پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

آنچه باید درباره مشکلات جنسی مردان بدانید

مشکلات جنسی مسئله ای است که بسیاری از زوج ها از صحبت درباره آن پرهیز می کنند

مشکلات جنسی مردان

عبارت مشکل جنسی یا اختلال جنسی مربوط به هر مشکلی در هنگام برقراری ارتباط جنسی، و نا توان ساختن آنها از داشتن یک تجربه ی جنسی لذت بخش و راضی کننده گفته می شود. متاسفانه می توان گفت امروزه به دلایل مختلفی مانند تغذیه نا سالم، آب و هوای آلوده و کیفیت پایین سبک زندگی این مشکلات بیش از گذشته متوجه زوج ها در سر تا سر دنیا شده است.

اگر چه تحقیقات گسترده ای که در زمینه ی رابطه های جنسی در سال های اخیر صورت گرفته است اظهار دارد که مشکلات و اختلالات جنسی امری طبیعی و گسترده (حدود 45 درصد از زنان و 31 درصد از مردان مشکلات جنسی را گذارش کرده اند) است، اما مشکلات جنسی مسئله ای است که بسیاری از زوج ها از صحبت درباره آن پرهیز می کنند. به طور کلی، تحقیقات نشان داده که بیش از 48 درصد از مشکلات جنسی قابل درمان می باشند، به همین دلیل این امر که زوج ها بتوانند مشکلات جنسی را بین خود، و با یک درمان گر و یا پزشک در میان بگذارند امری مهم و ضروری می باشد.

چه عواملی باعث به وجود آمدن مشکلات جنسی در مردان می شود؟

به طور کلی مطالعات صورت گرفته نشان از آن دارد که مشکلات جنسی که در مردان دیده می شود معمولا نتیجه ی مشکلات فیزیکی و یا روانی می باشد. در این بخش به این دو عامل اصلی که باعث و به وجود آورنده ی اکثر مشکلات جنسی هستند می پردازیم:

عوامل فیزیکی

 بسیاری از مشکلات و مسائل پزشکی و سلامتی امروزه به عنوان عامل به وجود آمدن مشکلات جنسی شناخته شده اند. برخی از این مشکلات شامل دیابت، مشکلات قلبی، مشکلات عروقی مانند گرفتگی رگ ها، اختلالات ادراری، عدم تعادل هورمونی، بیماری هایی نظیر مشکلات کلیوی و کبدی، اعتیاد به الکل و سوء مصرف مواد می باشند. علاوه بر آن، برخی از عوارض جانبی دارو های خاص نظیر برخی از دارو های ضد افسردگی، می توانند در میل جنسی افراد و کاهش یا افزایش آنها سهیم باشند.

عوامل روانی

این مشکلات می تواند شامل مشکلات مربوط به کار، استرس و اضطراب ناشی از مشکلات و درگیری های زندگی، نگرانی درباره عملکرد جنسی، مشکلات ازدواجی و مشکلات عمده در رابطه ها، افسردگی، احساس گناه و تاثیرات تجربه ی ناخوشایند جنسی باشد.

چه کسانی ممکن است در معرض مشکلات جنسی قرار بگیرند؟

مشکلات جنسی عموما مربوط به جنسیت خاصی نمی باشند و هر دو جنس زن و مرد را تحت تاثیر قرار می دهند. البته این حرف درباره برخی از مشکلات خاص مانند برخی از عفونت ها صدق نمی کند. مشکلات جنسی ممکن است در هر سنی برای افراد به وجود بی آید. از جمله کسانی که به طور معمول تحت تاثیر قرار می گیرند، کسانی هستند که در دسته ی افراد مسن و کهنسال قرار دارند، که مشکلات جسنی آنها ممکن است به کاهش سلامت مرتبط با پیری مربوط باشد.

مشکلات جنسی مردان چطور درمان می شود؟

بسیاری از مشکلات جنسی که مردان دچار آنها می شوند می تواند با استفاده از برخی روش ها، و همچنین از بین بردن مشکلات سلامتی و روانی آنها درمان شده و از بین برود. برخی از استراتژی های درمانی برای مشکلات جنسی مردان شامل موارد زیر می باشد:

  • دارو درمانی: این درمان شامل درمان همه ی مشکلات فیزیکی می باشد که ممکن است مرد را دچار مشکلات جنسی کرده باشد.
  • هورمون ها: مردانی که دچار کمبود هورمون تستسترون هستند می توانند از درمان های مروبط به این هورمون بهره مند شوند.
  • روان درمانی: انجام روند های درمانی با افراد و مشاوران متخصص می تواند به فرد در از بین بردن مشکلاتی نظیر استرس، ترس و یا حس گناه، که معمولا تاثیر زیادی بر روی مشکلات جنسی مردان دارد موثر باشد.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات