پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایعات و حقیقت ها درباره رابطه جنسی

طور کلی هرچه اطلاعات بیشتری درباره رابطه جنسی داشته باشید، می توانید تصمیمات و انتخاب های بیشتری نیز داشته باشید و سلامت جنسی خود را نیز تضمین کنید.

شایعات و حقیقت ها درباره رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از مهم ترین بخش های یک رابطه ی با کیفیت و عالی با همسر می باشد. اما امروزه شایعات و باور های غلط  بسیار زیادی درباره رابطه جنسی وجود دارد و گاهی اوقات، تشخیص اینکه این مسائل حقیقت دارد یا می تواند کار سختی باشد.  

این مسئله که حقیقت های مربوط به رابطه ی جنسی یکی از کارهای بسیار مهم است چرا که از این طریق، افراد نه تنها می توانند درباره حفظ سلامتی خود کوشا تر باشند، بلکه از این طریق زوجین می توانند کیفیت رابطه های خود را تنظیم کنند و تصمیم بگیرند که با چه چیزی در رابطه های خود راحت تر هستند. به طور کلی هرچه اطلاعات بیشتری درباره رابطه جنسی داشته باشید، می توانید تصمیمات و انتخاب های بیشتری نیز داشته باشید و سلامت جنسی خود را نیز تضمین کنید.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما به برخی از شایع ترین ابهامات و باور های نادرستی که درباره رابطه های جنسی وجود دارد می پردازیم تا از این طریق بتوانید کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش داده و به همین ترتیب کیفیت زندگی مشترک خود را نیز بهبود ببخشید. این شایعات شامل موارد زیر می باشند:

زنان در زمان عادت ماهانه ی خود باردار نمی شوند

این باور اشتباه است. علم نشان می دهد که اکثر بانوان امکان اینکه در زمان عادات ماهانه ی خود باردار شوند را نیز دارند. اصولا اسپرم می تواند تا هفت روز زنده بماند، بنا بر این، اگر شما یک هفته پس از عادت ماهانه ی خود تخمک آزاد کنید، احتمال اینکه باردار شوید وجود خواهد داشت. همچنین داشتن رابطه جنسی در زمان عادت ماهانه کار ایمنی نیست، مگر اینکه از محافظ استفاده کنید.

رابطه ی دهانی می تواند باعث بارداری شود

یکی از باور های اشتباهی که برخی از افراد درباره رابطه جنسی دارند، این است که افراد ممکن است در اثر رابطه ی جنسی دهانی باردار شوند. این باور کاملا اشتباه است و حتی اگر منی از راه دهان وارد بدن زن شود نیز احتمال بارداری وجود ندارد.

رابطه دهانی باعث به وجود آمدن عفونت جنسی نمی شود

عفونت های جنسی از جمله بیماری های جنسی شایع به حساب می آیند. بسیاری از افراد بر این باورند که این عفونت ها تنها از راه دخول صورت می گیرد. اما حقیقت این است که همانطور که رابطه های جنسی که در آنها دخول صورت می گیرد می تواند باعث عفونت شود، رابطه های جنسی دهانی نیز می تواند این مشکل را در افراد به وجود بی آورد.

در صورت عدم رسیدن به ارگاسم، بارداری صورت نمی گیرد

یکی از باور های غلط شایع در میان افراد این است که اگر مرد پیش از رسیدن به اوج لذت جنسی آلت خود را از واژن بیرون بکشد، امکان بارداری در زن وجود ندارد. این باور کاملا غلط است. پیش از اینکه مرد به اوج لذت جنسی برسد و منی از او خارج شود، مایعاتی از آلت او ترشح می شود که می تواند به راحتی باعث بارداری زن شود.

برخی از حالات رابطه جنسی می تواند مانع بارداری شود

آنچه باید بدانید این است که برای داشتن یک بچه، تنها چیزی که لازم است یک اسپرم و یک تخمک است؛ و این مسئله که اسپرم چطور وارد بدن شما شود اهمیتی ندارد. مهم نیست که رابطه ی جنسی شما در حالت ایستاده، خوابیده یا نشسته باشد. در هر پوزیشنی که اسپرم وارد رحم شما شود، شما باردار خواهید شد.

کاندوم ها قابل شستن و استفاده مجدد هستند

گاها برخی تبلیغات و فروشگاه ها را می بینیم که محافظ هایی با عناوینی مانند کاندوم قابل شست و شو به فروش می رسانند. حقیقت این است که کاندوم ها تنها برای یک بار موثر خواهند بود. حرکاتی که در طی یک رابطه جنسی صورت می گیرد می تواند باعث ضعیف شدن لایه ها و بافت های کاندوم شود، به همین دلیل استفاده ی مجدد از یک کاندوم می تواند باعث پارگی آن، و عوارضی استفاده نکردن از کاندوم را به همراه داشته باشد.  



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات