جدول یا تقویم است. این روش نیز شامل تشویق کردن کودک می شود اما با این تفاوت که با کمی خلاقیت همراه است.

 کاری که باید بکنید این است که بر روی یک جدول یا تقویم، روزانه کار هایی که از کودک خود می خواهید انجام دهد را بنویسید. این کار ها می تواند شامل انجام دادن تکالیف، بیرون بردن زباله ها یا کمک در امور خانه باشد. هنگامی که کار درخواست شده انجام شود، کودک می تواند یک برچسب بر روی جدول یا تقویم شما بچسباند و با جمع شدن میزان معینی از برچسب، کودک جایزه ی ویژه ای را دریافت می کند.

با کودک خود صحبت کنید

در بسیاری از موارد پیش می آید که کودکی که رفتار های منفی از خود نشان می دهد، این کار ها را صرفا از روی بچگی یا شیطنت های خود انجام نمی دهد؛ بلکه ممکن است مشکلی جدی پشت ناهنجاری های او وجود داشته باشد.

یکی از بهترین کار هایی که می توانید انجام دهید این است که با او صحبت کنید و سعی کنید بفهمید که چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد. آیا او در مدرسه دچار مشکل شده است؟ آیا از مسئله ای که در خانه اتفاق افتاده است ناراحت است؟ آیا مشکل خاصی با دوستان خود پیدا کرده است؟ همه ی این پرسش ها ممکن است در تغییر رفتار کودک شما موثر باشند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات