پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

روانشناسی چاقی

 در حال حاضر نزدیک به 30 درصد از آمریکایی ها چاق هستند، و در حال حاضر این مشکل به طور فزاینده در بچه ها نیز شایع است

رویکرد ذهن و بدن برای مدیریت وزن

همه ما آگاه هستیم که مردم روز به روز چاق تر می شوند چون کالری بیشتری مصرف می کنند تا به چاقی برسند. در حال حاضر نزدیک به 30 درصد از آمریکایی ها چاق هستند، و در حال حاضر این مشکل به طور فزاینده در بچه ها نیز شایع است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها معتقدند میزان چاقی ایالات متحده بین سال های 1997 تا 2012 دوبرابر شده است و برآورد می کند که تا سال 2030، 42 درصد آمریکایی ها چاق خواهند بود.

این انجمن پزشکی آمریکا روز سه شنبه یک سیاست جدید را تصویب کرد که چاقی را به عنوان یک بیماری مزمن اعلام می کند. پیش از این،  AMAچاقی را به عنوان یک نگرانی عمده بهداشت عمومی شناخت و هنوز آن را به عنوان یک بیماری تعریف نکرده بود. در حال حاضر، براساس بیانیه AMA، چاقی اکنون یک بیماری است که "نیاز به تعدادی از مداخلات پزشکی برای پیشرفت درمان و پیشگیری دارد".

اپیدمی چاقی این مسئله را مطرح می کند که چاقی به طور مستقیم به مشکلات روانی ارتباط دارد، تجزیه و تحلیل آن این است که آمریکایی ها بیشتر از آن چه نیاز دارند امروز غذا می خورند. آیا این امر عمدتا به این دلیل است که غذا در هر زمان در دسترس است و تبلیغات یک عامل اضافی تشویق کننده برای خوردن است؟ آیا این امر بیشتر مربوط به بخش های بزرگ در رستوران هایی است که ما را مجددا آموزش داده اند که بیشتر بخوریم تا درآمد آنها افزایش یابد؟ آیا می توان آن را مربوط به تغییرات شیوه زندگی و کمبود زمان برای برنامه ریزی جهت وعده های غذایی دانست؟ و موجب می شود مردم بیشتر بخورند ؟ تمام این مرزها و تغییرات در طول سال ها منجر به کاهش وزن در مدیریت وزن شده اند.

عوامل ژنتیکی نقش کلیدی در چاقی دارند اما عوامل روانی مانند استرس ، غم و اندوه، اضطراب ، افسردگی ، عدم عزت نفس و سایر عواطف می تواند موجب افزایش مصرف بیش از حد و / یا کم کاری شود که باعث چاقی می شود.

یکی از جنبه های مهم مدیریت وزن، درک و مدیریت اندیشه و رفتار است که می تواند باعث کاهش وزن شود. روانشناسان بر این باورند که کاهش وزن با رعایت رژیم غذایی سخت نیست، بلکه در عوض آنها رویکرد های جامع را که به بدن و ذهن توجه می کنند، ترجیح می دهند

در مداخلات روانشناختی تلاش می شود مراجع بر وسوسه خوردن غالب شود و میزان کالری مصرفی را کاهش دهد. گاهی خوردن وسیله ای برای کاهش استرس است در این حالت درمان استرس باعث کاهش خوردن خواهد شد.
گاهی فرد مبتلا به پرخوری عصبی است. برای درمان این اختلال از دارو و رواندرمانی استفاده میکنیم. تغییر سبک زندگی و تنظیم خواب و بیداری میتواند الگوهای خوردن را اصلاح کند.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات