پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸
پاسخگوی شما هستیم ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸

حقیقت های علمی درباره کتک زدن کودکان

یکی از باور های اشتباهی که والدین درباره تربیت فرزندان خود دارند این است که کتک زدن و تنبیه فیزیکی کودکان می تواند باعث تربیت آنها شود

حقیقت های علمی درباره کتک زدن کودکان

 

یکی از باور های اشتباهی که والدین درباره تربیت فرزندان خود دارند این است که کتک زدن و تنبیه فیزیکی کودکان می تواند باعث تربیت آنها شود. تحقیقات و مطالعاتی که درباره پرورش و رشد کودکان صورت گرفته است این باور را به صورت کامل رد می کند.

کتک زدن و تنبیه فیزیکی کودکان اگر چه ممکن است حداکثر برای نیم ساعت باعث شود که کودک از انجام رفتار نا پسند خود دست بردارد، اما نکته ای که همه ی پدر و مادر ها باید بدانند این است که تنبیه فیزیک نه تنها باعث اصلاح رفتار در کودک آنها نمی شود، بلکه می تواند باعث شود که رفتار های بسیار بدتر و ناپسند تری در آینده در ذهن کودک شما شکل بگیرد.

در مقاله ای که اکنون درحال مطالعه ی آن می باشید، ما بر اساس اخرین مطالعاتی که درباره تنبیه فیزیکی کودکان صورت گرفته است، برخی از حقایق علمی درباره تنبیه فیزیکی و بدنی کودکان را با شما به اشتراک گذاشته ایم. این نکات علمی شامل موارد زیر می باشند:

کتک زدن کودکان پیش از 3سالگی باعث عصبی شدن آنها می شود

در طی مطالعاتی که توسط دانشگاه Tulane انجام شد، حدود 2 هزار مادر برای ارزیابی عادات و رفتار های تربیتی که داشتند مورد پرسش قرار گرفتند و در این تحقیق ثابت شد که تقریبا 54 درصد از مادران حداقل یکبار کودک خود را مورد تنبیه بدنی قرار داده اند. پس از دو سال، محققان بار دیگر به سراغ خانواده ها رفتند و دریافتند که کودکانی که مورد تنبیه فیزیکی قرار گرفته بودند به طور واضح رفتار های خشمگینانه ای از خود نشان می دادند.

یک سوم کودکان مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند

بر اساس مطالعات و آمار هایی که توسط دانشگاه میشیگان بر روی 2 هزار و 700 خانواده صورت گرفته است، معلوم شده که حدود سی درصد از کودکان یک ساله مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند. همچنین مطالعات در سال 2014 نشان داد که سازمان های ارائه دهنده خدمات مراقبت از کودکان، کودک های بیش از 500 خانواده را تحت پوشش خود قرار داده و آنها را از خانواده های خود جدا کرده اند.

تنبیه بدنی موثر نیست

بسیاری از محققان، علاوه بر الیزابت گرشوف که در زمینه ی تنبیه های بدنی در دانشگاه تگزاس مشغول تحقیق است اعلام کرده اند که تنبیه بدنی هیچگونه نتیجه ی مثبت و مفیدی بر روی کودکان نخواهد داشت. هنگامی که برخی از والدین مشاهده می کنند که تنبیه بدنی هیچگونه تاثیر مثبتی بر روی رفتار کودک آنها ندارد، آنها به اشتباه خشونت رفتاری خود را افزایش می دهند.

 بر این اساس، الیزابت گرشوف اظهار می کند که تنبیه بدنی هیچگونه تاثیری بر روی تربیت کودکان نخواهد گذاشت، بلکه باعث می شود که کودکان از والدین خود ترسیده و خشم و عصبانیت در آنها به وجود بی آید.

کودکانی که مورد تنبیه بدنی قرار بگیرند بیشتر دروغ می گویند

یکی از نتایج شوکه کننده ای که در تحقیقات صورت گرفته درباره کودکان مشخص شده است، این است که وقتی محققان و نویسندگان برخی از کودکان 3 الی 4 ساله را مورد آزمایش قرار دادند، به این نتیجه رسیدند که کودکانی که در خانواده مورد تنبیه بدنی قرار گرفته اند، بیش تر از کودکانی که مورد تنبیه بدنی قرار نگرفته اند دچارعادت بد دروغگویی می باشند و این هم به احتمال زیاد به دلیل ترسی است که تنبیه بدنی در این افراد به وجود آورده است.

کودکانی که مورد تنبیه بدنی قرار می گیرند IQ کمتری دارند

همین تحقیق همچنین بر روی تاثیر بخش خاکستری مغز کودکان بر روی IQ آنها انجام شده ، و نتایج به دست آمده خوب نبوده است. قسمت خاکستری مغز بخش مخصوص به تصمیم گیری ها و آنالیز کردن مغز می باشد، و در طی تحقیق ثابت شد که کودکانی که مورد تنبیه بدنی و فیزیکی قرار گرفته اند، دارای IQ کمتری هستند چرا که کتک زدن می تواند باعث به وجود آمدن اختلال در روند مغز کودکان شود.



نیاز به مشاوره حضوری در این خصوص دارید ؟!

اگر در این خصوص نیاز به مشاوره حضوری دارید می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ با پزشک و روانشناس متخصص ٬ دکتر حسین موسی زاده مستقیما تماس حاصل فرمایید و با نحوه مشاوره ایشان آشنا شوید ٬ در صورت تمایل به رزرو وقت ملاقات با منشی دفتر مورد نظر واقع در تهران و یا کرج و یا با شماره ۰۹۰۱۶۵۳۲۸۲۸ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به ویزیت یا مشاوره در منزل دارید؟

اگر ترجیح می دهید که مشاوره در منزل شما صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۰۳۴۶۰۱۱ تماس حاصل فرمایید .



نیاز به مشاوره تلفنی یا مشاوره تصویری دارید ؟!

اگر ترجیح می دهید مشاوره بصورت آنلاین و تلفنی یا تصویری از طریق برنامه هایی نظیر Whatsapp , IMO , Skype و .. صورت گیرد ٬ برای تعیین نوبت و هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۳۵۸۹۰۸۸۱۹ تماس حاصل فرمایید


نظرات