پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

راهکار هایی ساده برای کاهش چاقی

چاقی یکی از مشکلات و تحدید های جدی برای سلامتی هر فردی به حساب می آید

چاقی یکی از مشکلات و تحدید های جدی برای سلامتی هر فردی به حساب می آید. بر اساس گذارشاتی که در سال 2016 توسط سازمان سلامت جهانی WHO (مخفف World Health Organization) درباره چاقی منتشر شده است، در این سال حدودا بیش از 1.5 میلیارد نفر دچار اضافه وزن بوده اند و در میان آنها، حدودا 650 میلیون نفر آنها دچار چاقی خطرناک می باشند.  

بیشتر جمعیت زمین در کشور هایی زندگی می کنند که در آنها تعداد افرادی که از چاقی بیش از حد جان خود را از دست می دهند، حدودا دو برابر تعداد افرادی است که به دلیل لاغری بیش از حد فوت می کنند. همچنین 41 میلیون کودک زیر پنج سال دچار چاقی بیش از حد و چاقی خطرناک بوده اند.  

با توجه به اهمیت بالای این مسئله، هدف ما این است که در این مقاله به برخی از راه های ساده ای که افراد می توانند با استفاده از آنها کمی به کاهش وزن خود کمک کنند را گرد آوری کرده و با شما به اشتراک بگذاریم. این راه ها بسیار ساده بوده و علی رغم اینکه نیازمند تلاش و سختی زیادی نمی باشند، می توانند تا حدی به کنترل وزن و سلامتی شما کمک کند.

چطور وزن خود را کاهش دهیم؟

همه ما می دانیم که رژیم غذایی که در آن غذا های فست فود و آماده به مقدار فراوان وجود داشته باشد می تواند برای ما بسیار مضر باشد. اما این غذا ها بسیار سریع بوده و راحت آماده می شوند و هنگامی که ما عجله داریم، این غذا ها می توانند برای ما یک انتخاب ضروری باشند. اما چطور می توان ضرر هایی که به ما می رسند را به حداقل برسانیم؟

مرغ را انتخاب کنید

یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید این است که به جای انتخاب کردن گوشت قرمز در منو، مرغ را انتخاب کنید. همچنین نکته ی مهم دیگر این است که هنگام سفارش، سعی کنید  مرغ کباب شده  را به جای مرغ سرخ شده انتخاب کنید.

از سس کمتری استفاده کنید

سس مایونز، سس های سالاد و دیگر سس ها همگی پر از چربی و کالری های زیاد می باشند. سعی کنید غذا هایی سفارش دهید که نیاز به سس کمتری داشته باشند. کاری که می توانید بکنید این است که میزان سس مصرفی را کاهش دهید، یا از سس های کم چرب یا رژیمی استفاده کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سس را از زندگی خود حذف کنید.

از سبزیجات استفاده کنید

هنگامی که ساندویج سفارش می دهید، درخواست گوجه، پیاز، کاهو و دیگر سبزیجات در ساندویج خود را داشته باشید. این مواد خوراکی کم کالری می توانند باعث شوند که از سیب زمینی سرخ کرده خود داری کنید و میزان کالری کمتری مصرف کنید.

از سایز های کوچک استفاده کنید

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که ساندویج های با سایز متوسط و کوچک به جای سایز بزرگ استفاده کنید. افزایش سایز ساندویج ها ، دقیقا موازی با افزایش سایز شماست!

از غذا های جانبی خودداری کنید

معمولا خوردن همبرگر به تنهای معمولا کافی است لذا تا جایی که امکان دارد از غذا های جانبی مانند سیب زمینی ها خودداری کنید. درصورتی که داشتن غذای جانبی عادت شماست، می توانید از یک بشقاب میوه یا سالاد بدون سس استفاده کنید.  امروزه اکثر رستوران ها این غذا های جانبی سالم را در میان غذا های خود ارائه می کنند.

دسر های سالم انتخاب کنید

اگر شما هم جزء افرادی هستید که عادت دارند پس از مصرف غذای خود خوراکی شیرینی مصرف کنید، می توانید از دسر های سالمی مانند از ماست های میوه ای طعم دار، یا میوه های تازه یا یخ زده به جای بستنی یا شیرینی ها استفاده کنید.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات