پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

شایعات و حقیقت های لاغری

مسائل اجتماعی و تبلیغ های رسانه ای اخیرا باعث شده اند که این افراد دچار کمبود اعتماد به نفس شدید شوند.

شایعات و حقیقت هایی درباره کاهش وزن

شکی نیست که همه ی افراد دارای اضافه وزن از خطراتی که برای سلامتی آنها وجود دارد آگاه هستند. علاوه بر آن، عوامل مختلفی مانند مسائل اجتماعی و تبلیغ های رسانه ای اخیرا باعث شده اند که این افراد دچار کمبود اعتماد به نفس شدید شوند.

افراد معمولا بر اساس شنیده ها و اطلاعات شخصی خود راهنمایی هایی درباره کاهش وزن به افراد دیگر می دهند که به سختی می توان گفت کدام یک از آنها درست و کدام یک از آنها از نظر علمی نادرست است.

 در این مقاله، ما به برخی از شایعات و حقیقت هایی که درباره کاهش وزن و لاغری در میان افراد شنیده می شود می پردازیم تا با استفاده از آنها در کاهش وزن خود بهتر عمل کنید. این شایعات شامل موارد زیر می باشند:

رژیم های سخت تنها راه کاهش وزن هستند

یکی از باور های رایجی که در میان افراد شنیده می شود این است که برای رسیدن به وزن خود حتما باید رژیم های سخت و طاقت فرسا بگیرند. این گفته کاملا اشتباه است و کاهش وزن موفق با ایجاد تغییرات کوچک و به مرور زمان به وجود می آید و کاهش ناگهانی وعده های غذایی می تواند برای سلامتی نا مناسب باشد.

همچنین افزایش فعالیت های بدنی نیز امر مهمی در کاهش وزن به حساب می آید. به طور استاندارد، افراد بزرگسال در یک هفته باید 150 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند که می تواند شامل راه رفتن سریع یا دوچرخه سواری باشد؛ همچنین افراد دارای اضافه وزن به میزان فعالیت بیشتری برای کاهش وزن احتیاج دارند.

غذا های سالم گران تر هستند

یکی از بهانه هایی که افراد برای رژیم گرفتن می آورند این است که خوردن غذا های سالم به پول زیاد تری نسبت به غذا های غیر سالم نیاز دارد. این درحالی است که اگر مواد غذایی مورد نیاز برای غذا های غیر سالم را با مواد مورد نیاز برای غذا های سالم تعویض کنید مشاهده خواهید کرد که هزینه های شما به مراتب کمتر خواهد بود.

گرسنگی بهترین راه برای کاهش وزن است

همانطور که اشاره شد، کاهش وزن روندی تدریجی است. رژیم هایی که در آن افراد هیچگونه مواد خوراکی مصرف نمی کنند معمولا در دراز مدت نتیجه ای در بر نخواهند داشت. در حقیقت، گاهی اوقات ممکن است این رژیم ها باعث افزایش وزن نیز بشوند.

مشکلی اصلی اینجاست که حفظ کردن این رژیم ها کار بسیار سختی است. همچنین ممکن است برخی از مواد مورد نیاز خود را در این رژیم ها از دست بدهید که می تواند برای سلامتی مضر باشد و مشکلاتی مانند افتادگی پوست، کمبود انرژی و ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

همه ی قرص های لاغری برای کاهش وزن مفید هستند

این حرف که همه ی قرص های لاغری می توانند برای کاهش وزن مفید باشند و هیچ خطری ایجاد نکنند امری کاملا غلط است. با این حال، برخی از دارو هایی که توسط پزشکان تجویز می شوند می توانند برای کاهش وزن تا حدی مفید واقع شوند. همچنین برخی دارو های غیر بهداشتی که تائید شده نیستند می توانند حاوی موادی باشند که برای سلامتی بسیار خطرناک می باشند.

همه ی مواد غذایی کم چرب انتخاب مفیدی هستند

در این مورد بهتر است حواس خود را حسابی جمع کنید. مواد خوراکی که با برچسب «کم چرب» به فروش می رسند نباید بیشتر از میزان مشخصی چربی داشته باشند. اگر ماده ای غذایی دارای برچسب کم چرب است، باید میزان چربی کمتری نسبت به نوع پر چرب آن داشته باشد. با این حال همه ی مواد خوراکی کم چرب برای سلامتی مفید نمی باشند. برخی از موادی که کم چرب هستند ممکن است میزان زیادی شکر داشته باشند که باعث افزایش وزن می شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات